van het enne onderdeel naar het andere

Gestart door ^^^^^^^, 14/04/2007 | 12:46 uur

NavyGirl

Als je eenmaal in dienst zit bij een onderdeel en je wilt alsnog overstappen ben je ook zo een jaar verder.(rekening houdend met vertraging van bepaalde papierstukken enz..) en dan zul je waarschijnlijk alles over moeten doen. Maar als je contract bijna eindigt bij een onderdeel dan gaat t vaak wel iets makkelijker en dan kun je het via je loopbaanbegeleider regelen. Want dan heb je tenminste je contract uitgediend en kom je ook positiever in the picture.

Mikemans

correct. Het is wel zaak om op voorhand een beslissing te nemen. Als je eenmaal in dienst bent genomen is overstappen aanzienlijk ingewikkelder.

NavyGirl

dat klopt wat je zegt, maar als je op de keuring voor de marine bijv. functiecluster 2 hebt gehaald en de functie die je bij de landmacht wil gaan doen een cluster 3 of hoger functie is zul je toch opnieuw de sportkeuring moeten doen.

Calhoun84

Citaat van: max0421 op 14/04/2007 | 19:44 uur
van KL naar KM is niet overstappen van onderdeel, eerder van krijgsmachtdeel. Ik denk dat je die keuringen wel overnieuw moet doen, omdat de marine en de landmacht feitelijk 2 aparte bedrijven zijn.

Zowel de KL als de KM behoren tot dezelfde organisatie, ook wel bekent als defensie. Als je A gekeurd bent voor de KL dan lijkt het me voor de hand liggend dat je dan voor de KM ook een A keuring hebt.
2002 AMO, 2003 TFO, 2003 RIJWF, 2004 1 (NLD) PRT, 
2006 DTF Uruzgan, Nov 2007 BG TFU-5

NavyGirl

De keuring hoef je niet overnieuw te doen aangezien de keuring een jaar geldig is. Tenzij het functiecluster dat je gehaald hebt op de keuring niet voldoende is voor de functie die je bij de KL wil gaan doen. Dan zul je de sporttest over moeten doen.

tvdw1987

volgens mij hangt het er vanaf welke functie je gaat doen

max0421

van KL naar KM is niet overstappen van onderdeel, eerder van krijgsmachtdeel. Ik denk dat je die keuringen wel overnieuw moet doen, omdat de marine en de landmacht feitelijk 2 aparte bedrijven zijn.
Begonnen met AMO: 12-03-07

^^^^^^^

Ik heb een vraag ik ben goedgekeurd voor de KM maar zit een beetje te twijfelen over een baan bij de KM als ik zou willen overstappen zou ik dan de hele keuring opnieuw moeten doen?