Nederlandse patrouille beschoten

Gestart door Jeffrey, 23/09/2004 | 12:15 uur

Sharona

Citaat van: Voske op 27/09/2004 | 12:50 uur
Ze hebben het over vredesmissies als padvinders die elke dag een goede daad moeten doen..
De mop van het oude vrouwtje die ze over een weg sleuren om haar met oversteken te helpen...
Maar ze wilde helemaal niet oversteken!!!



...met de bedoeling van dat militairen dus niet op Vredesmissies willen ???

Wannes

#47
Citaat van: Virtual op 25/09/2004 | 23:34 uur
Citaat van: Voske op 24/09/2004 | 09:55 uur
Ja, blijkbaar....

Zijn ze er in Den Haag al uit of ze terug mogen schieten, dan wel
preventief schieten?

Wil zeggen...

Shoot first, ask questions afterwards..



Het is onzin om te denken dat de Nederlandse troepen vijandelijk vuur niet mogen beantwoorden, je doelt nu op de situatie Erik O. maar dat was iets heel anders.
Verder moet dat gezeik over de besluitvorming in Den Haag nou eens afgelopen zijn, er word continu gesproken alsof Den Haag elke keer bezig is de taak te bemoeilijken van de troepen in Irak, en dat is volstrekte onzin.

Zoals al eerder gezegd, is het in die regio relatief rustig, en zijn er veel figuren buiten het gebied verantwoordelijk voor de onrust, dat wil dus niet zeggen dat de plaatselijke bevolking verantwoordelijk gehouden moet worden voor die individuen.

Verder vind ik je opmerking:  Shoot first, ask questions afterwards.. wel erg Clint Eastwood achtig en getuigd niet echt van inzicht in de huidige situatie.
Of is het volgens jou de bedoeling dat preventief Irakezen neer geschoten moeten worden omdat ze heel misschien wel eens iets konden gaan doen?
Beetje simpel gedacht vind je zelf ook niet...  ;)


Ach, het was een beetje sarcastisch wat ik schreef...
Maar enkele forumleden freaken daar volledig op uit..  ;D

Ze hebben het over vredesmissies als padvinders die elke dag een goede daad moeten doen..
De mop van het oude vrouwtje die ze over een weg sleuren om haar met oversteken te helpen...
Maar ze wilde helemaal niet oversteken!!!


civiel

Lijkt me wl he?

Alles in nek/hoofd is exit...zo ongeveer

Jeffrey

#45
Als je wordt geraakt aan de zijkant, dus onder de aren dan boord die kogel waarschijnlijk dwars door al je organen heen, dan is het ook over, ook als je wordt getroffen door een beetje zware kogel in je schouder die gewoon rechtsstreeks in je hard terecht komt of je longen ofzo, bij een nekschot is het waarschijnlijk gelijk over of je raakt verlamd of zoiets...

Sharona

#44
Citaat van: civiel op 27/09/2004 | 10:56 uur

Die vesten van nederland stoppen (volgens mij) geen 7.62 FMJ afgevuurd vanaf de auto naast je......
werd daar dan altijd mee geschoten (7.62 FMJ) .? Dus de kogelvrijvesten van Nederland bieden niet genoeg bescherming tegen deze kogels?, hm dat is vrij raar .. heeft nederland waarschijnlijk geen genoeg geld voor de Kogelvrijvesten die ze in amerika hebben dan ..? (of ik heb nog niet genoeg verstand van kogels en weet niet wat voor een schade diverse kogels kunnen aanrichten ;))

Citaat
Snap je waarom ze waarschijnlijk toch een beetje nerveus zijn? :'(
jah, dat lijkt me wel .. laat ik het niet over de gevolgen hebben als je weer thuis komt (marjah, dan gaan we het weer hebben over post-traumatische stress .. zo heette dat tog.?)

