'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Gestart door ronjhe, 13/02/2007 | 11:03 uur

sgt Rob

Ik denk dat een halve koran helemaal niet meer te lezen is, kijk maar es.
nou kan het zijn dat ik niet helemaal recht gescheurd heb hoor

Citaat van: marc66 op 15/08/2007 | 21:18 uur
D isl (Arab: الام al-is) i ee monothe godsd e ee v d dr gro(r) Abraha relig. H Arabi wo isl bete letter overg (aa G) o onder e wij o he funda, religi prin d e ah v d ism (mos) zi over a Go wi e we. H heil b vo moss i d Kor, waar zi gelo d G d tek vi d aarts Gab a d profe Moh doo. He aa mos wo werel ges o ru 1 mil men oftl 2 proc v d wereldb.

Mosl kun h woo mos i e bre bet gebr, name - zoa hierb verm - iem di zi a G ov. Vol de def war bijvoo Am n Abra mosl.

D isl i onts i d 7 ee. Volg mosl ontv d prof e d boods Moh v d aarts Gabr openb va G, waa h we opger he gel v Ad e Abr opn t introd. Vo mosl i d isl da o d oorspro reli zoa geope a Abr, Moz, Je e and prof.

Uitei ko h alle o hetze ne e i Gods D stic n oor. H di he len bra, bre oo e activ di h lev k beein. Tjo, tjo, w le to alle..............., NO  >:(

marc66

De islam (Arabisch: الإسلام al-islām) is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote(re) Abrahamitische religies. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (moslim) zich overgeeft aan Gods wil en wetten. Het heilige boek voor moslims is de Koran, waarvan zij geloven dat God de tekst via de aartsengel Gabriël aan de profeet Mohammed doorgaf. Het aantal moslims wordt wereldwijd geschat op ruim 1,2 miljard mensen oftewel 20 procent van de wereldbevolking.

Moslims kunnen het woord moslim in een bredere betekenis gebruiken, namelijk - zoals hierboven vermeld - iemand die zich aan God overgeeft. Volgens deze definitie waren bijvoorbeeld Adam en Abraham moslims.

De islam is ontstaan in de 7e eeuw. Volgens moslims ontving de profeet en de boodschapper Mohammed via de aartsengel Gabriël openbaringen van God, waarin hij werd opgeroepen het geloof van Adam en Abraham opnieuw te introduceren. Voor moslims is de islam dan ook de oorspronkelijke religie zoals geopenbaard aan Abraham, Mozes, Jezus en andere profeten.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en is Godsdienst DE stichter van oorlog. HIJ die het leven bracht, brengt ook een activiteit die het leven kan beeindigen. Tjonge, tjonge, wat leuk toch allemaal............................., NOT!  >:(

georges

Citaat van: ronjhe op 15/08/2007 | 19:09 uur
Dus wat wil men? Oplossingen zoeken op basis van realiteiten? of onmogelijkheden mogelijk maken, desnoods met geweld? 

Of de Zwitserland-methode: een half jaar géén werk?.....terug!

Lex

Citaat van: ronjhe op 15/08/2007 | 19:09 uur
Het was niet Den Uyl of de PvdA die deze nog goedkopere gastarbeiders (de Spanjaarden en Italianen werden ons te duur) deze kant op haalden. Dat waren CDA(en voorgangers) en VVD regeringen.
Off-topic, de geschiedenis herhaalt zich momenteel met het voormalig Oostblok; denk daarbij aan de "invasie" van Poolse arbeiders.

georges

We hadden al deze problemen niet gehad (en ook geen Wilders) als Nederland (en andere Europese landen) toen geen gastarbeiders had binnengehaald, in de veronderstelling dat ze wel na enkele jaren  terug zouden gaan. Maar echt niet, ze bleven, en deed de PvdA onder Den Uyl nog een schepje bovenop door vrouw en kinderen over te laten komen waardoor ze al helemáááál bleven'.
En notabene gastarbeiders waar we geen problemen mee hebben zoals de Spanjaarden, die gingen wel terug.

Ros

Citaat van: marc66 op 14/08/2007 | 23:30 uur
Vrij land? Ik geef mijn mening en dat is dat ik dit topic eindeloos dom begin te vinden en vol staat met de groots mogelijke onzin. Wat zo interessant begon eindigt in een welles/nietes spelletje en ik weet zeker dat de beheerder slimmer is dan dit gezever van enkele lui te willen blijven volgen(?)  :o

Laten wij het er op houden dat het niet aan de beheerders is om te bepalen of een topic dom, eindeloos en onzinnig is. Nog om de postings van leden te classificeren als gezever. Onze taak is om het forum te monitoren en te beoordelen of de leden zich aan de algemene forumregels houden. Als een onderwerp dreigt te ontsporen zullen wij ingrijpen om te corrigeren.

