Defense Security Cooperation Agency US possible sale approval

Gestart door Sparkplug, 14/05/2015 | 17:01 uur

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/02/2023 | 22:48 uur
Elke keer als ik dit topic open dan verwacht ik the Netherlands te lezen, minimaal  vuurwerk middelen  voor de snelle slagkracht uitbreiding voor onze marine.... het is, tot nu toe, stil mbt dit onderwerp.

Komt vanzelf  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Elke keer als ik dit topic open dan verwacht ik the Netherlands te lezen, minimaal  vuurwerk middelen  voor de snelle slagkracht uitbreiding voor onze marine.... het is, tot nu toe, stil mbt dit onderwerp.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lynxian

Citaat van: Struijckje op 08/02/2023 | 00:22 uur
18 m142 + nog 468 losse modules die ze op eigen trucks willen monteren. Al met al dus bijna 500 lanceerplatforms
Citaat van: HM op 08/02/2023 | 08:52 uur
Let even op de details:
four hundred sixty-eight (468) HIMARS Launcher Loader Module kits

Bovenstaande is ook een launcher maar zonder truck. Dus die $10 miljard is voor heel veel meer.

waarom?
Ah, ik wist niet dat die module kits daarvoor bedoeld waren (ik wist simpelweg niet wat het was), dat maakt het een hele andere bestelling! Dan is 't eigenlijk best een schappelijk prijsje.

Parera

Citaat van: Harald op 08/02/2023 | 09:29 uur
PULS  samenwerking tussen KMW en Elbit, denk ik



Een optie maar er zijn ook nog andere opties zoals de K239 Chunmoo die ook gekozen is door Polen en interesse heeft van de Noren. Daarnaast is er nog de optie Duitse ontwikkelings plannen, maar dat gaat nog wel enkele jaren duren en daar moeten we niet op willen wachten. Tenzij we iets aankopen als interim oplossing waardoor het Duitse plan de tijd kan krijgen om te ontwikkelen.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 07/02/2023 | 22:21 uur
Wij willen liever een ander systeem.

PULS  samenwerking tussen KMW en Elbit, denk ik


Parera

Citaat van: Umbert op 08/02/2023 | 08:55 uur
Niet om rot te doen, maar ik heb het gevoel dat onze overheid meer van het type kijken kijken niet kopen is. ipv hun eigen huis eerst netjes op orde te maken geven we klauwen geld uit om de ruines van anderen op te leuken, en dat is niet alleen op defensie gebied.

Ik begrijp helemaal deze gedachte, maar ik ben het er niet mee eens. Na jaren van bezuinigen kunnen we de mensen niet overspoelen met nieuw materieel zonder dat er genoeg personeel voor is om de basis in stand te houden.

Er is hier op het forum vaker gezegd dat alles wat we weggeven terug gekocht gaat worden, hierover spreekt ook de C-LAS in het nieuwe landmacht magazine. In hetzelfde magazine staat een stuk over de patriots voor Oekraine. Daarin word aangegeven dat we met de VS afspraken gemaakt hebben over het versnellen van de leveringen voor de 4e patriot batterij.

Het nieuwe materieel komt er wel dat geloof ik, maar het zal enkele jaren in beslag nemen voordat we hier iets fysiek van gaan zien. En Himars is een mooi systeem, maar er zijn meerdere systemen die hetzelfde doen.


Uit landmacht magazine
CitaatVierde operationeel
Een van de maatregelen uit de Defensienota van 2022 is om ook de vierde vuureenheid in bedrijf te stellen. Hiervoor moet personeel aangetrokken worden en moet een deel van dat systeem bij de fabrikant in de Verenigde Staten gereed gemaakt worden. Inmiddels hebben de VS en Nederland afspraken gemaakt om het vervangingstraject van nieuw te leveren onderdelen te versnellen.

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 07/02/2023 | 22:21 uur
Wij willen liever een ander systeem.

Niet om rot te doen, maar ik heb het gevoel dat onze overheid meer van het type kijken kijken niet kopen is. ipv hun eigen huis eerst netjes op orde te maken geven we klauwen geld uit om de ruines van anderen op te leuken, en dat is niet alleen op defensie gebied.

HM

Citaat van: Lynxian op 07/02/2023 | 22:24 uur
$10 miljard?! Voor 18 launchers en een redelijke lading munitie? Wilden wij ook niet iets van 18 launchers kopen? En voor hoeveel verschiet Oekra?ne dan wel niet?

Let even op de details:
four hundred sixty-eight (468) HIMARS Launcher Loader Module kits

Bovenstaande is ook een launcher maar zonder truck. Dus die $10 miljard is voor heel veel meer.

Citaat van: Huzaar1 op 07/02/2023 | 22:21 uur
Wij willen liever een ander systeem.

waarom?
Alleen berusting kan ons verslaan

Struijckje

Citaat van: Lynxian op 07/02/2023 | 22:24 uur
$10 miljard?! Voor 18 launchers en een redelijke lading munitie? Wilden wij ook niet iets van 18 launchers kopen? En voor hoeveel verschiet Oekra?ne dan wel niet?

18 m142 + nog 468 losse modules die ze op eigen trucks willen monteren. Al met al dus bijna 500 lanceerplatforms

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 07/02/2023 | 22:24 uur
$10 miljard?! Voor 18 launchers en een redelijke lading munitie? Wilden wij ook niet iets van 18 launchers kopen? En voor hoeveel verschiet Oekra?ne dan wel niet?

Door de oekraine oorlog is dit product in waarde gestegen. Je wilt niet weten wat een Leopard2A4 nu kost. Ongeveer 10 keer zo veel als 5 jaar geleden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Lynxian op 07/02/2023 | 22:24 uur
$10 miljard?!

De door DSCA genoemde bedragen zijn geschatte bedragen. In de meeste gevallen is het werkelijke bedrag lager.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lynxian

Citaat van: Sparkplug op 07/02/2023 | 22:11 uur
POLAND - HIGH MOBILITY ARTILLERY ROCKET SYSTEM (HIMARS)

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/poland-high-mobility-artillery-rocket-system-himars-0
$10 miljard?! Voor 18 launchers en een redelijke lading munitie? Wilden wij ook niet iets van 18 launchers kopen? En voor hoeveel verschiet Oekra?ne dan wel niet?

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.