Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Mourning

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 16:56 uur
Dus gewoon hopen dat de kliek van Erdogan een keer omvalt ? En tot die tijd alles pikken wat hij doet. Het is er Rusland natuurlijk alles aan gelegen om een stevige plaats te veroveren in Turkije op militair gebied. En bij voorkeur zo lang Erdogan er nog zit. Die lange adem gaat geen oplossing bieden.

Als Trump ook nog eens met sancties gaat strooien is de maat denk ik vol en is de NAVO een lid kwijt aan de Russen.

En.... zoals gewoonlijk breng je weer eens geen enkele oplossing, want de lange adem strategie gaat geen oplossing bieden (volgens jouw), tegelijkertijd is het op korte termijn opleggen van sancties ook geen oplossing, dus wtf stel jij dan voor?

Dit is ECHT weer een typische Ros-posting: kritiek hebben op iedereen en de keuzes, maar zelf vooral niet het achterste van je tong laten zien en met een eigen strategie komen.

Oh, trouwens: Turkije uit het F35 programma gooien is "alles pikken wat Erdo doet"?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: A.J. op 01/09/2019 | 16:13 uur
Nee, dat is een oplossing... Een land de NATO uitflikkeren omdat ze tijdelijk een vol idioot aan de macht hebben...

Er wordt helemaal niks aan de Turken overgelaten, dit wordt een kwestie van een lange adem omdat de NATO ook wel doorheeft dat het een bijzonder slecht plan is om Rusland een bruggehoofd te laten opzetten in Turkije. Erdo is feitelijk maar een tijdelijk probleem.

Dus gewoon hopen dat de kliek van Erdogan een keer omvalt ? En tot die tijd alles pikken wat hij doet. Het is er Rusland natuurlijk alles aan gelegen om een stevige plaats te veroveren in Turkije op militair gebied. En bij voorkeur zo lang Erdogan er nog zit. Die lange adem gaat geen oplossing bieden.

Als Trump ook nog eens met sancties gaat strooien is de maat denk ik vol en is de NAVO een lid kwijt aan de Russen.

A.J.

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 14:22 uur
Als de NAVO ballen heeft veranderen de leden collectief de spelregels en maken het mogelijk een lid, Turkije, te royeren.

Nee, dat is een oplossing... Een land de NATO uitflikkeren omdat ze tijdelijk een vol idioot aan de macht hebben...

Citaat
Ik verwacht dat het aan de Turken overgelaten gaat worden om op te stappen. Want daar gaat de Rus zeker ook op inzetten.

Er wordt helemaal niks aan de Turken overgelaten, dit wordt een kwestie van een lange adem omdat de NATO ook wel doorheeft dat het een bijzonder slecht plan is om Rusland een bruggehoofd te laten opzetten in Turkije. Erdo is feitelijk maar een tijdelijk probleem.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/09/2019 | 12:43 uur
Als een lichaam een kwaadaardig gezel in zich heeft, dan zijn er 2 opties:
1. verwijder het of 2. ga dood.

Als de NAVO ballen heeft veranderen de leden collectief de spelregels en maken het mogelijk een lid, Turkije, te royeren. Ik verwacht dat het aan de Turken overgelaten gaat worden om op te stappen. Want daar gaat de Rus zeker ook op inzetten.

Mourning

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 12:25 uur
De rest van de NAVO leden zijn  voor de bühne pislink als je het mij vraagt. Turkije confirmeert zich niet aan de afspraken binnen de NAVO en de >20 andere leden, waaronder Nederland, ook niet. En als de alliantie onder druk staat door een lid dat zich afvallig gedraagt is dat niet best.

Niet aan de 2% vodoen is van een TOTAAL andere orde dan het soort "bondgenoot" dat Turkije de laatste jaren is...

