Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 23/03/2017 | 12:11 uur
Gaat lekker met Damen,doe zo voort(kunnen het schijnbaar prima alleen af.) :devil:

;D Mooi zo houden... al is het wel de hoogste tijd voor wat Nederlandse en Belgische schepen!

walter leever

Citaat van: Harald op 23/03/2017 | 09:54 uur
Nigeria Company "Homeland" Orders a 3rd FCS 3307 Patrol vessel from Damen

Just over a year after it took delivery of the second of two FCS 3307 Patrol vessels, Homeland Integrated Offshore Services Limited (Homeland) of Nigeria has ordered one more of the same class with an option on a second, to be named Guardian 3 and Guardian 4. Like their two predecessors, the two vessels are being supplied as a turnkey solution. The Damen Group is taking care of delivery and crew training, as well as the design and build. Damen's Local Service Hub in Port Harcourt, Nigeria, will ensure that maintenance, repairs and any additional support is handled by Damen engineers.

.../...

http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2017/march-2017-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/5003-nigeria-company-homeland-orders-a-3rd-fcs-3307-patrol-vessel-from-damen.html



Gaat lekker met Damen,doe zo voort(kunnen het schijnbaar prima alleen af.) :devil:

Harald

Nigeria Company "Homeland" Orders a 3rd FCS 3307 Patrol vessel from Damen

Just over a year after it took delivery of the second of two FCS 3307 Patrol vessels, Homeland Integrated Offshore Services Limited (Homeland) of Nigeria has ordered one more of the same class with an option on a second, to be named Guardian 3 and Guardian 4. Like their two predecessors, the two vessels are being supplied as a turnkey solution. The Damen Group is taking care of delivery and crew training, as well as the design and build. Damen's Local Service Hub in Port Harcourt, Nigeria, will ensure that maintenance, repairs and any additional support is handled by Damen engineers.

.../...

http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2017/march-2017-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/5003-nigeria-company-homeland-orders-a-3rd-fcs-3307-patrol-vessel-from-damen.html



Lynxian

Citaat van: Thomasen op 22/03/2017 | 09:36 uur
Ach, een LPD is een LPD, het schip heeft qua uitrusting weinig te bieden.
Een EO systeem en een CIWS zou nog wel leuk zijn.
En ik maar denken dat het bij een LPD om de inhoud ging.  :cute-smile:

Ace1

Citaat van: Thomasen op 22/03/2017 | 09:36 uur
Ach, een LPD is een LPD, het schip heeft qua uitrusting weinig te bieden.
Een EO systeem en een CIWS zou nog wel leuk zijn.

Dit is de kale versie en de rest is optioneel mogelijk bij Damen.

Lynxian

Inderdaad; mooie LPD! Nouja, zo op het oog dan hé. ;)



ARM-WAP

Citaat van: Zeewier op 21/03/2017 | 10:30 uur
FME: 'WWZ ZO SNEL MOGELIJK OP DE SCHOP'
Alle voordelen voor de werkgever: makkelijk ontslaan... minder lasten... een grote poel tijdelijken die je oproept wanneer nodig en voor de rest van de tijd kunnen ze aan de werkloosheidsuitkering?
En hoe moet men dan bv een hypotheek of zelfs gewone lening kunnen aangaan? Helemaal niet? Veroordeeld tot eeuwig huren?
We gaan echt terug naar de tijd van de lijfeigenen...

Want dat van "automatisch een vast contract" na x jaar / y aantal tijdelijke contracten wordt het hem toch niet? Eens de werkgever voor die verplichting staat, neemt ie gewoon een andere in dienst.

Zeewier

#425
Mooie op D'suc66 gerichte praat maar het gaat nu al slecht met de werkdruk en de cao's in de Nederlandse scheepsbouw! Dit is neoliberalisme in full swing: kekke positivo-praatjes in de media maar ondertussen de werkzekerheid voor de eigen arbeidersklasse door de shredder halen. Zitten ze bij BNR te snurken of is dit wat dit type business-journaille graag wilt horen? Want het ontslagrecht gaat op de schop met verstrekkende gevolgen!

