Burgeroorlog Syrie

Gestart door Ronald Elzenga, 07/04/2017 | 10:37 uur

Ros

Citaat van: Lex op 27/06/2019 | 22:51 uur
Met deze zinsnede heb ik veel moeite. Als men in dienst treedt bij Defensie, dan moge het duidelijk zijn dat het mogelijk is dat het 'ultieme offer' gevraagd wordt.

Dit is wat anders. Voor mensen die nu nog twijfelen en/of de werkgever nog het voordeel  van de twijfel geven zouden weleens wel de keuze kunnen maken te vertrekken. En van deze werkgever die het 'ultieme offer' kan vragen mag uitmuntende werkgeverschap worden verlangd. Loyaliteit en trouw komt van twee kanten.......

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 20:44 uur
Nederland moet als een trouwe bondgenoot van de US gewoon grondtroepen sturen daar
hebben we een leger voor maar het mag niet tenkoste gaan van het huidige defensie budget
daar moet dan wel geld bij !

Ik zou zeggen stuur de Mariniers en het KCT

Facepalm
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Ros op 27/06/2019 | 22:34 uur
De leegloop proactief een handje helpen.....
Met deze zinsnede heb ik veel moeite. Als men in dienst treedt bij Defensie, dan moge het duidelijk zijn dat het mogelijk is dat het 'ultieme offer' gevraagd wordt.

Ros

Citaat van: Lex op 27/06/2019 | 21:11 uur
Buiten het feit dat het politiek zeer gevoelig ligt: heeft NL daar nog voldoende mankracht voor beschikbaar?

Het herstel van de organisatie heeft m.i. (nog steeds) een hogere prioriteit dan welke missie ook. En een missie zonder enkele mandaat moet je als Nederland niet aan mee willen werken.

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 20:44 uur
Ik zou zeggen stuur de Mariniers en het KCT

De leegloop proactief een handje helpen.....

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 21:44 uur
en nog wat.....hoeveel CO2 uitstoot produceren deze eenheden :devil:
Ondanks die 'duivel', wat is de relevantie van dit antwoord?

Oorlogsvis

Citaat van: Lex op 27/06/2019 | 21:23 uur
1. Wat is het vullingspercentage?
2. Wat is de beschikbaarheid?
en nog wat.....hoeveel CO2 uitstoot produceren deze eenheden :devil:

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 21:18 uur
we hebben 3 infantarie bataljons bij Luchtmobiel, 2 bij het Korps Mariniers....allemaal lichte infantarie
en 4 pantserinfantarie bataljons totaal 9 stuks inf bataljon
1. Wat is het vullingspercentage?
2. Wat is de beschikbaarheid?

Oorlogsvis

Citaat van: Lex op 27/06/2019 | 21:11 uur
Buiten het feit dat het politiek zeer gevoelig ligt: heeft NL daar nog voldoende mankracht voor beschikbaar?
we hebben 3 infantarie bataljons bij Luchtmobiel, 2 bij het Korps Mariniers....allemaal lichte infantarie
en 4 pantserinfantarie bataljons totaal 9 stuks inf bataljon

Parera

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 21:10 uur
Als dat zo zou zijn....waarom vragen ze dan om grondtroepen ?

Omdat ze weg willen uit Syrie en ze willen dat de Europeese landen het over nemen. En ook de Amerikanen gaan niet zomaar vertellen welke partners er allemaal geheime operaties uitvoeren in het gebied.

Het is bekend dat ook Belgie troepen had/heeft op de grond als ik me het goed herinner. Dus waarom wij dan niet?

Ik zie ons geen ''boots on the ground'' sturen, ik zie ons eerder luchtsteun bieden aan die grond troepen. Misschien wel een groep SOF operators maar verder dan dat gaan wij geen grond troepen sturen. Die SOF operatie hoeft namelijk niet openbaar gemaakt te worden.

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 20:44 uur
Nederland moet als een trouwe bondgenoot van de US gewoon grondtroepen sturen daar
hebben we een leger voor maar het mag niet tenkoste gaan van het huidige defensie budget
daar moet dan wel geld bij !

Ik zou zeggen stuur de Mariniers en het KCT

Buiten het feit dat het politiek zeer gevoelig ligt: heeft NL daar nog voldoende mankracht voor beschikbaar?

Oorlogsvis

Citaat van: Parera op 27/06/2019 | 21:09 uur
Wie weet zitten wij er ook al  ;)  Ik weet het antwoord niet maar ik sta niet vreemd te kijken als we daar al SOF eenheden hebben zitten.
Als dat zo zou zijn....waarom vragen ze dan om grondtroepen ? ...maar het zou wel kunnen natuurlijk

Parera

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2019 | 21:08 uur
Nee...de Amerikanen vinden dat hun nu het vuile werk opknappen voor de Europeanen...en toen Trump dreigde zijn troepen terug te halen
uit Syrie stond ook met name Nederland te klagen.
De Amerikanen denken dan....ok dat is mooi maar dan ga je wel meedoen met deze anti ISIS missie.

De Fransen en Engelsen zitten daar al...volgens mij zitten er ook Noren

Wie weet zitten wij er ook al  ;)  Ik weet het antwoord niet maar ik sta niet vreemd te kijken als we daar al SOF eenheden hebben zitten.

Oorlogsvis

Citaat van: Parera op 27/06/2019 | 20:59 uur
Trump roept altijd dat hij de kosten van bescherming in rekening wil brengen bij zijn bondgenoten. Nu komt deze aanvraag uit Washington dus mogen wij dan ook de rekening voor een bijdrage sturen naar de Oval office? :angel:
Nee...de Amerikanen vinden dat hun nu het vuile werk opknappen voor de Europeanen...en toen Trump dreigde zijn troepen terug te halen
uit Syrie stond ook met name Nederland te klagen.
De Amerikanen denken dan....ok dat is mooi maar dan ga je wel meedoen met deze anti ISIS missie.

De Fransen en Engelsen zitten daar al...volgens mij zitten er ook Noren

Parera

Citaat van: MasterChief1971 op 27/06/2019 | 21:05 uur
Denk dat Trump zegt: we hebben sowieso nog wel wat te verrekenen....

Met terug werkende kracht ook gelijk de rekening sturen van Irak, Afganistan, Korea  :angel: