Met oog op de toekomst...

Gestart door waht, 14/02/2007 | 14:16 uur

Ros

Citaat
Stel "we" zijn 2 a 4 jaar verder en de betreffende persoon blijkt niet goed te functioneren, desondanks die persoon niet veel andere opties meer heeft om snel een andere baan te zoeken, of bereid is om verder te zoeken na 2 a 4 jaar interresante ervaring.

Bovenstaande staat los van het "Flexibele Personeels Systeem". Iemand die in de praktijk niet blijkt te voldoen zal door Defensie, net als bij  iedere andere werkgever, de laan uitgestuurd worden.

DaniëlDatau

Waht,

Citaatmaar dat zo'n systeem er echt aan te komen is toch van de gekken?

Hoezo?

Ik ben van mening dat door zo een soort dergelijk systeem de juiste man (of vrouw) op de juiste plek komt.

Je kan proberen in te denken dat velen zich aanmelden voor een functie, hetzij soldaat, hetzij officier.

In principe hoef je alleen maar door de keuring te komen en degene die beslissen over de aanstelling er van te overtuigen dat je het op dat moment echt wilt. ( met nadruk op dat moment! )

Stel "we" zijn 2 a 4 jaar verder en de betreffende persoon blijkt niet goed te functioneren, desondanks die persoon niet veel andere opties meer heeft om snel een andere baan te zoeken, of bereid is om verder te zoeken na 2 a 4 jaar interresante ervaring.

Defensie is niet gebaat bij onnodig mensen uitbetalen die niet naar behoren functioneren. (zeg nou zelf, het blijft een overheidsinstelling en geen profit organisatie) Met het gegeven dat de politiek gaat bezuinigen op ambtenaren ( dus ook kostenposten bij defensie ) is het logisch en nodig! dat er een een up or out systeem ontstaat.

Ik begrijp de bezwaren die hieruit misschien ontstaan. Maar het lijkt mij voor het belang van de organisatie dat dit systeem er nu eenmaal is.
The only thing for evil to triumph, is that good men do nothing.

waht

Ik heb inmiddels al wat meer gelezen over dat Flexibele Personeels Systeem, en begin nu zwaar te twijfelen of ik nu wel bij de Landmacht wil, ik bedoel, dat de voorlichter mij onjuiste informatie heeft voorgeschoteld is nog tot daaraantoe, maar dat zo'n systeem er echt aan te komen is toch van de gekken? Wíl Defensie überhaupt nog nieuwe mensen aantrekken? Of laat ze dat koud?

Misschien is de Nationale Reserve meer voor mij weggelegd dan...

KapiteinRob

Hier wordt m.i. het zoveelste bewijs geleverd dat voorlichting maar wat roept, namelijk hetgeen defensie het best uitkomt. Je hebt zeer binnenkort te maken met het up or out systeem en daarin is volgens mij geen optie verwerkt dat als jij wilt blijven, de organisatie dat dan maar goedvindt. De bal ligt in deze geheel bij de defensie en het lijkt me bovendien meer dan sterk dat voor het korps officieren een dergelijke uitzondering gemaakt zou worden.

waht

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijd aan het nadenken over een baan als beroepsmilitair (officier) en ik sta nu op het punt om te solliciteren bij de KL. Het enige wat mij nog dwars zit is dit; op de voorlichting die ik zeer recent heb bijgewoond vroeg ik of ik in principe "mijn hele leven" bij de Landmacht kon blijven werken, het antwoord was dat dat als officier inderdaad het geval was mits je dat zelf ook wilde.

Maar nu lees ik op dit forum dat Defensie het hele bestand wil gaan verjongen, of is dat niet van toepassing op de officieren? Solliciteren ga ik sowieso doen, maar ik wil toch wel even weten of de doorgroei mogelijkheden ver genoeg zijn, een klein beetje zekerheid van je baan is nooit mis.