Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Marc66

Ik heb nooit gesproken over het legeren van 3000(!?) man op Texel, ik spreek steeds over Den Helder.

Het is absoluut uitvoerbaar, er is plek genoeg in en rond Den Helder (leegstand is hoog in Den Helder, o.a. jeugdgevangenis, CLAS-kazerne, braakliggend vooralsnog defensie-terrein).

De min. v. defensie is van mening dat Doorn naar Vlissingen moet zodat men(?) in Vlissingen het bestaan van defensie, i.e. het korps mariniers, kent  :confused:

Overigens ga je nu toch niet ineens achter de min. v. defensie staan? Deze niet door enige kennis of realiteitszin op een door niemand geambieerde post geplaatste persoon?  :confused:

Freggel

Citaat van: Marc66 op 03/04/2012 | 09:24 uur
ZUCHT!  :sick:

Er moet bezuinigd worden en er gaat, helaas, nog veel meer bezuingid worden. Wat is de toegevoegde waarde om in Doorn te blijven zitten terwijl in Den Helder de marine zo ongeveer woont, het vliegend en materieel ligt of staat, de parkeerplaatst keer op keer voor het overige verkeer gesloten wordt omdat er weer tig groene auto's het LPD op gaan etc?

Blijkbaar is het toch handiger om naar Den Helder te komen, scheelt een hoop geld en oefenen, tja, op Texel heb je ook een bos en de donkere duinen is heuvelig, bebost en dichtbij het water, een, naar mijn mening, meer natuurlijke omgeving voor een marinier is er niet te vinden.



Barst in de plaat Marc. Je blijft herhalen ondanks de opmerkingen die gemaakt zijn dat een aantal van je ideeen niet uitvoerbaar zijn
3000 man op TXL is NOGO
Trainen op TXL vanuit Den Helder is op zijn zachtst gezegd lastig
Uitbreiden op TXL is NOGO
Bereikbaarheid Den Helder voor alle MARNS is een ramp (is nu al op zijn zachtst gezegd onhandig

Volgens mij ben je tegen de plannen van de minister ivm met een aantal van zijn argumenten
Vervolgens zie ik gelijksoortige (regio) argumenten terugkomen voor Den Helder?

Marc66

De Antillen is een keuze, er is om de een of andere reden altijd genoeg animo om drie jaar in de hitte te willen werken en wonen.

Marc66

ZUCHT!  :sick:

Er moet bezuinigd worden en er gaat, helaas, nog veel meer bezuingid worden. Wat is de toegevoegde waarde om in Doorn te blijven zitten terwijl in Den Helder de marine zo ongeveer woont, het vliegend en materieel ligt of staat, de parkeerplaatst keer op keer voor het overige verkeer gesloten wordt omdat er weer tig groene auto's het LPD op gaan etc?

Blijkbaar is het toch handiger om naar Den Helder te komen, scheelt een hoop geld en oefenen, tja, op Texel heb je ook een bos en de donkere duinen is heuvelig, bebost en dichtbij het water, een, naar mijn mening, meer natuurlijke omgeving voor een marinier is er niet te vinden.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Freggel op 03/04/2012 | 09:19 uur
Dat in Vlissingen dat zomaar 90% boordplaatser gaat worden blijft gewoon wel een steekhoudend argument!

Iets wat zich in de loop der tijd ook zal oplossen.

Ik hoor niemand mekkeren als er een plaatsing voor 3 jaar op Curacao in het vat zit.

Freggel

Mariniers naar (regio) Den Helder is nu niet echt out of the box te noemen.
Daarnaast is ongeveer de helft in Doorn boordplaatser dus het "ik woon mijn hele leven in Doorn" heb ik ook niet heel veel als argument voorbij zien komen.

Dat in Vlissingen dat zomaar 90% boordplaatser gaat worden blijft gewoon wel een steekhoudend argument!

Marc66

Ik kan mij herinneren dat een bepaalde zeer in dialect sprekende minister heeft bepaald dat omdat er ergens een kazerne gesloten werd, er toch een defensie-locatie in dat gebied zou komen, ook omdat de inwoners geklaagd hadden over de werkgelegenheid in dat gebied. Den Helder is niet veel dan marine, een enkele visser en, helaas nog te weinig, off-shore. Den Helder kan dit laatste uitbreiden net zo goed dat zij haar economische positie kan verbeteren door de mariniers naar Den Helder te halen.

