Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Poleme

#695
Citaat van: Jooop op 30/08/2019 | 00:37 uur
Ik kan mij niet herinneren dat de VS haar "partners" heeft gevraagd of überhaupt een keuze heeft gelaten. Dus het woord "partner" is in dit geval wel erg discutabel, laat staan logisch.
Beste Jooop, stel dat wij in een heel gevaarlijke buurt wonen.  Om het veilig te krijgen steken wij de koppen bij elkaar.  We besluiten om dagelijks gezamenlijk buurt surveillances  te lopen.  En iedereen schaft een alarm systeem aan, dat niet alleen de opstallen, maar elk gehele kavel bestrijkt.  Slimme buurt bewoners bedenken dat we onze buurt veel en veel beter kunnen beschermen, als we al die individuele alarm systemen op elkaar aan te sluiten.  Zodat niet alleen de afzonderlijke kavels, maar de gehele wijk compleet beveiligd kan worden.  Een gerenomeerd elektrotechnisch bedrijf zegt dat dat uitstekende idee mogelijk is, als men maar de goede systemen van fabrikant 'Lock-out', 'Bea-veilig' of 'Air-block' gebruikt.

  Nou ben ik nogal een stront eigenwijze vrijbuiter, een dwarsligger.  Ik ga mijn alarm systeem bij de malafide beunhaas 'Ross-ops' betrekken.  Het elektrotechnische bedrijf zegt dat ze mijn alarm systeem niet op dat van de buurt willen integreren.  Afgezien van wat technische problemen, zijn zij vooral bang dat dat malafide bedrijf mijn alarmsysteem gaan misbruiken, om in de gehele buurt te spioneren, waar ze het gemakkelijkst kunnen inbreken.

Mijn grote kavel heeft ook nog eens een zeer strategische ligging in de buurt.  Van waaruit zowel ik als het geïntegreerde buurt-alarmsysteem enkele toegangswegen goed in de gaten kan houden.   Als ik voor het malafide 'Ross-ops'  alarm systeem kies, laat ik daarmee een enorm groot gat in de samenhangende buurt beveiliging vallen.
Alle andere buurt bewoners vallen over mij heen.  Vooral buurt bewoner "Tanner".  Die woont aan de andere kant van de buurt, heeft veruit het grootste kavel, betaald ook circa 75 % van de geïntegreerde buurt bescherming maatregelen en "Tanner" heeft daarom ook de grootste waffel.  En die besluit om mijn kavel niet meer te beschermen met buurt surveillances en een eventuele knokploeg om indringers de wijk uit te trappen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

Citaat van: Umbert op 29/08/2019 | 19:25 uur
Lijkt idd voor hun te werken nu, want de VS moet nu iets doen wat tegen hun natuur gaat namelijk geen geld verdienen.
Ze moeten in deze gewoon de mond houden en de rit uitzitten.
Als de VS erin slaagt om hun mond te houden en drang naar geld te verdienen onder controle houdt kan er een moment komen dat er iemand wakker wordt van ow shit dit was niet de bedoeling, lukt ze dat niet wint de turk.

De Turk heeft sowieso al verloren.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 30/08/2019 | 00:37 uur
Ik kan mij niet herinneren dat de VS haar "partners" heeft gevraagd of überhaupt een keuze heeft gelaten. Dus het woord "partner" is in dit geval wel erg discutabel, laat staan logisch.

Met dergelijke opmerkingen geef je mij het idee dat je een jaar of 25 bent en werkt in een supermarkt.

Je begrijpt het gehele probleem hier niet, de NATO niet, luchtverdedigingssystemen niet, allianties niet, solidariteit niet en de algehele problematiek die bij een s-400 systeem komt niet.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Jooop op 30/08/2019 | 00:37 uur
Ik kan mij niet herinneren dat de VS haar "partners" heeft gevraagd of überhaupt een keuze heeft gelaten. Dus het woord "partner" is in dit geval wel erg discutabel, laat staan logisch.

Hoeven ze ook niet dat "partnerschap" is alleen maar klantenbinding, en de turk had de keuze het was, of of niet en en zoals de VS al aangaf, en ik bedenk me dat Erdo een spelletje ik heb de grootste met Trump heeft willen spelen of nog steeds doet, zie ook gedrag van zijn bodyguards in de VS, dat vonden ze daar niet leuk en daar houden ze zeker niet van. Hij heeft dat ook met Putin gedaan, maar die heeft laten zien dat je geen grote hoeft te hebben om Erdo af te troeven alleen veel toeristen, die ff ergens anders hun ding gingen doen, en dat heeft de turk pijn gedaan, want uiteindelijk is het toch money makes the world go around

Jooop

Citaat van: MasterChief1971 op 30/08/2019 | 10:49 uur
Laat onverlet dat ze gewoon hun plaats moeten weten. En je valt erover dat de grote boze Amerikanen iets beslist hebben?
Doe niet zo zielig, man!

Zielig?

Het zijn feiten. De VS heeft geen boodschap aan "partners", nog de beleefdheid om ook maar hun mening te vragen.

Moest ik eens doen en alle beslissingen nemen zonder mijn partner erbij te betrekken, dan staat de scheiding snel voor de deur.

MasterChief1971

Laat onverlet dat ze gewoon hun plaats moeten weten. En je valt erover dat de grote boze Amerikanen iets beslist hebben?
Doe niet zo zielig, man!
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Jooop

Citaat van: Mourning op 29/08/2019 | 23:49 uur
De overige F35 partners staan wel degelijk achter de VS in dezes en logisch.

Ik kan mij niet herinneren dat de VS haar "partners" heeft gevraagd of überhaupt een keuze heeft gelaten. Dus het woord "partner" is in dit geval wel erg discutabel, laat staan logisch.

