KMar-leiding blijkt onbetrouwbaar

Gestart door Lex, 13/01/2007 | 00:33 uur

robbiebee

Citaat van: Kapitein Rob op 13/01/2007 | 15:16 uur
Citaat van: lex op 13/01/2007 | 00:33 uur
Ter bescherming van het personeel van Defensie in het algemeen en van de Koninklijke Marechaussee in het bijzonder zijn regels en richtlijnen afgesproken met betrekking tot functietoewijzing.

Hoezo de Kmar in het bijzonder?  ???

Ja ik zou graag reageren op dit forum, maar dan heb ik maandag de sectie Interne Zaken op mijn dak.
Zo is het ongeveer gesteld binnen de KMar. Integriteit is het toverwoord voor 2007 binnen de KMar, ik hoop dat dit ook geldt voor de P & O organisatie  :angel: . Ik zeg eigenlijk nu al teveel . Enne ik ben geen gefrustreerde afgewezen kandidaat.

Groeten Rob
Logistiek bij de KMar het is geen baan  maar een Roeping :police:

KapiteinRob

Citaat van: lex op 13/01/2007 | 00:33 uur
Ter bescherming van het personeel van Defensie in het algemeen en van de Koninklijke Marechaussee in het bijzonder zijn regels en richtlijnen afgesproken met betrekking tot functietoewijzing.

Hoezo de Kmar in het bijzonder?  ???

Lex

#1
Koninklijke Marechaussee komt afspraken wederom niet na! KMar-leiding blijkt onbetrouwbaar

Ter bescherming van het personeel van Defensie in het algemeen en van de Koninklijke Marechaussee in het bijzonder zijn regels en richtlijnen afgesproken met betrekking tot functietoewijzing. De MARVER/FNV en de AFMP/FNV hebben, samen met de andere bonden bij Defensie, voorafgaand aan de grote sollicitatieronde die zich vorige maand heeft voltrokken deze afspraken nog eens met de KMar besproken en herbevestigd om te voorkomen dat hierover misverstanden zouden ontstaan. De recente vertrouwenscrisis met betrekking tot de personeelsvullingsplannen gaf hiertoe aanleiding. Ook daar was het niet nakomen van afspraken reden voor een botsing tussen KMar en vakbonden.

Helaas hebben we moeten constateren dat, ondanks deze zorgvuldige aanloop, de KMar zich wederom niet heeft gehouden aan gemaakte afspraken. Afspraken maken met de Koninklijke Marechaussee heeft dus geen enkele zin. Hierdoor is iedere basis voor volwassen overleg tussen sociale partners volledig weggevallen. Dan houdt het gewoon op, de KMarleiding blijkt wat dat betreft onbetrouwbaar. Dat is een spijtige, maar resolute constatering. De staatssecretaris van Defensie zal door ons van deze ontstane vertrouwensbreuk zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld.

Eén ding staat voor ons dubbel en dwars vast, het personeel mag niet de dupe worden van het falen van de leiding. De AFMP/FNV en de MARVER/FNV staan niet toe dat de rechtszekerheid van haar leden wordt verkwanseld. Het gevolg van deze crisis zal wat ons betreft dan ook in ieder geval inhouden dat vooralsnog niet meer met de KMar, maar over de KMar gesproken zal worden op het niveau van de Defensieleiding.

Bron: AFMP/MARVER