Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Sparkplug

#2018
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/12/2017 | 10:31 uur
Wat velen zullen toejuichen.

Naar mijn mening zijn drie locaties voor motoronderhoud wat veel, maar daar zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 11/12/2017 | 10:24 uur
Ook als het motoronderhoud in Turkije zou wegvallen, dan blijven Nederland en Noorwegen over.

Wat velen zullen toejuichen.

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 11/12/2017 | 10:01 uur
Ik denk niet dat de F-35 wereld wakker ligt omdat ze dat clubje onderhoud niet meer In Turkije moeten hoeven te doen.

Ook als het motoronderhoud in Turkije zou wegvallen, dan blijven Nederland en Noorwegen over.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 11/12/2017 | 01:55 uur
De Turken hebben ook het onderhoud van de F-35B's toegewezen gekregen, mocht men besluiten geen F-35's meer te leveren zal ook voor dit een oplossing gevonden moeten worden.
Maar time will tell.

Ik denk niet dat de F-35 wereld wakker ligt omdat ze dat clubje onderhoud niet meer In Turkije moeten hoeven te doen.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Thomasen op 10/12/2017 | 22:14 uur
Dat is inderdaad nog maar de vraag.
Maar verkopen blijven welkom natuurlijk.

De Turken hebben ook het onderhoud van de F-35B's toegewezen gekregen, mocht men besluiten geen F-35's meer te leveren zal ook voor dit een oplossing gevonden moeten worden.
Maar time will tell.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 10/12/2017 | 20:40 uur
Alsof Turkijke uberhaupt de F35 nog mag kopen na die S400 deal...

Ik zou als Amerikaanse overheid nee zeggen... die 100 kisten worden vermoedelijk wel weer elders verkocht.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/12/2017 | 10:25 uur
Turkey intends to buy US Marines Harrier aircraft while planning the F-35B.

http://www.blogbeforeflight.net/2017/12/turkey-us-marines-harrier-f-35b.html

Alsof Turkijke uberhaupt de F35 nog mag kopen na die S400 deal...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Deborah Haynes‏Geverifieerd account @haynesdeborah · 3 u3 uur geleden 

BREAK: Qatar signs £6 billion contract with Britain for 24 Typhoon jets, supporting 1,000s of UK manufacturing jobs @BAESystemsAir. - @DefenceHQ
Welcome piece of good news!


jurrien visser (JuVi op Twitter)



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Canada's swipe at Boeing jets could open way for European rivals

https://reut.rs/2ivjTyE

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 06/12/2017 | 21:10 uur
Ja. Deze maakte nog niet zolang geleden de eerste vlucht. Italië wil 15 stuks voor hun luchtmacht en 15 voor hun marine.


Ook die zijn tegen de vervangingsdatum volledig versleten, maat wie weet zijn de Italianen bereid om hun voorraadje eerder of gefaseerd te verpatsen...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 06/12/2017 | 21:10 uur
De USMC heeft de versies AV-8B Harrier II Night Attack en AV-8B Harrier II Plus (met APG-65 radar). Zij willen nog zeker tot mid jaren 20 ermee vliegen. Is het nog echt zinvol voor export?


Die hebben de gehele Engelse voorraad opgekocht voor een appel en een ei om te dienen als onderdelen krat..  Die US kisten zijn ongetwijfeld volledig op over een paar jaar... ze moeten immers al langer door vanwege de F35B vertraging.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/12/2017 | 19:31 uur
Het zal mij eerder benieuwen wie occasions beschikbaar kan/wil stellen. zo dil is het Harrier bestand niet bezaaid.

De USMC heeft de versies AV-8B Harrier II Night Attack en AV-8B Harrier II Plus (met APG-65 radar). Zij willen nog zeker tot mid jaren 20 ermee vliegen. Is het nog echt zinvol voor export?

Citaat van: Ace1 op 06/12/2017 | 21:05 uur
Is er al een F35B van de productielijn in Italië gelopen?  Italië heeft 15 F35B's besteld dan kunnen de 16 harriers die men heeft toch doorverkopen aan Turkije.

Ja. Deze maakte nog niet zolang geleden de eerste vlucht. Italië wil 15 stuks voor hun luchtmacht en 15 voor hun marine.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/12/2017 | 20:48 uur
De status van het Chinese project heb ik niet  op het netvlies, maar het lijkt mij sterk deze in de komende 10-15 jaar operationeel is.

Italië en Spanje hebben natuurlijk maar een beperkt aantal, of zie die maritiem kunnen en willen missen?

Is er al een F35B van de productielijn in Italië gelopen?  Italië heeft 15 F35B's besteld dan kunnen de 16 harriers die men heeft toch doorverkopen aan Turkije.