Nogmaals (voor het laatst) "Als je een discussie eindeloos en vervelend vind lees het dan ook niet".

Ben
Forumbeheer

marc66

Vrij land? Ik geef mijn mening en dat is dat ik dit topic eindeloos dom begin te vinden en vol staat met de groots mogelijke onzin. Wat zo interessant begon eindigt in een welles/nietes spelletje en ik weet zeker dat de beheerder slimmer is dan dit gezever van enkele lui te willen blijven volgen(?)  :o

Ros

Citaat van: marc66 op 14/08/2007 | 23:12 uur
Ik word geband?

Hallo, deze discussie is eindeloos, vervelend en bovenal zet de discussie aan tot haat.

KAP nu, aub!  :P

Geband niet. Ik heb wel de nietszeggende oneliners verwijderd die niets aan het topic toevoegen, en zal dit ook blijven doen, hier en elders. Deze discussie word zeer nauwkeurig door de beheerders in de gaten gehouden om te zorgen dat het een en ander binnen de perken blijft. Als je een discussie eindeloos en vervelend vind lees het dan ook niet.

Ben
Forumbeheer

marc66

Ik word geband?

Hallo, deze discussie is eindeloos, vervelend en bovenal zet de discussie aan tot haat.

KAP nu, aub!  :P

Ros

De peiling van de Hond is hier te bekijken. https://n7.noties.nl/peil.nl/

Als op basis van deze peiling Wilders ineens naar 20 zetels stijgt geloof ik er niet veel van. Alleen de vraag al : Is de inhoud van de Koran geweldadiger dan de inhoud van de Bijbel ?. Is er eerst aan de mensen gevraagd of zij de Koran wel gelezen hebben ?.

georges

Citaat van: ronjhe op 14/08/2007 | 21:56 uur
Citaat van: Ros op 14/08/2007 | 21:47 uur
Maar wij dwalen af. De kern zit hem in het feit dat mensen niet moeten roepen dat de Koran verboden moet worden of deels verscheurd moet worden. De mensen die er voor kiezen om te radicaliseren en een eigen vertolking van de Koran menen te moeten maken, moeten aangepakt worden. Laat de grote groep moslims die dit niet doen niet de dupe worden van een groep radicalen.

De politiek moet er voor waken dat kerk en staat strikt gescheiden blijven.
precies. En demagogen als Wilders moeten dus keihard met feiten worden aangepakt. Al gaat die lafaard discussies uit de weg en diskwalificeert hij al zijn opponenten door ze "laffe lieden" te noemen "Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven". Ik zou bijna mein kampf gaan lezen om te kijken of die woorden daar niet letterlijk terug komen...

Tsja..zul je toch al die mensen moeten overtuigen die op Wilders (willen) stemmen. Volgens de laatste opiniepeilingen van Maurice de Hond zou, als er nu verkiezingen gehouden zou worden, Wilders op 20 (!!!!) zetels komen.

Gozo

Citaat van: Ros op 14/08/2007 | 21:47 uur


De politiek moet er voor waken dat kerk en staat strikt gescheiden blijven.

Gül zegt dit ook, maar toch geloof ik hem ergens niet. Maar goed, aan de andere kant vind ik wel dat er niet te veel in sliding slopes-argumenten gepraat moet worden waarbij manke analogieen met WO2 te pas en te onpas de revue passeren.

Ros

De huidige alloctone gezinnen wel ja. De generatie die nog moet komen zal in grote lijnen het patroon volgen van de autochtone gezinnen. Dus 2 a 3 kinderen tops. Ook de allochtonen hebben financiele grenzen. Wonen en opvoeden zal in de toekomst nog veel duurder worden.

Maar wij dwalen af. De kern zit hem in het feit dat mensen niet moeten roepen dat de Koran verboden moet worden of deels verscheurd moet worden. De mensen die er voor kiezen om te radicaliseren en een eigen vertolking van de Koran menen te moeten maken, moeten aangepakt worden. Laat de grote groep moslims die dit niet doen niet de dupe worden van een groep radicalen.

De politiek moet er voor waken dat kerk en staat strikt gescheiden blijven.

georges

Citaat van: Ros op 14/08/2007 | 21:30 uur
Dus de link met Duitsland en WO II kunnen wij vergeten. Als over 25 jaar de Tweede Kamer uit een meerderheid van Moslims bestaat betekent dit dat ook meer dan de helft van de stemgerechtigden ook Moslim zijn ?.

Klopt! De meeste jonge autochtone gezinnen hebben 1 à 2 kinderen en de allochtone gezinnen 2 x zoveel of meer dus..

Ros

Dus de link met Duitsland en WO II kunnen wij vergeten. Als over 25 jaar de Tweede Kamer uit een meerderheid van Moslims bestaat betekent dit dat ook meer dan de helft van de stemgerechtigden ook Moslim zijn ?. Dus wat maakt het dan nog uit...............