U(C)AV ontwikkelingen

Gestart door Elzenga, 29/10/2011 | 19:50 uur

dudge

Citaat van: Flyguy op 27/07/2013 | 12:18 uur
Wie weet werkt men stiekem aan een totale EU defensie. Het moet klein beginnen. Nou moet ik zeggen dat ik niet vóór ben.

Ach, elk nadeel heeft z'n voordeel. Een EU project zal niet snel te kampen hebben met geld gebrek, en personeelszorg is, aldus de huidige track record, goed te noemen. Als de kans zich voordoet ben ik de eerste om te solliciteren  ;D

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 27/07/2013 | 12:18 uur
Wie weet werkt men stiekem aan een totale EU defensie. Het moet klein beginnen. Nou moet ik zeggen dat ik niet vóór ben.

Stapje voor stapje...(en ik ben ook niet voor)

en opeens hebben we een gezamenlijk vloot van luchttransport, tankers, AEW, U(C)AV's en fighters, etc....

Maar eerst zullen nog wat neusjes in de zelfde richting moeten staan en dat zie ik voorlopig (nog) niet gebeuren.

Flyguy

Citaat van: Thomasen op 27/07/2013 | 11:52 uur
Het voordeel van de de 'E3' aanpak is dat je ten eerste iedereen meepakt, en ten tweede misschien wat flexibeler bent in opzet. Omdat je het hiermee boven nationale belangen uit tilt. Trouwens, luchtmacht? De EU wil een aantal drones, that's all! Want zoals iedereen weet, een paar drones maken nog geen luchtmacht :glare:
Wie weet werkt men stiekem aan een totale EU defensie. Het moet klein beginnen. Nou moet ik zeggen dat ik niet vóór ben.

dudge

Citaat van: Elzenga op 27/07/2013 | 11:17 uur
In lijn met eigen satellieten, AEW, tanktoestellen...zou dit mijn inziens wel passen. Maar dan wel weer in dezelfde opzet als nu bij de AWACS en C-17 transportvliegtuigen. Dus multinationaal.

Het voordeel van de de 'E3' aanpak is dat je ten eerste iedereen meepakt, en ten tweede misschien wat flexibeler bent in opzet. Omdat je het hiermee boven nationale belangen uit tilt. Trouwens, luchtmacht? De EU wil een aantal drones, that's all! Want zoals iedereen weet, een paar drones maken nog geen luchtmacht :glare:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#184
Citaat van: Flyguy op 27/07/2013 | 11:34 uur
Zet ze maar hier in Nederland neer!

Misschien moeten we ook een Europees stealth (F35) pooltje creëren, dat zou ruimte laten voor interessante keuzes en plaats ze idd maar in Nederland.

Flyguy

Zet ze maar hier in Nederland neer!

Elzenga

#182
In lijn met eigen satellieten, AEW, tanktoestellen...zou dit mijn inziens wel passen. Maar dan wel weer in dezelfde opzet als nu bij de AWACS en C-17 transportvliegtuigen. Dus multinationaal.

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

EU wil eigen luchtmacht met drones.

27 juli 2013

De Europese Unie zou spionagedrones willen bezitten en aansturen om te gebruiken voor 'interne veiligheids- en defensiedoeleinden'.

De plannen zouden een reactie zijn op het recente PRISM-aftapprogramma, schrijft The Daily Telegraph. De EU zou nog te afhankelijk zijn van de VS voor informatie over veiligheids- en defensiedoeleinden. Het bezitten van eigen spionagedrones zou dat moeten veranderen.

De drones zouden onderdeel zijn van een Europese veiligheidsdienst. Volgens huidige voorstellen zou de EU van plan zijn in de herfst van dit jaar concrete plannen voor de aankoop van drones gereed hebben.

"Het schandaal met Edward Snowden toont aan dat Europa eigen, autonome veiligheidsmogelijkheden nodig heeft", aldus een hooggeplaatste EU-medewerker tegenover de Britse krant. "Dit voorstel brengt ons een stap dichter bij integratie van Europese defensie."

Stemming

Voor de plannen zou de EU samenwerken met EEAS, de Europese dienst voor extern optreden. De spionagedrones zouden gelinkt worden aan het project 'Copernicus', een Europese spionagesatteliet.

Mocht het voorstel doorgaan, zou de Europese veiligheidsdienst onder leiding komen te staan van Catherine Ashton, de hoge vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid van de Europese Unie. De plannen worden al gesteund door Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Polen. In december wordt er over de plannen gestemd.

In juni pleitten fabrikanten al voor een Europese drone. Fabrikanten Dassault Aviation en het Italiaanse Finmeccanica Alenia Aermacchi en EADS, het moederconcern van onder meer Airbus riepen toen op tot een samenwerkingsverband met de EU. Ook daar was minder afhankelijkheid van Amerikaanse en Israëlische technologie de redenering.