Probeer verder te denken dan:
1. ik woon al mijn hele leven in Doorn etc.
2. de (komende) bezuinigingsslag
3. kosten

Probeer out of the box te denken, probeer mee te denken met een constructieve manier om nog meer (onnodige) bezuinigingen bij defensie te voorkomen.

Wie is Jaap Jongbloed?


Nikehercules

Citaat van: Marc66 op 02/04/2012 | 20:44 uur
Den Helder heeft een boost nodig want er is een zeer grote leegloop (jong en oud), er is een grote leegstand (o.a. autobedrijven sluiten), er is geen werk.

Ja natuurlijk, Den Helder heeft een boost nodig en daarom moet Defensie het Korps mariniers van Doorn naar Den Helder verplaatsen...
Zit je er in de gemeenteraad ofzo?

Wellicht zou je als reden aan kunnen voeren dat Den Helder de geboorteplaats is van Jaap Jongbloed...

Citaat van: Marc66 op 02/04/2012 | 20:44 uur
Vwb het oefenen, wellicht ligt het aan mij, maar op posters van het korps mariniers zie ik ze altijd uit het water rennen, nooit door de bossen van Garderen of uit een heli boven de Grebbenberg neerdalen. Niet dat zij dat niet kunnen, ik weet wel zeker dat zij dit beter kunnen dan enkele anders (koude oorlog) afdelingen, maar Den Helder heeft niet wat het korps zoekt vind ik ietwat naief, vreemd en heel kort door de bocht.

Trainingsbehoeften baseren op wervingsposters, over kort door de bocht en naïef gesproken...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Marc66 op 02/04/2012 | 22:31 uur
Maar, wordt dat hier bepaald dan, de locatie bedoel ik?

De een is tegen en de ander is ook tegen de ene die met een mogelijke optie komt, waarvan de ander zegt, enfin, slotje?

:confused:

Je hoeft natuurlijk niet (meer) deel te nemen aan dit topic, jij bepaald je eigen slotje.

Marc66

Maar, wordt dat hier bepaald dan, de locatie bedoel ik?

De een is tegen en de ander is ook tegen de ene die met een mogelijke optie komt, waarvan de ander zegt, enfin, slotje?

:confused:

Lex

Het beheersteam ziet het nut van een slotje op dit moment niet in. Het topic gaat immers over een mogelijke verplaatsing van het KMARNS vanuit de locatie Doorn, naar een andere locatie welke nog niet bekend is.
Mocht een herlocatie wel gaan plaatsvinden, dan zijn er de personele en materiele gevolgen waarover van gedachten gewisseld zal gaan worden. Derhalve blijft dit topic actueel.

Lex
Algeheel beheerder

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Waarom geen vedeling tussen Doorn en Den Helder, is is toch niet nodig om alles op een plek te concentreren.

Dus alle uitbreidingen van de marns naar Den Helder misschien aangevuld met een (nader te definiëren deel) uit Doorn.

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 02/04/2012 | 14:55 uur
Ik heb er een heel hard hoofd in dat je tegen de 3000 mariniers (+ vlootondersteuning) en al hun materiaal kwijt kunt op Buitenveldert en Maaskamp.

Als ik me niet vergis, (pin me er niet op vast) 200 bedjes op het Maaskamp destijds, met oa 6 persoons kamers. Ook de binnenslapers Kmar brig Den Helder lagen daar.

KapiteinRob

Ik vind het nog lang geen tijd voor een slotje. Misschien kunnen we al discussierend een naar perfect neigend alternatief voor mijn groene CZSK-collega's "vinden".....

HM

Citaat van: Marc66 op 02/04/2012 | 21:41 uur
Texel is al behoorlijk.........................., gepimpt, maar, inderdaad geen logisch logie voor 3000 man.

Gelukkig hoeft niemand van ons hier de beslissing te nemen, die is al genomen of wordt genomen door iemand die:
1. geen affiniteit heeft met defensie
2. geen interesse heeft in wat defensie doet
3. oud is

Misschien een slotje?  ;D

Over nagedacht dat de minister met deze beslissing, voor het korps de voorlopige toekomst veiligsteld?
En hiermee het korps (denkt) een dienst te bewijzen?

En nee zit er zelf ook niet op te wachten.

Slotje.. Graag de beslissing afwachten.
Alleen berusting kan ons verslaan