Auteur Topic: wel of niet bij de defensie?  (gelezen 12031 keer)

Dion

• Net nieuw hier
  • *
wel of niet bij de defensie?
« Reactie #73 Gepost op: 11/06/2011 | 01:16 uur »
Hallo mensen!

Ik heb me zonet even voorgesteld, hier mijn eerste vragen :lol:

zoals ik paar minuten geleden schreef heb ik twee hobby's/ passies, dit is Horeca en Defensie.

zoals ik er nu over denk ga ik mijn mbo niveau 4 afmaken, daarna bezig met hogere hotelschool (waar ik waarschijnlijk 3 jaar over ga doen)
Als ik deze 2 opleidingen klaar heb ben ik 23... en nou zit ik met de vraag zal ik daarna bij defensie gaan?
mijn bedoeling is, om een poosje in dienst te gaan en daarna mijn horeca leven weer oppakken.

ik heb voor mijzelf (naar mijn mening) een aantal negatieve en positieve punten van defensie op een rij gezet.

negatief:
-minimaal 3 jaar!
-kans op trauma e.d.
-kans op sneuvelen
-mijn sociale leven weg

positief:
-een erg goed salaris
-ik wil het ervaren! op avontuur uit!
-discipline
-kameraadschap
-ik wil iets bereiken (ergens trots op zijn)

dit zijn eigenlijk voor mij de belangrijkste punten, tot zover.
ik moet er nog wat bijvertellen:
als ik me aanmeld bij defensie, dan wil ik graag uitgezonden worden (ik zie hier dus niet tegenop, integendeel)
wel hangt dit samen met het negatieve punt wat bij mij erg zwaar telt... De trauma's die men op kan lopen, het "gek" worden.
dat soort verhalen....

graag zou ik jullie reacties willen, ook zou ik graag willen weten of er echt veel veteranen, veteranenhulp nodig hebben e.d. omdat ze getraumatiseerd zijn en voor de rest van hun leven geen beroep meer kunnen uitoefenen.

owja, ook wel een belangrijke vraag,
denken jullie dat Nederland over 5 jaar (dus wanneer ik 23 ben, en klaar met mijn opleiding) weer defensie nodig heeft, of kan ik de defensie de komende 20 jaar uit me kop zetten?

Mensen, alvast Hartelijk bedankt!!

Groetjes Dion!

Hallo Gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 72 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.