Marshall celebrates 20 years of supporting the Royal Netherlands Air Force

Gestart door Ace1, 05/10/2016 | 20:51 uur

Oorlogsvis

Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

Met een C-17 kan je wel een Tank of 2 CV-90 vervoeren.

Maar ja als je voor 1 C-17 ook 6 C-130 herculessen kan kopen...tja..dan weet ik het wel

Zander

Citaat van: andré herc op 06/01/2019 | 20:01 uur
  Geen probleem om het uit het hoofd  te zetten als er maar uitgebreid wordt wat betreft het aantal transportvliegtuigen  want verweg de meeste aandacht gaat naar extra F-35's dat terwijl logistieke ondersteunende materieel net zo'n belangrijke factor is die wel eens vergeten wodt  :cute-smile:
Wie moet er dan logistiek gesteund worden?
Luchttransport is, correct me if i'm wrong, faciliterend aan de grondeenheden. Net zoals de F35 dat is mbt het vrijhouden van het luchtruim voor de op de grond opererende eenheden. Dus in dat geval is het inderdaad van belang deze zaken uit te breiden.
People are sheep

andré herc

Citaat van: Zander op 06/01/2019 | 18:33 uur
Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's
Geen probleem om het uit het hoofd  te zetten als er maar uitgebreid wordt wat betreft het aantal transportvliegtuigen  want verweg de meeste aandacht gaat naar extra F-35's dat terwijl logistieke ondersteunende materieel net zo'n belangrijke factor is die wel eens vergeten wodt  :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2019 | 18:55 uur
Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.
Dat dus.
Voor safari's dergelijke toestellen aanschaffen is onzin.
De kerntaak op land ligt enkele honderden kilometers ten oosten van ons. Dus grote zware vrachten gaan per spoor of over de weg. Voor de KM hoeven we ook geen C17 te charteren.
Hebben we ooit eens een groot toestel nodig dan hebben we daar de NAVO poule voor.
Ik ga liever voor meer Chinooks voor de aan- en afvoer van personeel en logistieke meuk richting het oosten.
1 op 1 of + 2 vervangers van de huidige hercs is prima mits deze specifiek voor de kerntaak worden aangeschaft.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2019 | 18:55 uur
Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.

De logistieke mogelijkheden van de C-17 zijn natuurlijk uitermate veelzijdig met een aanzienlijk bereik.

Huzaar1

Waarvoor moeten we zo veel en groot kunnen transporteren. Onze taak ligt hier, niét 'daar'.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 06/01/2019 | 18:33 uur
Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's

Nieuwe exemplaren zijn dan ook geen optie meer, al wordt blijkbaar het heropstarten van de productie lijn onderzocht.

Als dat het geval is dan ben ik voor 2 nieuw te bouwen C-17's naast 4 nieuwe Herculessen of een goed alternatief voor deze kist.

Indien nieuwe C-17's definitief geen gespreksonderwerp meer zijn dan vind ik 6 KC-390's best een interessant alternatief om te onderzoeken.

Zander

Haal die C17 nou maar eens uit je hoofd. In een uitzonderlijk geval zie ik misschien ooit ruimte voor 6x C130J30.
Tot die tijd hebben en houden we onze 4 oude C130H's
People are sheep

andré herc

We hebben hier wel meer over gediscussieerd op dit forum ik vond wat betreft  laadruim de KC-390  gewoon tegen vallen en dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk vergeleken met de Japanse C-2 en de C-130J super die ik op Fairford gezien heb maar dat is mijn mening we zullen gewoon moeten afwachten welke kant het opgaat voorlopig gaat de H versie nog wat jaartjes mee mijn ideaal keuzen is 6 Herculessen en 2 C-17's voor het 336 sq als er flink geld bij komt voor Defensie.
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StrataNL

Citaat van: Lynxian op 06/01/2019 | 16:50 uur
De flink mindere range lijkt me anders wel een dingetje?
Vergeleken met wat? Laat je niet misleiden door de plaatjes waar het bereik van bijvoorbeeld een KC390 met 20t lading vergeleken wordt met een C130 met 10t lading.
De KC390 is vanaf het begin af aan ontworpen als C130 vervanger. Bereik van de KC390 is iets groter dan dat van de C130 (zonder wing tanks). Voor de KC390 zijn ook auxiliary fuel tanks beschikbaar waardoor het bereik nog meer toeneemt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 16:00 uur
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.
De flink mindere range lijkt me anders wel een dingetje?

Ace1

Citaat van: andré herc op 05/01/2019 | 21:56 uur
Duitsland en de Fransen ondanks de aanschaf van de A400 M die notabene in hun eigen land geproduceerd wordt toch om tatiche reden de  J versie van de Hercules hebben aangeschaft zegt al meer dan genoeg plus je kan samen werken met de Noren Denen Fransen Engeland Duitsland en USAF en de onderhoud ook weer bij Marschall kan plaats vinden!

Je bent op de hoogte dat Boeing een belang heeft genomen in de KC-390 en ook een productie lijn van de KC-390 in de VS overweegt?
Er gaan zelfs geruchten dat de productie van de C-17 weer wordt opgestart als zowel de C-17 en de KC-390 in dezelfde fabriek bouwt kun je misschien bepaalde onderdelen delen in de productie wat weer kostenbesparend kan zijn.


https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-embraer-form-separate-joint-venture-to-boost-449964/

https://www.reuters.com/article/us-embraer-boeing/boeing-embraer-to-build-kc-390-military-cargo-jet-in-u-s-newspaper-idUSKCN1MB2PI

http://www.thedrive.com/the-war-zone/24542/usaf-wants-more-airlift-capacity-but-with-c-17-out-of-production-what-could-provide-it


andré herc

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 19:30 uur
En waarom? Onderbuikgevoel?
Duitsland en de Fransen ondanks de aanschaf van de A400 M die notabene in hun eigen land geproduceerd wordt toch om tatiche reden de  J versie van de Hercules hebben aangeschaft zegt al meer dan genoeg plus je kan samen werken met de Noren Denen Fransen Engeland Duitsland en USAF en de onderhoud ook weer bij Marschall kan plaats vinden!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: StrataNL op 04/01/2019 | 16:00 uur
KC390 is beter te vergelijken met de Hercules dan A400M. KC390 heeft betere specificaties dan de C130-30 tegen ongeveer dezelfde prijs.
A400M is hele andere (prijs)klasse.

Doe er maar gelijk 5 of 6 dan.




StrataNL

Citaat van: andré herc op 04/01/2019 | 16:26 uur
KC-390 van dicht bij bekeken mochten we niet in vond hem niet zo dan kan NL nog beter de C-130J super aanschaffen wel in de Japanse C-2 van binnen en buiten bekeken vind ik een betere optie dan de Braziliaan
En waarom? Onderbuikgevoel?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation