Plaatsing F35

Gestart door a340-600, 28/10/2004 | 19:04 uur

a340-600

Dat van die bakermat zal ze op de Binckhorst echt aan hun reet roesten.
Beetje jammer is dat. Ben het nl volkomen met je eens.

calimero

Ja, het zou zeker gaaf zijn om Soesterberg open te houden! Dan komt er teminste weer eens wat over hier  ;D

Weet nog wel van vroeger... om de 10 min een paar F 15's ofzo....
Zucht... dat waren nog eens tijden  8)

T is trouwens ook wel eens stukje 'cultuur' behoud, Soesterberg was t eerste Nederlandse militaire vliegveld, de bakermat.
Impossible only takes some minutes longer.

a340-600

Ik zei ook niet dat het een garantie was maar het helpt zkrs wel. Daarnaast stonden die helies in shelters? weet dat ze dat nu niet staan (de transport helies ziet ik regelmatig buiten in de vroege ochtend.

verder sbb open van mij mag het hoe eerder hoe beters.

Billy Rosewood

Inderdaad, shelters zijn toch een stuk minder gevoelig voor dit soort idioten of ander figuren die belang hebben bij sabotage.
Hangars zijn wat dat betreft ook geen garantie als je kijkt naar wat er gebeurt is op Deelen met een paar Bolkow's in de jaren 80.

Mijn suggestie is om Ssb gewoon open te houden voor de JSF, plenty (passende) shelters en genoeg nieuwe faciliteiten (parestokantine, radarinstallatie, etc).
Ja ja ik weet het ik draaf door, maar het zou toch gaaf zijn.... ;) ;) ;)

a340-600

Citaat van: Marvin op 29/10/2004 | 01:40 uur
hardened aircraft shelters (HAS) waren zaken uit de koude oorlog, gebaseerd op het (vermoedelijke) feit dat het Warschau pact in staat zou zijn  binnen enkele uren de diverse vliegbases aan te vallen.
In de huidige situatie gewoon niet meer relevant. Vliegtuigen stal je ofwel in hangars ofwel gewoon op de lijn, net zoals voor 1969... ;D

En dan komt er weer zo'n gek met een bijl en deze jast effe een paar f35's naar de 7de hemel. Denk dat je dan beter shelters kunt bouwen.

EaGletje

nee dan zou je echt grote schelters moeten bouwen

bhfh

4 ft = 1.32 meter breder en dus 66 cm langer, dus wel aardig wat!!

civiel

De JSF is in alle mater toegenomen L.x B x H en ook in massa
Van +/- 8500 kg naar 11000 kg

Toch is alles nu nog niet zeker, vleugels kunnen zo maar een ft langer gemaakt worden, staaten gekort, neus aangepast etc etc.
Pas na een redelijk deel van het testvlucht prog kan je met zekerheid iets zeggen over maten i.v.m. shelters e.d.

Al met al is de JSF gewoon een maatje groter dan de F16 maar nog lgeen F15 of F22.

mac

Citaat van: EaGletje op 30/10/2004 | 18:19 uur
de schelters op volkel zijn anders wel nog groter als die op leewarden en twente . maar  jsf is wel wat groter als de  F-16 zie deze webpage.  ze hebben geen opklapbare vleugels.. maar twente gaat dicht dus leewarden en volkel krijgen 85 : w is 42.5 dus dan hoef je alleen op leeuwarden de schelters aan te passen..

http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0163.shtml

Als ik naar dit document kijk is de JSF niet heel veel groter dan de F16: maar 2 ft. langer en 4 ft. breder. Of ligt het meer aan de hoogte?

boer hans

Ik vind het wel wat hor de f 35 op soesterberg. Heb ik tenminste nog wat te  doen ;D Ik denk dat ik helemaal gek word van de rust als er geen helicopters meer over mijn huis komen.
Iets anders. aan het begin van de topic word gezegt dat soesterberg helemaal dicht gaat, maar het word een slapende basis, dat houd in dat het gewoon een vliegveld blijft, maar geen squadron erop ;D
mzzzl
Hans

EaGletje

maar de schelters op twente en leewarden  hebben een hoekkige vorm waar een F-16 inpast en op volkel heeft een boog vorm en daar pas hij ruim in.... dus in F-35 moet denk ik net kunnen... want dat was ook een eis hij moest in de bestaande schelters passen... daarom was de F-18 E/F niet aangenomen

Marvin

#12
Citaat van: EaGletje op 30/10/2004 | 18:19 uur
de schelters op volkel zijn anders wel nog groter als die op leewarden en twente

ik denk dat hier van een klein misverstand sprake is: alle Nederlandse vliegtuigshelters, zoals die zijn gebouwd op Volkel, Leeuwarden, Twenthe, Gilze, Eindhoven en De Peel, hebben precies dezelfde standaard afmetingen. Alleen op Gilze en Soesterberg zijn vroeger een aantal veel grotere 3e generatie shelters bijgebouwd. Maar die shelters waren bestemd voor Amerikaanse vliegtuigen.
confused...? so am i....

toonV

Of leeuwarden ook dicht gooien..... ::)
three one one, second to no one

EaGletje

de schelters op volkel zijn anders wel nog groter als die op leewarden en twente . maar  jsf is wel wat groter als de  F-16 zie deze webpage.  ze hebben geen opklapbare vleugels.. maar twente gaat dicht dus leewarden en volkel krijgen 85 : w is 42.5 dus dan hoef je alleen op leeuwarden de schelters aan te passen..

http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0163.shtml

civiel

wat doe je nou moeilijk......gewoon de gamma zaag hanteren  ;D