Bekijk de vijf meest indrukwekkende drones
Door: NU.nl/Floris Poort   

http://nutech.nl/gadgets/3536288/eu-wil-eigen-luchtmacht-met-drones.html

DvdW

#179
Israël kiest voor een mix tussen manned en unmanned recon

IAF's Flying Camel squadron: Drones not always best

SDE DOV AIR FORCE BASE, TEL AVIV – While more and more armies around the world are using unmanned aerial vehicles (UAVs), or drones, for intelligence gathering, Israel, itself a leader in drone technology and a leading source of UAVs to other countries, continues to use manned aircraft for many of its missions.

"Drones are susceptible to wind, rain and clouds but manned flights can operate in all weather," Captain Omri, 27, the "Flying Camel Squadron" operations officer told The Media Line. "Manned vehicles can fly four times as fast as drones, and people can provide the best visual intelligence." According to army security regulations, his last name cannot be used.

Flying Camel, the squadron responsible for intelligence operations, is the nation's oldest, formed in 1947, even before the creation of the state of Israel.
At a briefing at the Sde Dov Air Force base in Tel Aviv, Omri, with his sunglasses pushed up on his head, showed video demonstrating the squadron's successful intelligence gathering. In one film taken one year ago, Israeli fighter jets drop small bombs on homes in the Gaza Strip to encourage civilians to leave the area. Small black figures are seen running out of the buildings. Only then does the bomber attack the target, believed to be a Palestinian arms factory.

Another video shows Israel's assassination of Hamas military leader Ahmed Jabari last November. Israel says Jabari was behind the 2006 abduction of Israeli soldier Gilad Schalit who was freed in a prisoner exchange deal with Hamas more than five years after being taken captive.

The video shows Jabari's car driving down a main street in Gaza with pedestrians and other traffic. Only once the car turns off onto a side street does the attack that kills Jabari and his son occur.

"We tracked Jabari for eight years," Omri says. "And an hour before we struck we were about to carry out the attack, but then we saw a lot of civilians in the area and we aborted. We are doing everything possible to minimize civilian casualties."

Avoiding what is euphemistically called "collateral damage" is especially difficult in the densely populated Gaza Strip, where 1.5 million Palestinians live in an area of 139 square miles. Israeli officials say that the Hamas and Islamic Jihad terrorist organizations have purposely planted rocket launchers in the midst of civilian areas in order to maximize civilian casualties when Israeli preventative strikes or reprisals take place.

Omri says the manned reconnaissance flights have contributed significantly to the lessening of civilian casualties. In Operation Cast Lead that began in December 2008, according to the Israeli human rights organization B'tselem, Israeli security forces killed 1,387 Palestinians during the course of the three-week operation. Of these, 773 were not involved in the fighting, including 320 minors and 109 women over the age of 18. Palestinians killed 9 Israelis during the operation.

In contrast, during Operation Pillar of Defense in 2012, 167 Palestinians, including 87 civilians were killed. According to B'tselem, 69 were defined as "combatants" and 11 could not be identified as combatant or civilian. Omri says that out of the 1,500 targets in Gaza that Israel attacked during the fighting, 700 were cleared by his squadron after ensuring that there were no civilians in the area.

The intelligence-gathering aircraft itself, nicknamed "Hummingbird" by the squadron, is a Beechcraft 11-seater plane manufactured in Wichita, Kansas. Once the planes arrive in Israel they are equipped with an advanced multi-sensor payload system and state-of-the-art electro-optic systems. Inside the aircraft, the mission commander sits in the back. In front of him are two "scouts" responsible for gathering the intelligence. Their computer screens show the feed from the cameras – one a close-up view and one a wider view.
"Some of the aerial scouts are from the air force and others are from the intelligence corps," Omri said. "They are in charge of analyzing and understanding what we are looking at."

The planes are used to monitor both Gaza and southern Lebanon. Although they do not cross into Lebanese airspace, Omri says they can monitor several miles across the border.

Since the Pillar of Defense Operation last year, the number of rockets fired into Israel from the Gaza Strip has been drastically reduced.

"Hamas has an interest in keeping the border with Israel calm and they are doing their utmost to curb the radical Salafis," Guy Bechor, the director of the Middle East program at IDC, the Interdisciplinary Center in Herzliya, told The Media Line. "Hamas has a so-called country with a civilian population to take care of. They need to continue to receive food aid from Israel and want the situation to remain stable."

