Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Sparkplug

Citaat18-0005 (AT-05) first flight, sep 30, 2019.
18-0006 (AT-06) first flight, oct 2, 2019.

Both in turkish markings.

https://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=69822&start=1425
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: Jooop op 02/10/2019 | 20:04 uur
Euh was Turkije niet uit de F35 programma gezet?

Lijkt een 5'de Turkse F35 te zijn

De getoonde AT-05 en AT-06 stonden nog op de lijst voor first flight. Die worden aan de overige vier toegevoegd. Is aan de VS wat ermee gebeurd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Jooop

Euh was Turkije niet uit de F35 programma gezet?

Lijkt een 5'de Turkse F35 te zijn


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 02/09/2019 | 21:17 uur
En jij bent een van de kartrekkers......... :big-smile:

uhu, ligt aan mij.  :cute-smile: ..
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 02/09/2019 | 09:25 uur
Ondertussen gaat het weer hele topics over Ros en zijn opvattingen.  :cute-smile:

En jij bent een van de kartrekkers......... :big-smile:

Huzaar1

Ondertussen gaat het weer hele topics over Ros en zijn opvattingen.  :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 21:29 uur
Zijn wij hier om voor alle problemen oplossingen aan te dragen ? Trouwens heb ik eerder geschreven:

Zeker niet, maar alles en iedereen negatief afschieten is ook zo saai, nietwaar?

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 21:29 uurAls de NAVO ballen heeft veranderen de leden collectief de spelregels en maken het mogelijk een lid, Turkije, te royeren.

Oh, maar wacht even...

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 21:29 uur
Als Trump ook nog eens met sancties gaat strooien is de maat denk ik vol en is de NAVO een lid kwijt aan de Russen.

Maar wat maakt het nu uit of de NATO Turkije royeert of dat de VS met sancties gaat "strooien" als het doel blijkbaar is om Turkije kwijt te raken (zie: dikgedrukt citaat)?

Of is het omdat Trump, van wie ik een flinke aversie heb trouwens, dan met maatregelen komt waardoor de Turken in de armen van de Russen vliegen dat het "fout" is?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

#716
Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 12:25 uur
De rest van de NAVO leden zijn  voor de bühne pislink als je het mij vraagt. Turkije confirmeert zich niet aan de afspraken binnen de NAVO en de >20 andere leden, waaronder Nederland, ook niet. En als de alliantie onder druk staat door een lid dat zich afvallig gedraagt is dat niet best.

wat?
Nee, turkije is in de NAVO echt niet zo belangrijk.
En jou ingang is weer zo van een andere dimensie. Er is geen 'afvallig gedragend lid'. Er is een lid wat zich als een idioot gedraagt en iedereen denkt, wat doen jullie nu raar. Niet andersom.

Je bent net Trump zo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Thomasen op 01/09/2019 | 17:10 uur

Daarbij moeten we ook niet vergeten dat op allerhande plekken in Europa weer pro-Russische partijen zijn opgedoken. Denk aan de Baudet's en Farage's van deze wereld. Er zouden nog wel eens wat landen kunnen volgen.

Persoonlijk ben ik veel bevreesder voor  enige "rood/groene" partijen deze zijn in mijn ogen veel gevaarlijker, want die breien voort op denkwijze, die ze in het "koude" oorlog tijdperk veel dichter bij de Rus bracht dan we goed voor ons vonden. En de turk kunnen we goed onder druk zetten door een paar van onze verblijfs- en nationaliteitswetten enigszins aan te passen, het Shengenaccoord moet als basis voor uitzonderingen gelden, verbieden hoeft in deze niet, gewoon laten versterven, dus per bepaalde datum kan in o.a. Nederland een meervoudige niet Shengen nationaliteit niet meer, ben je met zeg 100 jaar, van de negatief profiterende uitzonderingen af.  En ook onze belastingdiensten moeten zich actief bezig gaan houden met bezit van voor Nederland, -Nederlanders die ze hebben elders, maar niet melden, want het stoppen van geldstromen zal veel meer effect hebben, want zo tref je niet bevriende naties/regimes, zie het als onze versie van de actie die Putin met de turk heeft gedaan m.b.t. toeristen ban.

Ros

Citaat van: A.J. op 01/09/2019 | 17:32 uur
"Banden aanhalen met Rusland, vriendjes worden met Putin, BFF Rusland, Rusland heeft het beste met de rest voor" in drie, twee, een...

Je haalt bij menige politicus de woorden uit de mond    :cute-smile:

Ros

Citaat van: Mourning op 01/09/2019 | 17:08 uur
En.... zoals gewoonlijk breng je weer eens geen enkele oplossing,

Zijn wij hier om voor alle problemen oplossingen aan te dragen ? Trouwens heb ik eerder geschreven:

Als de NAVO ballen heeft veranderen de leden collectief de spelregels en maken het mogelijk een lid, Turkije, te royeren.

En ernaast heb ik niet het idee dat Erdogan gaat buigen voor welke maatregel dan ook. En dat de Turkse politiek beleid ooit gaat veranderen in het voordeel van  het Westen/NAVO heb ik een hard hoofd in. Er zal heel veel moeten gebeuren om een normale democratie weer terug te krijgen.

A.J.

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 16:56 uur
Dus gewoon hopen dat de kliek van Erdogan een keer omvalt ?

Het is niet of het gebeurt maar wanneer het gebeurt.

Citaat
En tot die tijd alles pikken wat hij doet.

Nee, zoals al terecht opgemerkt door Mourning is ome Erdo ook al het F35 project uitgeflikkerd.

Citaat
Het is er Rusland natuurlijk alles aan gelegen om een stevige plaats te veroveren in Turkije op militair gebied. En bij voorkeur zo lang Erdogan er nog zit. Die lange adem gaat geen oplossing bieden.

Als Trump ook nog eens met sancties gaat strooien is de maat denk ik vol en is de NAVO een lid kwijt aan de Russen.

Rusland kan in de verste verte niet bieden van wat de NATO kan op gebied van harde dollars.

A.J.

Citaat van: Mourning op 01/09/2019 | 17:08 uur
En.... zoals gewoonlijk breng je weer eens geen enkele oplossing, want de lange adem strategie gaat geen oplossing bieden (volgens jouw), tegelijkertijd is het op korte termijn opleggen van sancties ook geen oplossing, dus wtf stel jij dan voor?

Dit is ECHT weer een typische Ros-posting: kritiek hebben op iedereen en de keuzes, maar zelf vooral niet het achterste van je tong laten zien en met een eigen strategie komen.

"Banden aanhalen met Rusland, vriendjes worden met Putin, BFF Rusland, Rusland heeft het beste met de rest voor" in drie, twee, een...