Ook wel mooi die Turken die klagen over de inzet van Patriot batterijen van NATO-bondgenoten... we hadden ook gewoon kunnen zeggen "stik er maar in... you reap what you sow met jullie eigen (Turkse) beleid in Syrie en Irak wat DWARS ingaat tegen wat de overige bondgenoten voorstaan". Maar, stel je voor dat je de fout bij jezelf zoekt... dat zou toch wat zijn zeg, nou nou.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 01/09/2019 | 12:25 uur
De rest van de NAVO leden zijn  voor de bühne pislink als je het mij vraagt. Turkije confirmeert zich niet aan de afspraken binnen de NAVO en de >20 andere leden, waaronder Nederland, ook niet. En als de alliantie onder druk staat door een lid dat zich afvallig gedraagt is dat niet best.

"Zich afvallig gedraagt" is wel het understatement van de dag, hier wordt simpelweg aan de poten gezaagd van waar de NAVO voor staat.

Als een lichaam een kwaadaardig gezel in zich heeft, dan zijn er 2 opties:

1. verwijder het of 2. ga dood.

Ros

De rest van de NAVO leden zijn  voor de bühne pislink als je het mij vraagt. Turkije confirmeert zich niet aan de afspraken binnen de NAVO en de >20 andere leden, waaronder Nederland, ook niet. En als de alliantie onder druk staat door een lid dat zich afvallig gedraagt is dat niet best.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 31/08/2019 | 22:02 uur
Wat de Turken uiteindelijk gaan doen zal sterk afhangen van wat de Russische plannen zijn. En Erdogan is inmiddels zo pislink dat hij het hele traject zal gaan volgen. Hij zal alles in het werk zetten om aan te tonen dat hij de machtige VS niet nodig heeft.

De toeristenstroom zal snel nog veel meer Russen laten zien nu al het geval is. Militairen hebben immers R&R nodig.

Erdogan pislink? Ik denk dat de rest van de NAVO pislink is hier. Wie interesseert turkije nou wat als de hele alliantie op het spel staat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

#702
Citaat van: Ros op 31/08/2019 | 22:02 uur
Wat de Turken uiteindelijk gaan doen zal sterk afhangen van wat de Russische plannen zijn. En Erdogan is inmiddels zo pislink dat hij het hele traject zal gaan volgen. Hij zal alles in het werk zetten om aan te tonen dat hij de machtige VS niet nodig heeft.

De toeristenstroom zal snel nog veel meer Russen laten zien nu al het geval is. Militairen hebben immers R&R nodig.

Mooie plek om iets aan EOV/cyberwarfare te gaan doen dan. Als al die lui lekker met elkaar aan het beppen zijn over hun laatste inzet........
People are sheep

Ros

Wat de Turken uiteindelijk gaan doen zal sterk afhangen van wat de Russische plannen zijn. En Erdogan is inmiddels zo pislink dat hij het hele traject zal gaan volgen. Hij zal alles in het werk zetten om aan te tonen dat hij de machtige VS niet nodig heeft.

De toeristenstroom zal snel nog veel meer Russen laten zien nu al het geval is. Militairen hebben immers R&R nodig.

Umbert

Citaat van: Jooop op 31/08/2019 | 12:50 uur

Leuk verhaal Poleme, maar de Turken hadden al gezegd dat ze de S-400 niet integreren in het NATO systeem en dus jouw verhaal is al helemaal plat gegooid.

Dus volgens jou gaat de Turkse S400 niet gebruik maken van het luchtbeeld dat door de NAVO wordt aangeboden.
Gaan ze hier een eigen radarketen voor opzetten, want jij zegt ze integreren het niet met het NAVO systeem.
Of worden de huidige Turkse radars ook losgekoppeld.
Dit alles lijkt me onwaarschijnlijk en zal dus niet gebeuren, of ze moeten geld genoeg hebben om dit uit te voeren. Maar wat denk je zelf?