Citaat
Tel daarbij op dat de vesten maar een klein gedeelte van je lichaam bedekken, geen dekking geven bij je schouders zodat een zijwaartse kogel erg dodelijk is en het feit dat ze vaak met baret moeten lopen i.p.v. helm en je krijgt het idee dat de bescherming niet optimaal is.
Jah dat is waar, die vesten beschermen eigenlijk alleen maar de belangrijkste delen van je lichaam (het hart natuurlijk) , alhoewel het ook dodelijk kan zijn als je in je nek geraakt word denk ik .. maar , Zou het dan niet gewoon beter zijn als je ze verplicht met helm laat lopen? Dat hoort ook wel hoor, vind ik eigenlijk .. Je loopt daaar in een vrij gevaarlijk gebied (het is nu misschien wel vrij 'rustig', maar dat neemt niet weg dat je maar beter op je hoede kan zijn, tog ?)

Citaat
De VS daarentegen hebben de interceptor vesten die wel zwaarder zijn maar wel opgewassen zijn tegen 7.62 fmj.
Tevens hebben die schouder extenties optioneel en bovenbeen beschemers.
De VS draagt altijd(?) helmen en rijden rond in beter beschermde voertuigen...
Dat ze betere uitrusting enzo hebben , heeft dat met het feit te maken dat ze meer geld hebben ? ik denk het wel eigenlijk ;D

Citaat
Maar ja......we mogen niet te aggressief overkomen he?
En schieten al helemaal niet !
tjaaah ... Dat blijkt wel weer bij Erik O.

Sharona.

civiel

Sharona:

Die vesten van nederland stoppen (volgens mij) geen 7.62 FMJ afgevuurd vanaf de auto naast je......

Snap je waarom ze waarschijnlijk toch een beetje nerveus zijn? :'(

Tel daarbij op dat de vesten maar een klein gedeelte van je lichaam bedekken, geen dekking geven bij je schouders zodat een zijwaartse kogel erg dodelijk is en het feit dat ze vaak met baret moeten lopen i.p.v. helm en je krijgt het idee dat de bescherming niet optimaal is.


De VS daarentegen hebben de interceptor vesten die wel zwaarder zijn maar wel opgewassen zijn tegen 7.62 fmj.
Tevens hebben die schouder extenties optioneel en bovenbeen beschemers.
De VS draagt altijd(?) helmen en rijden rond in beter beschermde voertuigen...

(M114 tegen LR..... Patria tegen Bradley....)

Maar ja......we mogen niet te aggressief overkomen he?
En schieten al helemaal niet !

Sharona

#42
Citaat van: Cobra4 op 26/09/2004 | 20:42 uur
Wel een verrassing! Ik wist niet dat ik links was!?  ???
neej, zo te zien ben je links én Rechts  ;)  ;D

*Maar hoe vaak horen we nu niet dat Nederlanders zijn beschoten ? .. heeeel vaak. Nou, ik denk dat er nu wel in het nieuws gemeld word dat ze worden beschoten .. maar over een langere periode (wanneer het zo vaak gebeurd) valt het haast niet meer op denk ik eigenlijk ...
Ik wil daarmee niet zeggen dat we er natuurlijk geen aandacht aan moeten schenken, maar ik denk dat het eens ophoud.
Ik bedoel hoeveelste artikel is het al dat gaat over 'nederlanders beschoten' ??? ..maarjah, we merken het wel als er nog een beschieting is  :)..

Overigens moet ik wel zeggen dat het me vrij eng lijkt om beschoten te worden (tjaah wie niet he) Maar om de veiligheid te vergroten loop je toch ook altijd met een kogelvrijvest aan? (dat wil niet zeggen dat je je daar geheel op moet vertrouwen, maar het vergroot wel je veiligheid tog .? ;D )

Sharona.

*En btw wij vinden een beschieting al erg, laat staan hoe de amerikanen zich wel niet moe(s)ten voelen! Toen(nu nog steeds?) er zoooveel Amerikaanse soldaten om het leven kwamen bij al die aanslagen! Tjung, dat was echt niet normaal...