Mourning

Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 22:41 uur
Als je NATO = VS beschouwt heb je gelijk. Ik beschouw het apart!
F35 beslissing is geen NATO beslissing!
CAATSA is geen NATO beslissing!

De overige F35 partners staan wel degelijk achter de VS in dezes en logisch.
CAATSA mag dan Amerikaanse wetgeving zijn het is wel in lijn met onze belangen. Wat hebben wij er als NATO bondgenoten aan dat "bondgenoot" Turkije bij landen gaat kopen waar de NATO juist tegen is opgericht, ons vijandig gezind zijn, ons willen destabiliseren?

Als dan ook nog eens de F35 in beeld komt, het grootste Defensie investeringsproject in de geschiedenis dan vraag ik me af hoe gezond in de geest Erdogan I van Ankara is? (Laat maar ik hoef geen antwoord op die retorische vraag).

Maar we gaan zien hoe het uitspeelt. Ik zet mijn geld in ieder geval niet op Turkije. Oh ja, hoe ging het daar economisch ook alweer? Niet onbelangrijk als Turkije deze koers doorzet.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jooop

#687
Citaat van: Mourning op 29/08/2019 | 17:27 uur
Ik snap niet hoe je daar in godesnaam van kunt genieten. Ik vind het getuigen van een gebrek aan loyaliteit en eenrichtingsverkeer denken, zoals ik dat dan maar noem, van de Turken uit. De NATO puur en alleen gebruiken en verder eigenlijk reel weinig echt bijdragen, zeker als daarom gevraagd wordt.

Ik vind het bovendien nogal naief van Turkije om te denken dat het, zonder een reele prijs te hoeven betalen (op korte of lange termijn), de VS en Rusland tegen elkaar uit kan spelen. Die prijs zal op een gegeven moment echt betaald moeten worden en ik ben benieuwd wat voor tranen met tuiten of gebral uit Ankara we dan zullen zien... dat zal dan wel weer amusant zijn...

Als je NATO = VS beschouwt heb je gelijk. Ik beschouw het apart!
F35 beslissing is geen NATO beslissing!
CAATSA is geen NATO beslissing!

Ros

Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 17:09 uur
Slim of niet, maar ik geniet wel van de Turkse tactiek.

Als we het hebben over Erdogan vs Trump is Erdogan diegene die in ieder geval een koers kiest en er aan vast blijft houden. Of het uiteindelijk goed uit gaat pakken is maar afwachten. Krijgt Turkije de Rus volledig achter zich, welke kans ik wel groot acht, gaat het waarschijnlijk nog lukken ook. De Russen hebben er natuurlijk veel voor over om de VS en de NAVO dwars te zitten. En een paar bases in Turkije voor de Russen is ook niet verkeerd.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 17:09 uur
Slim of niet, maar ik geniet wel van de Turkse tactiek.
De VS voert de druk op: geen F35 als je de S-400 neemt. De Turk: Geen F35, dan ga ik wel shoppen bij de Rus.

Het klinkt gek maar ik zou mij niet verbazen als het ze nog lukt ook.

Wat lukt? Bij de Rus kopen? Doe je nou alsof dit een overwinning is van Turkije?

Jeetje
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Umbert

Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 17:09 uur
Slim of niet, maar ik geniet wel van de Turkse tactiek.
De VS voert de druk op: geen F35 als je de S-400 neemt. De Turk: Geen F35, dan ga ik wel shoppen bij de Rus.

Het klinkt gek maar ik zou mij niet verbazen als het ze nog lukt ook.

Lijkt idd voor hun te werken nu, want de VS moet nu iets doen wat tegen hun natuur gaat namelijk geen geld verdienen.
Ze moeten in deze gewoon de mond houden en de rit uitzitten.
Als de VS erin slaagt om hun mond te houden en drang naar geld te verdienen onder controle houdt kan er een moment komen dat er iemand wakker wordt van ow shit dit was niet de bedoeling, lukt ze dat niet wint de turk.

Sparkplug

Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 17:09 uur
Het klinkt gek maar ik zou mij niet verbazen als het ze nog lukt ook.

Inderdaad. Het lukt Turkije erg goed om zich uit de F-35 samenwerking te laten verwijderen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

#682
Citaat van: Jooop op 29/08/2019 | 17:09 uur
Slim of niet, maar ik geniet wel van de Turkse tactiek.
De VS voert de druk op: geen F35 als je de S-400 neemt. De Turk: Geen F35, dan ga ik wel shoppen bij de Rus.

Het klinkt gek maar ik zou mij niet verbazen als het ze nog lukt ook.

Ik snap niet hoe je daar in godesnaam van kunt genieten. Ik vind het getuigen van een gebrek aan loyaliteit en eenrichtingsverkeer denken, zoals ik dat dan maar noem, van de Turken uit. De NATO puur en alleen gebruiken en verder eigenlijk reel weinig echt bijdragen, zeker als daarom gevraagd wordt.

Ik vind het bovendien nogal naief van Turkije om te denken dat het, zonder een reele prijs te hoeven betalen (op korte of lange termijn), de VS en Rusland tegen elkaar uit kan spelen. Die prijs zal op een gegeven moment echt betaald moeten worden en ik ben benieuwd wat voor tranen met tuiten of gebral uit Ankara we dan zullen zien... dat zal dan wel weer amusant zijn...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jooop

Slim of niet, maar ik geniet wel van de Turkse tactiek.
De VS voert de druk op: geen F35 als je de S-400 neemt. De Turk: Geen F35, dan ga ik wel shoppen bij de Rus.

Het klinkt gek maar ik zou mij niet verbazen als het ze nog lukt ook.