Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Sparkplug

Citaat van: JdL op 28/04/2018 | 18:23 uur
Waarom hebben de Finnen niet een offerte voor de F-35C aangevraagd?

Voor Finland biedt de F-35C niet veel meer t.o.v. de F-35A. Indertijd maakte de F-16C/D een goede kans, maar was het bod van General Dynamics niet je van het.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 28/04/2018 | 18:19 uur
De Finnen hebben ook veel interesse voor de F-35A. Voor de vervanging wordt in ieder geval een behoorlijk budget gesteld.

Ik gok op 2 serieuze kandidaten, de F35A en de Gripen E/F, voor alle andere modellen is inmiddels een (voorzichtig) begin gemaakt met een opvolger.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 28/04/2018 | 18:19 uur
De Finnen hebben ook veel interesse voor de F-35A. Voor de vervanging wordt in ieder geval een behoorlijk budget gesteld.
Het is in ieder geval niet een competitie waarbij de keuze eigenlijk van tevoren al op de F-35 vast staat zoals bij andere Europese luchtmachten. Dat maakt het wel interessant. Waarom hebben de Finnen niet een offerte voor de F-35C aangevraagd?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 28/04/2018 | 18:14 uur
Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden bij de Finnen, Grippen en SH maken hier veel kans denk ik.

De Finnen hebben ook veel interesse voor de F-35A. Voor de vervanging wordt in ieder geval een behoorlijk budget gesteld.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden bij de Finnen, Grippen en SH maken hier veel kans denk ik.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Britain in the wilderness? We ask RUSI think-tank's Justin Bronk about the future of European combat aircraft

https://hushkit.net/2018/04/26/britain-in-the-wilderness-we-ask-rusi-think-tanks-justin-bronk-about-the-future-of-european-combat-aircraft/ via @wordpressdotcom

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 24/04/2018 | 18:32 uur
Gaat er meer om, sommigen lazen het als zijnde een Franse uitspraak, maar dat is het dus niet.

Frans kan evengoed uit een Duitse mond komen, ligt er maar net aan hoeveel stokbrood er in zn mond past.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Germany, France agree main needs of new joint fighter program

https://reut.rs/2qVQSRa

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 23/04/2018 | 18:25 uur
Dirk Hoke is een Duitser.
En Airbus bouwt de Typhoon, de Rafale wordt gebouwd door Dassault.

Doet er niet toe, als ik het zo lees maakt het Dirk niet uit, Parijs of Berlijn.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Harald op 23/04/2018 | 16:29 uur

Dirk Hoke, Chief Executive Officer of Airbus Defence and Space, has warned the German government against the purchase of Lockheed Martin's F-35 fighter aircraft. "As soon as Germany becomes an F-35 nation, cooperation on all combat aircraft issues with France will die," Hoke said in an interview with Welt Am Sonntag.

Nou, doei! Doe je ze de groeten in La France?

Bouwen jullie trouwens ook achteruitkijkspiegels op de Rafale's van jullie? Zien jullie het front ook eens een keer.

Harald

Citaat van: Parera op 23/04/2018 | 16:51 uur
Deze uitspraken zijn toch wel wat harder dan we die zien bij MKS-180, daar werd voorgesteld om een deal te sluiten. Hier word gedreigd om het stop te zetten als er gekozen word voor de F-35.
Dat is in mijn ogen toch net een andere toon.

Nee, vind ik niet
Er zijn nu geluiden binnen Duitsland dat de MKS180 fregatten gewoon puur Duits moet zijn, dus alles binnen Duitsland houden.
Dus gewoon stoppen met EU aanbesteden en de opdracht aan de Duitse werven "geven"

Waardoor TKMS weer een kans geeft voor de opdracht, gezien dat dat een van de grootste werf is.
En wat ik denk is dat de lobby voor deze geluiden vanuit de TKMS groep komt en om de overige 2 kandidaten (en vooral Damen) in een negatief in de media te laten komen en hierdoor proberen buitenspel te zetten.