Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Oorlogsvis

Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 21:11 uur
En eerlijk is eerlijk ik geloof zowieso niet dat de Grieken zijn opgewassen tegen de Turken.

Niet in militair paraatheid, tegen een Turkije dat militaire inzet heeft in Syrië, Irak en Libië en ook niet in technologie.

Wat men vaak mist is dat Turkije de afgelopen 10 jaar enorm heeft getimmerd aan eigen militaire industrie terwijl de Grieken lagen te gapen.

Onlangs heeft Turkije behoorlijk huisgehouden in Syrië en Libië, dat zie ik de Grieken niet doen.
10 jaar geleden zat Turkije militair ook niet overal te kutten wat is er in godsnaam met die Turken aan de hand ? ze gedragen zich zeer
agressief en bemoeien zich overal mee. Ook de Militaire basis van Turkije op Qatar waar slaat dat in godsnaam op ?
De steun aan de GNA in Libie ? ...de provocaties richting Griekenland een Navo bondgenoot, De steun aan Al Qaida en ISIS in Syrie ?
Als ze zo graag willen ...waarom gaan jullie niet lekker met de Chinezen knokken om de Oegoeren te helpen daar ?
Wat een tyfus land is dat Turkije geworden...gatverdamme

Jooop

Citaat van: Thomasen op 31/08/2020 | 13:26 uur
Dat zal heel moeilijk worden. Echter, als Turkije Grieks grondgebied binnenvalt zal het waarschijnlijk  bij een beperkte oorlog blijven.

Zeker, verwacht ook geen wereld oorlog. Maar ik denk wel dat Turkije een aantal eilanden er rijker op word, een soort Cyprus re-make

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 31/08/2020 | 11:18 uur
Ook als Frankrijk zich nauwelijks mengt of niet houden de Grieken de Turken makkelijk buiten boord. 

Hallo wat is dit topic uit de hand gelopen. Niet gek van jou Joop. Jij moet ook de turken verdedigen, dat is je baan.  Maar zullen we allemaal even ophouden te doen alsof het een elzenga realiteit is met het wegstrepen van ljstjes.

Indien de Turkqen iets willen..moeten zij komen. Ik zie de Grieken nooit de agressor zijn. Daarvoor zijn de Grieken te rationeel,

Indien de Turken de emotiekaart trekken gaat het over beschikbaarheid o.a en operationele gereedheid.

En laat ik nou zeggen dat ik daar aan turkse zijde niet echt onder de indruk ben. Je noemt dat de turken hebben 'huisgehouden' in hun buurlanden.

Naast deze uiterst onsmakelijke opmerking..doel je op het Turkse leger wat er maar niet in slaagt te winnen van een bende ongecontroleerde kamelenjockey's?

Heeft niets met voor de één of de ander zijn te maken, als het aan mij ligt mogen ze elkaar in de haren vliegen en kunnen we achteraf wel de resultaat discuteren.

Alleen al als je kijkt hoe beide landen erbij liggen kan ik mij niet voorstellen dat de Grieken al die eilanden kunnen verdedigen. Word volgens mij een Cyprus in re-make mits andere landen zoals Frankrijk er bij springen.

JdL


Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 21:11 uur
En eerlijk is eerlijk ik geloof zowieso niet dat de Grieken zijn opgewassen tegen de Turken.

Niet in militair paraatheid, tegen een Turkije dat militaire inzet heeft in Syrië, Irak en Libië en ook niet in technologie.

Wat men vaak mist is dat Turkije de afgelopen 10 jaar enorm heeft getimmerd aan eigen militaire industrie terwijl de Grieken lagen te gapen.

Onlangs heeft Turkije behoorlijk huisgehouden in Syrië en Libië, dat zie ik de Grieken niet doen.


lol, het Turkse leger heeft geen brein meer sinds de coup.
Dat huishouden in Syrië viel behoorlijk mee, ik zag vooral veel tactische blunders als gevolg van het gebrek aan brains.
Die eigen industrie is ook nog lang niet op het vereiste niveau. Met projecten als TF-X zie ik vooral propaganda, ze gaan er wel komen, maar ze zijn er nu nog niet.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 21:51 uur
Als Frankrijk zich er volledig inmengt dan maakt dat wel verschil, ben ik met je eens.

Ook als Frankrijk zich nauwelijks mengt of niet houden de Grieken de Turken makkelijk buiten boord. 

Hallo wat is dit topic uit de hand gelopen. Niet gek van jou Joop. Jij moet ook de turken verdedigen, dat is je baan.  Maar zullen we allemaal even ophouden te doen alsof het een elzenga realiteit is met het wegstrepen van ljstjes.

Indien de Turkqen iets willen..moeten zij komen. Ik zie de Grieken nooit de agressor zijn. Daarvoor zijn de Grieken te rationeel,

Indien de Turken de emotiekaart trekken gaat het over beschikbaarheid o.a en operationele gereedheid.