Huzaar1

Ook bizar dat iemand die op de hoogte is van wat de alliantie heeft gedaan in precies deze dimensie met het installeren van luverdet systemen on Turkije te beschermen, dit 'grappig'vindt en geniet van dit.
Dan heb je een ferm stel oogkleppen. Op en niet in staat objectief te oordelen.
Arrogant.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Jooop op 31/08/2019 | 12:50 uur
Leuk verhaal Poleme, maar de Turken hadden al gezegd dat ze de S-400 niet integreren in het NATO systeem en dus jouw verhaal is al helemaal plat gegooid.

Het gaat helemaal niet om het syteem alleen, anders hadden we met Griekenland ook een probleem gehad, het gaat om de hele kermis erom heen. Denk je dat de Russen een paar S400's via aliexpress verkopen en verzenden en dat was het? De Russen verkopen een systeem met opleidingen, onderhoudscontracten, beveiliging, troepen, backreach en wat ze ook maar kunnen verzinnen om hun footprint en spionageactiviteiten maar zo groot mogelijk te maken in NATO gebied. Dat is waar het om gaat.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 31/08/2019 | 12:50 uur

Leuk verhaal Poleme, maar de Turken hadden al gezegd dat ze de S-400 niet integreren in het NATO systeem en dus jouw verhaal is al helemaal plat gegooid.

Hiermee geef je (onbewust) weer aan dat je niets van de gehele situatie lijkt te begrijpen. Het gaat helemaal niet puur om het S-400 systeem op zichzelf, of haar plek in de alliantie. Of het nu wel of niet wordt geïntegreerd is hier een wel de laatste vragen die gesteld kunnen worden bij deze aankoop.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

#696
Citaat van: Poleme op 31/08/2019 | 11:56 uur
Beste Jooop, stel dat wij in een heel gevaarlijke buurt wonen.  Om het veilig te krijgen steken wij de koppen bij elkaar.  We besluiten om dagelijks gezamenlijk buurt surveillances  te lopen.  En iedereen schaft een alarm systeem aan, dat niet alleen de opstallen, maar elk gehele kavel bestrijkt.  Slimme buurt bewoners bedenken dat we onze buurt veel en veel beter kunnen beschermen, als we al die individuele alarm systemen op elkaar aan te sluiten.  Zodat niet alleen de afzonderlijke kavels, maar de gehele wijk compleet beveiligd kan worden.  Een gerenomeerd elektrotechnisch bedrijf zegt dat dat uitstekende idee mogelijk is, als men maar de goede systemen van fabrikant 'Lock-out', 'Bea-veilig' of 'Air-block' gebruikt.

  Nou ben ik nogal een stront eigenwijze vrijbuiter, een dwarsligger.  Ik ga mijn alarm systeem bij de malafide beunhaas 'Ross-ops' betrekken.  Het elektrotechnische bedrijf zegt dat ze mijn alarm systeem niet op dat van de buurt willen integreren.  Afgezien van wat technische problemen, zijn zij vooral bang dat dat malafide bedrijf mijn alarmsysteem gaan misbruiken, om in de gehele buurt te spioneren, waar ze het gemakkelijkst kunnen inbreken.

Mijn grote kavel heeft ook nog eens een zeer strategische ligging in de buurt.  Van waaruit zowel ik als het geïntegreerde buurt-alarmsysteem enkele toegangswegen goed in de gaten kan houden.   Als ik voor het malafide 'Ross-ops'  alarm systeem kies, laat ik daarmee een enorm groot gat in de samenhangende buurt beveiliging vallen.
Alle andere buurt bewoners vallen over mij heen.  Vooral buurt bewoner "Tanner".  Die woont aan de andere kant van de buurt, heeft veruit het grootste kavel, betaald ook circa 75 % van de geïntegreerde buurt bescherming maatregelen en "Tanner" heeft daarom ook de grootste waffel.  En die besluit om mijn kavel niet meer te beschermen met buurt surveillances en een eventuele knokploeg om indringers de wijk uit te trappen.


Leuk verhaal Poleme, maar de Turken hadden al gezegd dat ze de S-400 niet integreren in het NATO systeem en dus jouw verhaal is al helemaal plat gegooid.