RAnger87

eh peter dit is behoorlijk irritant en bovendien hoor jij als beheerder geen meningen te geven over wie links is of rechts.  >:(

Cobra4

Wel een verrassing! Ik wist niet dat ik links was!?  ???
Peloton 3 602 Sqn

airforce mum

Citaat van: Jeffrey op 26/09/2004 | 19:17 uur
Waarom staat alle tekst rechts en de laatste van oud_zijde niet?


Volgens mij duidt dit op een ingreep van de beheerder om de links-rechts discussie wat te verhelderen voor de onoordeelkundige lezer  8)

Jeffrey

Waarom staat alle tekst rechts en de laatste van oud_zijde niet?


oud_zijde

als je niet serieus wilt of kunt praten tegen iemand met een andere mening kun je beter wegblijven ipv om de 2 dagen van naam te veranderen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

#36
Citaat van: Jeffrey op 26/09/2004 | 11:03 uur
Volgens mij zit er in Al Muthanna een hoofdkwartier van Al Sadr...
volgens mij niet ...

gebouw waar jij het over hebt was meer een soort buurthuis van de lokale sectie, en die is al een paar maanden geleden bestormd (vorige sfir) en gesloten
Citaat van: Cobra4 op 24/09/2004 | 17:22 uur
Nou Philips nog een machientje laten maken dat de goeie van de kwade kan scheiden en voila succes.

want hoe krijg je de iraakse bevolking in de provincie zover dat ze hun extreme neefjes uit de andere provincies aangeven?
ja misschien kan holland signaal het bouwen, dan maken we dr gelijk een soort tank van (niet te zwaar natuurlijk anders is het te duur om uit te sturen) en noemen we het prwh&ma (pantserrupswinninghearts&mindaparaat) ... dan zullen we ze leren :)
Citaat van: Voske op 24/09/2004 | 17:27 uur
Tjonge... Heel Iraq moet beschouwd worden als vijandelijk gebied..
Het is daar toch geen Efteling of zo?
nee geen efteling maar zeker ook geen nazi duitsland
Citaat
In Indonesië waren de kampongbewoners ook allemaal heel aardig.
En niemand wist wie die Nederlandse jongens aan reepjes gesneden had.
Begrijp je wat ik bedoel?
en dus moet je ze maar doodschieten??

voortaan ook bijrijders van hardrijders in de cel slingeren?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#35
Citaat van: oud_zijde op 24/09/2004 | 17:19 uur
ook niet door lukraak op in de rondte te gaan staan schieten ...

maar je maakt een denkfout, Al Muthanna is geen vijandelijk gebied ... er infiltreren wel is vijanden en om dit tegen te gaan wordt er gepatrouilleert

Volgens mij zit er in Al Muthanna een hoofdkwartier van Al Sadr...

Virtual

Citaat van: Voske op 24/09/2004 | 09:55 uur
Ja, blijkbaar....

Zijn ze er in Den Haag al uit of ze terug mogen schieten, dan wel
preventief schieten?

Wil zeggen...

Shoot first, ask questions afterwards..



Het is onzin om te denken dat de Nederlandse troepen vijandelijk vuur niet mogen beantwoorden, je doelt nu op de situatie Erik O. maar dat was iets heel anders.
Verder moet dat gezeik over de besluitvorming in Den Haag nou eens afgelopen zijn, er word continu gesproken alsof Den Haag elke keer bezig is de taak te bemoeilijken van de troepen in Irak, en dat is volstrekte onzin.

Zoals al eerder gezegd, is het in die regio relatief rustig, en zijn er veel figuren buiten het gebied verantwoordelijk voor de onrust, dat wil dus niet zeggen dat de plaatselijke bevolking verantwoordelijk gehouden moet worden voor die individuen.

Verder vind ik je opmerking:  Shoot first, ask questions afterwards.. wel erg Clint Eastwood achtig en getuigd niet echt van inzicht in de huidige situatie.
Of is het volgens jou de bedoeling dat preventief Irakezen neer geschoten moeten worden omdat ze heel misschien wel eens iets konden gaan doen?
Beetje simpel gedacht vind je zelf ook niet...  ;)