Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Jooop

Wij mogen er wel eens een voorbeeld aannemen.

Wij kopen bijvoorbeeld 4 (onbewapende) Reapers voor 179 miljoen euro. Is ruim 45 miljoen dolar per toestel.

Daar kun je bijvoorbeeld 100 Chinese Wing loongs voor kopen


De prijzen zijn mijn inziens belachelijk en dat accepteren we zomaar. Amerikaans NATO partner of niet, afzetprijzen ben ik structureel op tegen.

Sparkplug

Citaat van: Jooop op 25/11/2018 | 16:32 uur
Als de Turken inderdaad een tactiek hebben gebruikt om een lager prijs te krijgen dan is dat alleen maar slim. Handel is handel!

Misschien voor de korte termijn, maar zeker niet voor de lange termijn. Turkije zet daarmee een hoop op het spel en je kunt je afvragen of dat het allemaal waard is. Deze 'tactiek' kan ook zo ineens tegen hun werken.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 25/11/2018 | 14:58 uur
Ik begrijp niet waarom je dat erin gooit.

Wat valt er niet te begrijpen, ik ben doorgegaan op jouw als:

CitaatWat een wereld, als dit de tactiek was vanaf het begin om een lagere prijs te krijgen voor het systeem gaan we nog wat meemaken in de toekomst
.


Als de Turken inderdaad een tactiek hebben gebruikt om een lager prijs te krijgen dan is dat alleen maar slim. Handel is handel!

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 24/11/2018 | 22:14 uur
Keyword: "als"

Ik begrijp niet waarom je dat erin gooit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 24/11/2018 | 18:29 uur
En waarom weet jij of claim jij te weten of dit afzetprijzen zijn, en dat de Turken geen normale prijzen geboden zijn?
Polen heeft laatst het Patriot systeem aangeschaft, ga maar eens opzoeken wat dat ze heeft gekost, en Zweden is er ook mee bezig geweest. Het is gewoon duur.

Keyword: "als"

Ros

Onze  'inkopers' moeten maar eens op cursus bij de Turken   :sleep:

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 24/11/2018 | 18:01 uur
Als dat een tactiek is om lagere prijzen te kunnen krijgen petje af!

Je zou het ook kunnen zien als: waarom zouden ze afzet prijzen accepteren als ze het tegen een normaal prijs kunnen krijgen.

En waarom weet jij of claim jij te weten of dit afzetprijzen zijn, en dat de Turken geen normale prijzen geboden zijn?
Polen heeft laatst het Patriot systeem aangeschaft, ga maar eens opzoeken wat dat ze heeft gekost, en Zweden is er ook mee bezig geweest. Het is gewoon duur.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 24/11/2018 | 17:33 uur
Dus S-400 EN Patriot?
Wat een wereld, als dit de tactiek was vanaf het begin om een lagere prijs te krijgen voor het systeem gaan we nog wat meemaken in de toekomst. Tegen dit soort praktijken zijn onze democratieën niet opgewassen.

Als dat een tactiek is om lagere prijzen te kunnen krijgen petje af!

Je zou het ook kunnen zien als: waarom zouden ze afzet prijzen accepteren als ze het tegen een normaal prijs kunnen krijgen.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 24/11/2018 | 17:02 uur
Turkey ready to consider buying Patriot air defense systems

https://www.armyrecognition.com/november_2018_global_defense_security_army_news_industry/turkey_ready_to_consider_buying_patriot_air_defense_systems.html

Dus S-400 EN Patriot?
Wat een wereld, als dit de tactiek was vanaf het begin om een lagere prijs te krijgen voor het systeem gaan we nog wat meemaken in de toekomst. Tegen dit soort praktijken zijn onze democratieën niet opgewassen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrategNL

Citaat van: Thomasen op 11/09/2018 | 10:57 uur
Niet direct. Maar is wel teken aan de wand, ook al wordt dat ontkent, voor welke kant men verwacht dat het opgaat.
Langzaamaan moet er ook vooruit gekeken worden. Als de bases in Turkije hun waarde verliezen, dan zal er in de regio toch iets gevonden moeten worden. Immers, het blijft een regio van significant belang.
Ja. Ik blijf het een lastig vraagstuk vinden. Ook door het sterke religieuze aspect inmiddels, welke ik ook terug zie in de agenda's van verschillende politici en politieke partijen. Christendom versus Islam. Turkije zou denk ik in haar eigen regio (Nabije en Midden-Oosten) goed kunnen opereren en daar een belangrijke rol kunnen vervullen, los van de EU. Maar aan de andere kant zie je nu weer hoezeer Turkije buitenspel wordt gezet door Rusland en met name Iran en Arabische landen. Waardoor Turkije vind ik weer dichterbij de EU komt te staan. Doormodderen lijkt het devies, maar is volgens mij juist eerder gevaarlijk nu Turkije ook zelf op een kruispunt is aangekomen. Jammer toch dat Erdogan zijn toenadering tot de Koerden weer heeft omgezet naar vijandschap en onderdrukking.

Parera

Citaat van: Jooop op 11/09/2018 | 11:13 uur
Euh, hoe kom je in de Zwarte zee door een kanaal door Griekenland te graven? Of bedoel je door Griekenland en Bulgarije?
Oja  :angel:

Jooop

Citaat van: Parera op 11/09/2018 | 11:09 uur
Ik vermoed dat men daar binnen de NAVO al (enige tijd) voor aan het plannen is. De B-61's die nu in Turkije liggen kunnen dan ook in Griekenland geplaatst worden, die hebben er vroeger al gelegen maar zijn daar sinds 2001 weg gehaald. Ook heeft de NAVO de laatste jaren natuurlijk uitgebreid en zijn er verschillende landen rond de zwarte zee toegetreden tot de NAVO dus ook daar kan de aanwezigheid gegarandeerd blijven. Wel een struikel punt is de toegang tot de zwarte zee die ligt in Turkse handen en om nu een bijna 300 km lang kanaal door Griekenland te graven is een beetje een dure oplossing.

Een andere optie voor de NAVO om de Turkse basissen richting Azië te vervangen is toch het laten lid worden van Georgië. Een zeer gevoelige stap zeker voor de Russen en een die een conflict zou kunnen veroorzaken maar wel iets om te overwegen mocht Turkije wegvallen.

Euh, hoe kom je in de Zwarte zee door een kanaal door Griekenland te graven? Of bedoel je door Griekenland en Bulgarije?