En laat ik nou zeggen dat ik daar aan turkse zijde niet echt onder de indruk ben. Je noemt dat de turken hebben 'huisgehouden' in hun buurlanden.

Naast deze uiterst onsmakelijke opmerking..doel je op het Turkse leger wat er maar niet in slaagt te winnen van een bende ongecontroleerde kamelenjockey's?

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Ace1 op 30/08/2020 | 21:51 uur
De diepte van de Bosporus varieert van 36 tot 124 meter.
Dat is bekend via oa Wikipedia.
Maar waar is de laagste ondiepte?
En wat is de ondiepte op het smalste punt?
Dan rijst ook de vraag of er enig belang is om hetgeen je stelt in het dispuut.
Deze gaat omtrent gebieden in de Middellandse Zee, dus bezuiden de Bosporus.

Ace1

#899
Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 21:51 uur
Als Frankrijk zich er volledig inmengt dan maakt dat wel verschil, ben ik met je eens.

En als Frankrijk het niet doet dan grijpt Israël  wel in en de F15's van de IAF zijn ongeslagen in de lucht en de  Israëlische  marine heeft onderzeeboten van de  Dolphin class 2 die bewapend zijn  met de Popeye Turbo cruise missiles met een bereik van 1500km.

Ace1

Citaat van: Lex op 30/08/2020 | 21:44 uur
Dat is erg makkelijk geschreven. Hoe zit het met de diepte op dat punt?

De diepte van de Bosporus varieert van 36 tot 124 meter.

Jooop

Citaat van: Ace1 op 30/08/2020 | 21:49 uur
Als Charles de Gaulle in de buurt van Kreta ligt en de Fransen sturen nog wat nu onderzeeërs  van de Triomphant-class en stationeren op Cyrus nog wat Rafale's  dan gaan de Turken zo Ko.

Als Frankrijk zich er volledig inmengt dan maakt dat wel verschil, ben ik met je eens.

Ace1

Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 21:11 uur
En eerlijk is eerlijk ik geloof zowieso niet dat de Grieken zijn opgewassen tegen de Turken.

Niet in militair paraatheid, tegen een Turkije dat militaire inzet heeft in Syrië, Irak en Libië en ook niet in technologie.

Wat men vaak mist is dat Turkije de afgelopen 10 jaar enorm heeft getimmerd aan eigen militaire industrie terwijl de Grieken lagen te gapen.

Onlangs heeft Turkije behoorlijk huisgehouden in Syrië en Libië, dat zie ik de Grieken niet doen.



Als Charles de Gaulle in de buurt van Kreta ligt en de Fransen sturen nog wat nu onderzeeërs  van de Triomphant-class en stationeren op Cyrus nog wat Rafale's  dan gaan de Turken zo Ko.

Jooop

Citaat van: Ace1 op 30/08/2020 | 21:39 uur
Het smalste gedeelte van de  Bosporus is 600 meter breed 2 schepen van 300 meter lang daar laten zinken en je blokkeert de  Bosporus.

En hoe wil je dat doen als de Turken maar 1 schip tegelijk door laten varen?

Theoretisch sci fi

Lex

Citaat van: Ace1 op 30/08/2020 | 21:39 uur
Het smalste gedeelte van de  Bosporus is 600 meter breed 2 schepen van 300 meter lang daar laten zinken en je blokkeert de  Bosporus.
Dat is erg makkelijk geschreven. Hoe zit het met de diepte op dat punt?

Ace1

Citaat van: Jooop op 30/08/2020 | 20:57 uur
Heb jij de Bosporus wel eens gezien, met één schip stenen kom je er niet! Met 10 ook niet

Het smalste gedeelte van de  Bosporus is 600 meter breed 2 schepen van 300 meter lang daar laten zinken en je blokkeert de  Bosporus.


Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 30/08/2020 | 19:48 uur
Niet helemaal waar want als de de Turken aan de Turkse kust S-400 Triumf systemen gaan opstellen kunnen ze wel eens in het voordeel zijn. En de Mirage 2000 heeft een Plafond van 17.060 m.

Als je SAM eenheden erbij gaat betrekken, dan is er inderdaad een verschil. Puur op basis van de type jachtvliegtuigen houden zij elkaar wel in evenwicht. Het maximaal plafond is maar een deel van het verhaal. Het gaat er nog altijd om hoe effectief je je materieel kunt inzetten. De Grieken weten ook wel dat hun maximaal plafond met de F-16 en de Mirage 2000 lager is. Dat compenseren zij.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Jooop

En eerlijk is eerlijk ik geloof zowieso niet dat de Grieken zijn opgewassen tegen de Turken.

Niet in militair paraatheid, tegen een Turkije dat militaire inzet heeft in Syrië, Irak en Libië en ook niet in technologie.

Wat men vaak mist is dat Turkije de afgelopen 10 jaar enorm heeft getimmerd aan eigen militaire industrie terwijl de Grieken lagen te gapen.

Onlangs heeft Turkije behoorlijk huisgehouden in Syrië en Libië, dat zie ik de Grieken niet doen.