Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#2291
Citaat van: walter leever op 30/11/2016 | 12:51 uur
Je hebt gelijk dat de Canucks soortgelijke boten willen als Nederland(net als de Aussies trouwens,maar die hebben al gekocht)dus lijkt 't me dat ze als ze nieuwe kopen gaan kijken wat Australie (bekend)en Nederland gekocht hebben en de bijbehorende capaciteiten van de boten.
Tweedehandsies zullen ze wel uit hun hoofd laten,na de "geweldige" ervaringen met de Upholders/Victoria's. :P


Vandaar als ze iets later aan boord willen springen bij het NL programma, dan kan het eventuele gat, desnoods in bruikleen, worden gevuld door de Walrussen.

walter leever

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2016 | 12:42 uur
Dat begrijp ik, ik noem ze als kandidaat juist vanwege de overeenkomst tussen de NL en Canadese boten inclusief de vergelijkbare eisen en werkwijze.

De keuze die NL straks maakt (als aanname) sluit vermoedelijk 1 op 1 aan bij Canadese eisen, wat dit land een ideale samenwerkings- of export partner maakt.

De huidige Canadese barrels worden gemoderniseerd en komen iets later in aanmerking voor vervanging dan de Nederlandse. Reken hierbij de nog tragere Canadese besluitvorming en ik zie maar zo een gat ontstaan (zo als nu bij o.a. de tankers) waarbij de de Walrussen eventueel, voor weinig, een interim rol kunnen vervullen.

Je hebt gelijk dat de Canucks soortgelijke boten willen als Nederland(net als de Aussies trouwens,maar die hebben al gekocht)dus lijkt 't me dat ze als ze nieuwe kopen gaan kijken wat Australie (bekend)en Nederland gekocht hebben en de bijbehorende capaciteiten van de boten.
Tweedehandsies zullen ze wel uit hun hoofd laten,na de "geweldige" ervaringen met de Upholders/Victoria's. :P

Die tankers daar zijn ze mee bezig in de vorm van de Resolve klasse,lopen schijnbaar 10% voor op schema.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#2289
Citaat van: Thomasen op 30/11/2016 | 12:12 uur
zeer onwaarschijnlijk m.i., ze beschikken over subs die van gelijk formaat en ouderdom zijn, als die wat doen shoppen ze ergens anders of kopen gewoon nieuwe.

De introductie van subsidies kost héél veel moeite, en voor die paar jaar die ze nog uit die Walrus kunnen persen is at het gewoon niet waard.

Dat begrijp ik, ik noem ze als kandidaat juist vanwege de overeenkomst tussen de NL en Canadese boten inclusief de vergelijkbare eisen en werkwijze.

De keuze die NL straks maakt (als aanname) sluit vermoedelijk 1 op 1 aan bij Canadese eisen, wat dit land een ideale samenwerkings- of export partner maakt.

De huidige Canadese barrels worden gemoderniseerd en komen iets later in aanmerking voor vervanging dan de Nederlandse. Reken hierbij de nog tragere Canadese besluitvorming en ik zie maar zo een gat ontstaan (zo als nu bij o.a. de tankers) waarbij de de Walrussen eventueel, voor weinig, een interim rol kunnen vervullen waarna ze door geschoven worden aan de firma gillette.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2016 | 11:55 uur
En vergeet de Canadezen niet.

zeer onwaarschijnlijk m.i., ze beschikken over subs die van gelijk formaat en ouderdom zijn, als die wat doen shoppen ze ergens anders of kopen gewoon nieuwe.

De introductie van subsidies kost héél veel moeite, en voor die paar jaar die ze nog uit die Walrus kunnen persen is at het gewoon niet waard.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 30/11/2016 | 11:46 uur
Binnen NATO zouden Polen en Roemenië wel interesse in een dergelijke overbruggingssub kunnen hebben, als ze er nog minimaal 10 jaartjes uit kunnen persen, en dat is de vraag natuurlijk.

En vergeet de Canadezen niet.

dudge

Citaat van: Belgje op 30/11/2016 | 09:00 uur
Instapoptie voor België?

Binnen NATO zouden Polen en Roemenië wel interesse in een dergelijke overbruggingssub kunnen hebben, als ze er nog minimaal 10 jaartjes uit kunnen persen, en dat is de vraag natuurlijk.

ARM-WAP

Citaat van: Belgje op 30/11/2016 | 11:04 uur
Het grote voordeel van die onwetendheid is wel dat we bij wijze van spreken 100 tanks en een carrier kunnen kopen. Zolang we het uit HLN weten te houden.  ;D
De pERS in Belgie is, op zijn zachtst gezegd en geschreven, Defensie niet genegen...
En HLN is zowat de grootste sh!tkrant... Als die Defensie een hak kunnen zetten zullen ze het zeker niet laten.
Het enige dat echt en waar is, is de foto (indien ze er eentje weten te vinden van exact hetzelfde materiaal waarvan sprake in het artikel...)... De gerelateerde tekst mag je vergeten.

Oh, het is niet alleen de pers die fouten maakt hoor.
Heb zo nog eens een collega een tikfout weten maken bij het lezen van NSN op de microfiches... Zijn bestelling van onderdelen en consumables werd gewijgerd door de Logistieke Keten omdat het prijskaartje met enkele tientallen miljoenen franken te hoog was. :) Het totaalbedrag was in realiteit iets van rond de 30000 BEF.
Maar hier ging het slechts om een foutje... Bij de pers kan je wel spreken van opzet.

Belgje

Citaat van: ARM-WAP op 30/11/2016 | 10:55 uur
Hhmmm, ik denk dat dat onder de rubriek "wensen en hopen" verticaal geklasseerd kan worden. :)
Stel je voor zo'n "offensief wapen" bij onze "Defensie" binnenhalen.
De meeste Belgen weten met moeite dat we een Marine hebben en kennen "duikboten" enkel van in de filmkes en uit geschiedenisboeken.

Er gaat de komende maanden nog veel moeten geklaard worden aangaande de pensioenleeftijd/horizontale overstap (naar andere overheidsdiensten)/korte carrieres/en zelfs uitsourcing (bewaking gebouwen en installaties). Dat alleen al gaat nog steeds een enorme hap uit het defensiebudget nemen.

Die 2% BNP norm halen we nooit van mijn leven. Als we bij de 1.5% komen mogen we al juichen.

Het grote voordeel van die onwetendheid is wel dat we bij wijze van spreken 100 tanks en een carrier kunnen kopen. Zolang we het uit HLN weten te houden.  ;D

ARM-WAP

Citaat van: Belgje op 30/11/2016 | 09:55 uur
Het is dan ook maar wat luchtfietserij van mijn kant. Gezien de verdere integratie van beide marines lijkt een Belgische insteek in de OZD slechts een kwestie van tijd.
Hhmmm, ik denk dat dat onder de rubriek "wensen en hopen" verticaal geklasseerd kan worden. :)
Stel je voor zo'n "offensief wapen" bij onze "Defensie" binnenhalen.
De meeste Belgen weten met moeite dat we een Marine hebben en kennen "duikboten" enkel van in de filmkes en uit geschiedenisboeken.

Er gaat de komende maanden nog veel moeten geklaard worden aangaande de pensioenleeftijd/horizontale overstap (naar andere overheidsdiensten)/korte carrieres/en zelfs uitsourcing (bewaking gebouwen en installaties). Dat alleen al gaat nog steeds een enorme hap uit het defensiebudget nemen.

Die 2% BNP norm halen we nooit van mijn leven. Als we bij de 1.5% komen mogen we al juichen.

Belgje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2016 | 10:16 uur
Minimaal 2 miljard voor 2 boten... Als de Belgen ooit naar de 2%BNP norm gaan: why not?

De geschiedenis zal het ons leren. Alhoewel 2 extra MPF2 dan wel prio zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Belgje op 30/11/2016 | 09:55 uur
Het is dan ook maar wat luchtfietserij van mijn kant. Gezien de verdere integratie van beide marines lijkt een Belgische insteek in de OZD slechts een kwestie van tijd.

Minimaal 2 miljard voor 2 boten... Als de Belgen ooit naar de 2%BNP norm gaan: why not?

Belgje

Citaat van: walter leever op 30/11/2016 | 09:30 uur
Euhm,denk ik niet,hier vanuit de grensstreek(Belgie)nog niks over gehoord maar misschien dat jij meer weet. :devil:

Trouwens dan moeten ze een OZD oprichten lijkt me dus een "dead end" en 't geld is er niet voor.

Het is dan ook maar wat luchtfietserij van mijn kant. Gezien de verdere integratie van beide marines lijkt een Belgische insteek in de OZD slechts een kwestie van tijd.

walter leever

Citaat van: Belgje op 30/11/2016 | 09:00 uur
Instapoptie voor België?

Euhm,denk ik niet,hier vanuit de grensstreek(Belgie)nog niks over gehoord maar misschien dat jij meer weet. :devil:

Trouwens dan moeten ze een OZD oprichten lijkt me dus een "dead end" en 't geld is er niet voor.

Belgje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2016 | 16:00 uur

Ik schrijf ze zeker nog niet af... wellicht dat ze ergens nog als occasion inzetbaar kunnen zijnen leveren ze nog paar euro op.

;D Misschien als "overbruggingsboot" voor de Canadezen als die later (if ever) instappen in het NL-Zweeds ontwerp.

Instapoptie voor België?

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 29/11/2016 | 16:06 uur
Taiwan ofzo....oh nee 😇

Indien we geen globale open ongelimiteerde handelseconomie hadden nagestreefd hadden we dat kunnen doen, en China was dan heel wat minder machtig geweest.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"