FME: 'WWZ ZO SNEL MOGELIJK OP DE SCHOP'
Thijs Baas
Foto: ANP


'Nieuw kabinet moet zorgen voor topteam digitalisering'
Er moet nu zo snel mogelijk een nieuw kabinet geformeerd worden, om de digitale concurrentie met het buitenland aan te kunnen. Die oproep doet werkgeversorganisatie voor de technologische industrie FME, op basis van de voorlopige verkiezingsuitslag. Ook de Wet Werk en Zekerheid moet snel op de schop, vindt FME-voorzitter Ineke Dezentjé Hamming. Een combinatie met CDA en D66 ligt wat Dezentjé Hamming betreft voor de hand. 'Maar ik ga nu niet formeren, dat puzzeltje laat ik over aan de formateur, dat lijkt me veel beter. Maar ik ben blij dat we het goede beleid dat het vorige kabinet heeft ingezet kunnen voortzetten.' Intussen staat de wereld om ons heen niet stil, waarschuwt Dezentjé Hamming. 'Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat we zowel in digitalisering als in innovatie investeren en dat de overheid samen met het bedrijfsleven een ambitieus industrie- en energiebeleid neer te zetten.'

Topteam
Anders is het risico groot dat Nederland de boot mist, met alle grote maatschappelijke uitdagingen die voor ons liggen. 'Denk aan de energietransitie, de cybersecurity en het onderwijs, dat zich echt moet gaan richten op digital skills. Dat vraagt niet alleen om een investering in innovatie, maar ook om een slimmere organisatie om ook die digitale agenda in goede banen te leiden. Daar om zou ik het nieuwe kabinet willen vragen om te zorgen voor een Topteam Digitalisering.'Snelheid is ook geboden met het aanpakken van de Wet Werk en Zekerheid. 'Die moet echt als eerste op de schop. Die knelt ook, want als je een arbeidsmarkt wilt laten vloeien moet je het niet heel erg moeilijk maken om mensen in vaste dienst te nemen, zoals de wens is van velen.'

https://www.bnr.nl/nieuws/arbeidsmarkt/10319983/fme-wwz-zo-snel-mogelijk-op-de-schop

Ace1

Citaat van: Ronald Elzenga op 07/03/2017 | 08:50 uur
Ik vroeg me bij het lezen van vorige artikel over GKN Aerospace Fokker af of de Brexit nog gevolgen zal hebben voor de Nederlandse dochter van dit Britse moederbedrijf.

Voor de Nederlandse dochter wellicht niet maar wellicht wel voor de vestigingen in Goot Brittanie.  Veel andere Britse bedrijven overwegen om zich in Nederland te gaan vestigen, de kans is aanwezig dat GKN Aerospace vestigingen in Goot Brittanie gaat sluiten en in Nederland extra vestigingen gaan open.

Ronald Elzenga

Ik vroeg me bij het lezen van vorige artikel over GKN Aerospace Fokker af of de Brexit nog gevolgen zal hebben voor de Nederlandse dochter van dit Britse moederbedrijf.

Harald

Fokker awarded Dutch support contract

GKN Aerospace's Fokker will support aircraft, helicopters and multiple support systems of the Royal Netherlands Air Force (RNLAF) under a contract announced on 6 March.

The contract will run for a five-year period, after which it can be extended twice with a period of one year.

Fokker will provide support covering delivery of standard parts and additional services such as transportation, management of storage systems, forecasting and stock storage for all of the RNLAF's aircraft, helicopters and multiple support systems. This includes the RNLAF's Apache, Chinook and Cougar helicopters as well as the F-16, PC-7 and KDC-10 tanker aircraft.

Paul Vorstermans, vice president at Fokker Services said: 'Fokker is proud to be selected for long-term total support of the RNLAF fleet. We recognise and appreciate the confidence that the RNLAF has demonstrated in our team and we look forward to further develop our relationship. This contract will enhance the position of Fokker in the military support market providing a total support solution for this specific group of parts.'

Fokker will deliver the support from its facility in Hoofddorp, the Netherlands.

https://www.shephardmedia.com/news/mil-log/fokker-awarded-dutch-support-contract/

walter leever

Citaat van: bergd op 28/02/2017 | 14:50 uur
Zou voor dit ontwerp ook nog ruimte over zijn voor een slipway of capaciteit voor een uav. Of is dat teveel van het goeie?

Denk wel dat dat mogelijk moet zijn,misschien onder 't getoonde helidek.(capaciteit moet zeker kunnen)