Leestip! Artikel in De Telegraaf van zaterdag 20 januari

Gestart door -Peter-, 19/01/2007 | 17:37 uur

MATR2LDA

Ik denk ook niet dat het in de krant van 20 januari staat maar later. Aangezien de journalist van de Telegraaf vandaag (20 januari dus) bij ons aan boord is gestapt.

We hebben gister wel groot ceremonieel gehad op het Ereveld in Surabya en geloof me het is echt indrukwekkend om dat in het echt te zien.

Hier wat van internet afgehaald (bij de oorlogsgravenstichting)

   
Hr.Ms. Tromp (foto Koninklijke Marine)

Ontvangst nabestaanden aan boord Hr.Ms. Tromp
In de loop van 17 januari 2007 liep het Luchtverdedigings- en Commando-fregat Hr.Ms. Tromp de haven van Surabaya binnen. Dit fregat maakt onder de naam Global Enterprise een wereldreis van 5 maanden. In verband met de onthulling van de bronzen platen op het Vlootmonument op het Nederlands ereveld Kembang Kuning door vice-admiraal
J.W. Kelder, Commandant Zee-strijdkrachten, op 19 januari 2007 is het fregat naar Indonesië gedirigeerd.


Een groot gedeelte van de bemanning van de Tromp heeft, samen met een detachement adelborsten van de Indonesische marine, een erewacht gevormd bij het Vlootmonument op het ereveld Kembang Kuning in Surabaya en daarmee een bijzondere bijdrage geleverd aan de onthullingsceremonie van 6 bronzen platen met de namen van 356 marinemannen.
Heel speciaal in dit verband is dat de commandant van Hr.Ms. Tromp, kapitein ter zee
H. Itzig Heine, een persoonlijke band heeft met het ereveld. Zijn oom ligt daar namelijk begraven. Om nabestaanden in de gelegenheid te stellen aanwezig te zijn bij de onthulling van de naamplaten heeft de Oorlogsgravenstichting een pelgrimsreis georganiseerd.
40 nabestaanden verblijven momenteel in Surabaya. Op uitnodiging van vice-admiraal Kelder brachten deze nabestaanden de avond voor de onthulling van de bronzen platen een bezoek aan Hr.Ms. Tromp. Admiraal Kelder heette hen in het Verre Indonesië van harte welkom aan boord van het schip. De nabestaanden en andere genodigden kregen een korte rondleiding over het schip dat door hen zeer gewaardeerd werd.

http://www.ogs.nl/reroute.asp?query=http://www.ogs.nl/pages/text.asp?Subject_ID=230

KapiteinRob

Ik zal er dan wel overheen gekeken hebben, maar ik heb het bewuste artikel niet zien staan....

Lex

Citaat van: -Peter- op 19/01/2007 | 17:37 uur
A.s. zaterdag 20 januari 2007 zal er een artikel in het dagblad De Telegraaf verschijnen aangaande het bezoek van vice-admiraal J.W. Kelder aan Hr. Ms Tromp welke momenteel een havenbezoek in Surabaya (Indonesië) aflegt.
Great! Zou het mogelijk zijn dit artikel te posten, opdat personeel buiten NL dit artikel ook kunnen lezen? Thanks.

-Peter-

A.s. zaterdag 20 januari 2007 zal er een artikel in het dagblad De Telegraaf verschijnen aangaande het bezoek van vice-admiraal J.W. Kelder aan Hr. Ms Tromp welke momenteel een havenbezoek in Surabaya (Indonesië) aflegt.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...