Softdrugs altijd taboe voor soldaat

Gestart door KapiteinRob, 16/01/2007 | 07:34 uur

maxell

En voor de snuivers en blowers! GOED snuiven en blowen! vooral doorgaaaaaaaaaaan  8)


jee-bee

Citaat van: mikemans op 16/10/2007 | 20:59 uur
Oh jee, weerwoord bevalt je niet echt. Mijn aargh was niet voor jou maar ik begrijp dat je je graag dingen aantrekt.

hahahaha,

Nee IDD mikemans! Uitvoeren mars is mij altijd bijgebracht, praten doen wel later wel!

Karlijn

Citaat van: Iris op 16/10/2007 | 21:38 uur
Drugs is gewoon drugs hoor. En als je in dienst zit mag je geen drugs gebruiken... Het maakt ze bij het keuringscentrum geen bal uit of je nou soft- of harddrugs gebruikt, je bent onder de invloed van die troep, punt klaar.

Alcohol is gewoon anders, maar ik denk dat niet-drinkers hier beter op kunnen reageren  :angel:.

Hmmm tabak en alcohol onder de opiumwet? *KUCH* links! *KUCH*
Drugs lijkt me gewoon een stuk gevaarlijker.

Excuus voor mijn reactie, een dierbare van me is drugsverslaafde  :'(

sja zo heb ik een oom die drankverslaafd is....

Karlijn


Lex

Klink: 'Alcohol en tabak niet in Opiumwet'

'Als we van alle verslavende middelen een objectieve risicobeoordeling maken voor de volksgezondheid, dan zouden tabak en alcohol onder de Opiumwet vallen. Maar maatschappelijke en economische factoren spelen ook een rol', aldus minister Klink.
De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport reageert hiermee op recent onderzoek van Britse wetenschappers van de Bristol universiteit. De resultaten werden op 23 maart gepubliceerd in  The Lancet. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat alcohol en tabak slechter zijn voor de volksgezondheid dan wiet en xtc. Psy.nl berichtte hier al eerder over.

Maatschappelijk geaccepteerd

De Britse wetenschappers benadrukken dat er - naast schadelijke gevolgen - vooral historische, sociaal-culturele en economische factoren een middel legaal of illegaal maken. Zo is alcohol schadelijker dan ecstasy, maar wel maatschappelijk geaccepteerd en dus legaal. Ook roken mensen al eeuwenlang tabak, terwijl dat schadelijker is dan het roken van pure cannabis.

Nederlandse wetgeving

Naar aanleiding van het Britse onderzoek vroeg de Tweede Kamer minister Klink om een reactie. Hoewel hij geen harde uitspraken deed over eventuele aanpassingen in de Nederlandse wet, gaf hij de Britse onderzoekers gelijk in hun constatering. Historische, sociaal-culturele en economische factoren hebben ook invloed op de Nederlandse wetgeving. Klink: 'Als alleen wetenschappelijke risicobeoordeling richtinggevend zou zijn voor onze wetgeving, dan zouden alcohol en tabak onder de Opiumwet vallen.'

Nieuwe classificatie

De onderzoekers pleiten er voor verslavende middelen in de - Britse - wet opnieuw te classificeren en wel alleen op grond van de risico's. Hiervoor hanteren zij drie criteria: de verslavende werking van het middel, de lichamelijke schade voor de gebruiker en de - financiële - gevolgen voor de samenleving. (JH)

© Psy 31-05-2007

Dit is het volledige persbericht.

Iris

#93
Drugs is gewoon drugs hoor. En als je in dienst zit mag je geen drugs gebruiken... Het maakt ze bij het keuringscentrum geen bal uit of je nou soft- of harddrugs gebruikt, je bent onder de invloed van die troep, punt klaar.

Alcohol is gewoon anders, maar ik denk dat niet-drinkers hier beter op kunnen reageren  :angel:.

Hmmm tabak en alcohol onder de opiumwet? *KUCH* links! *KUCH*
Drugs lijkt me gewoon een stuk gevaarlijker.

Excuus voor mijn reactie, een dierbare van me is drugsverslaafde  :'(
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Karlijn

1 juni 2007
bron: Psy.nl

Als we van alle verslavende middelen een objectieve risicobeoordeling maken voor de volksgezondheid, dan zouden tabak en alcohol onder de Opiumwet vallen. Maar maatschappelijke en economische factoren spelen ook een rol', aldus minister Klink.

De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport reageert hiermee op recent onderzoek van Britse wetenschappers van de Bristol universiteit. De resultaten werden op 23 maart gepubliceerd in  The Lancet. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat alcohol en tabak slechter zijn voor de volksgezondheid dan wiet en xtc. Psy.nl berichtte hier al eerder over. Klik hier om dit bericht te lezen.

Maatschappelijk geaccepteerd
De Britse wetenschappers benadrukken dat er - naast schadelijke gevolgen - vooral historische, sociaal-culturele en economische factoren een middel legaal of illegaal maken. Zo is alcohol schadelijker dan ecstasy, maar wel maatschappelijk geaccepteerd en dus legaal. Ook roken mensen al eeuwenlang tabak, terwijl dat schadelijker is dan het roken van pure cannabis.

Lex

Citaat van: Karlijn op 16/10/2007 | 21:08 uur
.....wist je trouwens dat alcohol ook gewoon een hard drug is?
Nee dat wist ik niet. Ik ben dit niet tegen gekomen in de NL wetgeving. Alcohol is nog steeds overal te koop. Zijn slijterijen strafbaar?  ::)

Karlijn

Er zit toch wel een duidelijk verschil tussen hard drugs en een jointje wist je trouwens dat alcohol ook gewoon een hard drug is? Maar goed ik wil iedereen bedanken voor hun antwoord zelfs maxell  ;D

Iris

Ik snap dat gezeik eigenlijk niet, softdrugs en harddrugs.
Drugs is drugs, toch?

Karlijn, stop met die troep. Je gaat er aan kapot...
Op de keuring word er ook gevraagd óf en hoe vaak je drugs gebruikt. Gewoon een eerlijk antwoord over geven.

Jongens! ...  >:( Jullie lijken wel mijn broers!
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

jee-bee

Citaat van: mikemans op 16/10/2007 | 19:29 uur
aarghh weer zo'n peppie baasje die denkt dat ie heel wat is omdat ie alle afkortingen kent.

Gewoon niet op letten karlijn. Je urine wordt gecontroleerd op eiwitten, suiker en leukocieten en zuurtegraad. Daaraan kan de arts zien of je ontstekingen hebt of suikerziekte ect.

Dat wist ik dus niet mikemans maar zitten we hier niet om elkaar iets te leren ( dus ook afkortingen ). Maak je toch niet zo druk man, is slecht voor je hart.

Mocht je trouwens nog afkortingen weten die ik nog niet ken dan hoor ik het graag! IWAB ( is een leuke voor jou )



maxell

Aaargh! wil bij Defensie maar heeft geen clue wat zij komt doen! En dat komt de gelederen versterken?

jee-bee

sorry,

dienst werving en selectie ( DWS ) = keuringscentrum


Lex

Ik denk dat jee-bee het keuringscentrum bedoelt.

Karlijn

Citaat van: jee-bee op 16/10/2007 | 16:28 uur
Karlijn,

Dit soort zaken kun je beter bij DWS vragen denk ik. Ik zou ook niet weten waar urine op gecontrolleerd wordt.

Op mensen zoals maxell moet je maar niet letten, dat soort zure personen heb je overal. Ook bij defensie. Winterdipje misschien??



Haha bedankt  ;D
Maar wat is DWS?