Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Sparkplug

Citaat van: JdL op 21/07/2016 | 10:17 uur
Voor de silent eagle was toch belangstelling vanuit het midden-oosten?

Er is inderdaad interesse voor de Strike Eagle en/of Silent Eagle, maar de VS moet nog akkoord geven aan diverse landen. Dit duurt nu al langer, dan normaal het geval is.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 21/07/2016 | 09:58 uur
Inderdaad  :(, maar wel een moment waarvan je wist dat het een keer zou komen.

Zien hoelang de F-15 productie nog zal duren. Zou er een type zijn dat 45/50 jaar productie kan halen?
Voor de silent eagle was toch belangstelling vanuit het midden-oosten?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 21/07/2016 | 09:23 uur
:'(

Inderdaad  :(, maar wel een moment waarvan je wist dat het een keer zou komen.

Zien hoelang de F-15 productie nog zal duren. Zou er een type zijn dat 45/50 jaar productie kan halen?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 14/07/2016 | 14:46 uur
Wat gaat die F-16V kosten dan ?...anders mooie aanvulling laten we de F-35's bij 24 stuks houden en dan 36 F-16V erbij bestellen.

Ik heb zo het idee dat het prijsverschil tussen een nieuw te bouwen F16V of een voorgestelde Block 70/72 voor India versus een F35A in 2020 (als LM haar doelstelling weet te behalen) in aanschafprijs niet meer zo groot is.

Oorlogsvis

Wat gaat die F-16V kosten dan ?...anders mooie aanvulling laten we de F-35's bij 24 stuks houden en dan 36 F-16V erbij bestellen.

Zeewier

De Euro-Dollar koers staat niet zo gunstig voor Hennis. Echter Nederland is voornamelijk een handelsland voor wie een lage Euro (ook t.o.v Yen en Yuan) alleen maar profijtelijk is. Wat gunstig is, is dus maar net wie je het vraagt: Hennis of Dijsselbloem. Misschien dat er gecompenseerd kan worden?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 14/07/2016 | 10:00 uur
Zijn de reducties zodanig dat er binnen het huidige budget meer kisten gekocht zouden kunnen worden dan nu de planning is?
En ja ik weet dat er te weinig geld is ingeboekt voor infrastructuur en dergelijke.

De LM doelstelling is dat de A variant inclusief motor tegen 2019 voor 85 mjn US dollar (volgens de wisselkoers van vandaag: €76,6 mjn) van eigenaar wisselt.

€76,6 mjn + 21% BTW = €92,7 mjn. Dat betekend dat je binnen budget geen problemen zou moeten hebben met de +10% zoals in de D Brief staat vermeld.

JdL

Zijn de reducties zodanig dat er binnen het huidige budget meer kisten gekocht zouden kunnen worden dan nu de planning is?
En ja ik weet dat er te weinig geld is ingeboekt voor infrastructuur en dergelijke.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Zeewier

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/07/2016 | 21:46 uur
Betekend dus dat de vervolgseries voor de KLu alleen maar meer aantrekkelijk worden.
Eerst even op Korea wachten. Rond 2022 tegelijk met België en Denemarken er nog 15 bijbestellen. Maakt 52 F35's voor Nederland, gelijke aantallen aan Noorwegen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 13/07/2016 | 21:30 uur
LRIP 9 voornamelijk F35A's voor Noorwegen, Israël, Japan. F35B's voor USMC en Royal Navy. F35C voor US Navy.
LRIP 10 voornamelijk Amerikaanse USAF F35A's. Zal me niet verbazen als hier Korea opduikt.
Daarna fullrate productie. Daar zou België dus komen.

Betekend dus dat de vervolgseries voor de KLu alleen maar meer aantrekkelijk worden.

Lex


Zeewier

#758
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/07/2016 | 20:04 uur
En de volgende serie van 8?
LRIP 9 voornamelijk F35A's voor Noorwegen, Israël, Japan. F35B's voor USMC en Royal Navy. F35C voor US Navy.
LRIP 10 voornamelijk Amerikaanse USAF F35A's. Zal me niet verbazen als hier Korea opduikt.
Daarna fullrate productie. Daar zou België dus komen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 13/07/2016 | 18:13 uur
We hebben met LRIP 3 (de testkisten) en LRIP 8 de meest gunstige van de "echte" LRIP's. Noorwegen betaalt véél meer. Denemarken krijgt de allergunstigste combinatie van LRIP's en productieserie's, maar wel tegen een aanzienlijk kleinere industriële pay-off.

En de volgende serie van 8?