Along with its manned aerial flights, Israel operates a network of unmanned drones, which are cheaper to operate and can remain airborne for up to 36-hours. Israel's army is currently undertaking budget cuts and it is likely that the percentage of drone flights, today about 50 percent, will increase.
"I can confirm that a reduced budget is one of the primary factors taken into account when we contemplate force building. For this reason, as well as others, over the years there has been a constant increase in the amount of unmanned flight hours," Israeli army spokesman Captain Eytan Buchman told The Media Line. "It is also important to bear in mind that in many instances, these flights do not necessarily replace manned flights. As more tools and technologies are implemented in the military, the scope and depth of missions the aircraft are capable of performing increases as well."

Yet, Omri says drones will never be able to completely replace manned intelligence reconnaissance.

"The bigger the plane, the heavier the equipment, and the better the resolution details so our optic systems are better than the drones," Omri said. "In addition, when you send a plane, it's autonomous. I don't need radio communication, or any communication with the crew on the ground."

BRON
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

#178
Citaat van: Elzenga op 19/07/2013 | 12:08 uur
Voor de discussie toegevoegd.....(dus reflecteert niet mijn eigen mening)

Drones zijn het antwoord op de verkeerde vraag
< Overzicht

19-07-2013 Dragen drones bij aan de bescherming van burgers in conflictgebieden? Deze fundamentele vraag komt niet aan de orde in het advies van de Commissie van Advies inzake Volkenrechtelijke Vraagstukken (CAVV) dat deze week werd gepresenteerd.

En dat wringt, betoogt Wim Zwijnenburg van IKV Pax Christi vandaag, vrijdag 19 juli, in een opiniestuk in dagblad Trouw. Doordat de commissie alleen heeft gekeken naar de rechtmatigheid van het gebruik van drones, wordt wederom niet gekeken naar de veel grotere vraag: welk probleem lossen drones eigenlijk op?

Lees hier het artikel zoals vandaag gepubliceerd in dagblad Trouw.
http://www.ikvpaxchristi.nl/media/files/20131907-drones-zijn-het-antwoord-op-de-verkeerde-vraag.pdf

Daar hebben we weer die gietenwollen sokken figuren van Mient Jan Faber

Elzenga

Voor de discussie toegevoegd.....(dus reflecteert niet mijn eigen mening)

Drones zijn het antwoord op de verkeerde vraag
< Overzicht

19-07-2013 Dragen drones bij aan de bescherming van burgers in conflictgebieden? Deze fundamentele vraag komt niet aan de orde in het advies van de Commissie van Advies inzake Volkenrechtelijke Vraagstukken (CAVV) dat deze week werd gepresenteerd.

En dat wringt, betoogt Wim Zwijnenburg van IKV Pax Christi vandaag, vrijdag 19 juli, in een opiniestuk in dagblad Trouw. Doordat de commissie alleen heeft gekeken naar de rechtmatigheid van het gebruik van drones, wordt wederom niet gekeken naar de veel grotere vraag: welk probleem lossen drones eigenlijk op?

Lees hier het artikel zoals vandaag gepubliceerd in dagblad Trouw.
http://www.ikvpaxchristi.nl/media/files/20131907-drones-zijn-het-antwoord-op-de-verkeerde-vraag.pdf

Ace1


Elzenga

Interessant systeem...alleen jammer dat men binnen de EU niet tot standaardisatie kan komen op ook dit vlak..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Saab has signed a contract to deploy the Skeldar Unmanned Aerial System (UAS) for maritime operations.

11 July 2013, in Press Release

Defence and security company Saab has signed a contract to deploy the Skeldar Unmanned Aerial System (UAS) for maritime operations. Skeldar UAS will be operationally deployed with the customer before the end of this year and will be used in naval operations where the benefits of a Vertical Take Off and Landing UAS are most prominent.

Skeldar is a flexible multi-mission system set to successfully meet mission objectives on land or at sea. It is based on the same smart design and innovative technological solutions that have become the trade mark for Saab's aeronautical products and systems.

"Skeldar UAS is an excellent choice for maritime operations thanks to its high flight performance, heavy fuel engine and easy-to-maintenance design. We continuously improve the system with the integration of new sensors and different payload according to customer needs," says Lennart Sindahl, Head of Saab's business area Aeronautics.

The industry's nature is such that depending on circumstances concerning the product and customer, information regarding the customer will not be announced.

Saab serves the global market with world-leading products, services and solutions ranging from military defence to civil security. Saab has operations and employees on all continents and constantly develops adopts and improves new technology to meet customers' changing needs.

For further information, please contact:

Saab Press Centre, +46 (0)734 180 018, pressc...@saabgroup.com

http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/Newsroom/Press-releases--News/2013---7/Saab-signs-contract-for-Skeldar-UAS-for-maritime-operations/