NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

Marc66

Dus de CLAS voert tegenwoordig ook landingen vanuit de zee uit, opereert vanaf zee met landingen?  :confused:

Paars?  :confused:


KapiteinRob

Hetzelfde als het korps mariniers.

Marc66

Wat en vooral waar kun je als CLAS nu oefenen op de eilanden? Wat moet ik mij bij zo'n oefening voorstellen? Alfa-charlie, hier alfa-bravo, wij zijn nu op de klif, uit! Alfa-bravo, hier alfa-charlie, yep, ik zie jullie, zwaai even  :confused:

Lex

Landmacht oefent op Bonaire

CURAÇAO – Ongeveer honderd militairen van de landmachtcompagnie varen vrijdag op de Hr.Ms. Pelikaan richting de haven van Bonaire. De compagnie heeft vanaf zaterdag tot en met donderdag 24 mei op het buureiland een oefening dat onderdeel is van het reguliere oefenprogramma.

Elke vier maanden wisselt de compagnie op Curaçao. Om die reden vindt de training om de vier maanden plaats op Bonaire omdat deze eenheid verantwoordelijk is voor het leveren van directe militaire bijstand na verzoek van de rijksvertegenwoordiger. De militairen krijgen een fysieke training en zullen dindsdag ook trainen met het Brandweerkorps Bonaire.

Versgeperst.com,
17-05-2012 12:00

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 13/05/2012 | 10:21 uur
Citaat van: fly3rguy op 13/05/2012 | 10:01 uur
na 2 weken heb je het wel gezien daar, 20 jaar in mijn geval  ;D

Ik heb er opgeteld bijna 7 jaar van mijn leven doorgebracht; prima tijden maar ik heb het nu wel gezien....

Prima tijden inderdaad, ik heb tot 2000 voor air aruba gevlogen, en toen tot 2007 voor een aantal andere arubaanse maatschappijen. Zo blijf je niet de hele tijd op het eiland. Ik heb trouwens nog een huis dat zichzelf niet verkoopt daar staan bij de jamanota ;D
Deed elke keer mee met de marathon bij de kazerne in savaneta, en zo is mijn interesse in de marine ontstaan.
Misschien heb ik jouw wel eens ontmoet, wie weet. Het leukste waren trouwens de schietoefeningen bij vader piet, en de stationsschepen toen het nog S-en waren...

(Alleen je telefoon regelen bij setar, of naar de belasting dienst gaan is zo'n hel op dat eiland.)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 13/05/2012 | 10:21 uur
Citaat van: fly3rguy op 13/05/2012 | 10:01 uur
na 2 weken heb je het wel gezien daar, 20 jaar in mijn geval  ;D

Ik heb er opgeteld bijna 7 jaar van mijn leven doorgebracht; prima tijden maar ik heb het nu wel gezien....

Niet mis mee toch.... ik heb het beperkt door 1 periode op de stafheuvel. (9 mnd)

KapiteinRob

Citaat van: fly3rguy op 13/05/2012 | 10:01 uur
na 2 weken heb je het wel gezien daar, 20 jaar in mijn geval  ;D

Ik heb er opgeteld bijna 7 jaar van mijn leven doorgebracht; prima tijden maar ik heb het nu wel gezien....

Flyguy

na 2 weken heb je het wel gezien daar, 20 jaar in mijn geval  ;D

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 12/05/2012 | 13:09 uur
Ach misschien was ie zelf al op zoek naar een leuk stulpje....

Ik weet nog wat in Mozambique....  :devil:

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 12/05/2012 | 12:26 uur
Citaat van: Elzenga op 12/05/2012 | 12:18 uurIk weet alleen dat bepaalde CDA-kopstukken daar het nodige onroerend goed hebben...zoals voormalig minister Eurlings.
Oh, dan kan-ie daar overnacht hebben? Lekker goedkoop. Althans, dan zal-ie toch geen overnachting declareren?  :devil:
Ach misschien was ie zelf al op zoek naar een leuk stulpje....mag aannemen dat het heerschap niet meer terugkeert en de politiek (eindelijk) eens verlaat binnenkort.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 12/05/2012 | 12:18 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2012 | 18:10 uur
Voor mij part komt-ie nooit meer terug van zijn volkomen overbodige snoepreisje. Je denkt toch niet dat hij bv. op Curacao op MBPARERA heeft gesnurkt en op Aruba in de VIP-hut op MSKSAV....?
Ik weet alleen dat bepaalde CDA-kopstukken daar het nodige onroerend goed hebben...zoals voormalig minister Eurlings.

Oh, dan kan-ie daar overnacht hebben? Lekker goedkoop. Althans, dan zal-ie toch geen overnachting declareren?  :devil:

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2012 | 18:10 uur
Voor mij part komt-ie nooit meer terug van zijn volkomen overbodige snoepreisje. Je denkt toch niet dat hij bv. op Curacao op MBPARERA heeft gesnurkt en op Aruba in de VIP-hut op MSKSAV....?
Ik weet alleen dat bepaalde CDA-kopstukken daar het nodige onroerend goed hebben...zoals voormalig minister Eurlings.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2012 | 18:10 uur
Voor mij part komt-ie nooit meer terug van zijn volkomen overbodige snoepreisje. Je denkt toch niet dat hij bv. op Curacao op MBPARERA heeft gesnurkt en op Aruba in de VIP-hut op MSKSAV....?

Laat ik eens gokken... ehhh nee?  :cute-smile:

KapiteinRob

Voor mij part komt-ie nooit meer terug van zijn volkomen overbodige snoepreisje. Je denkt toch niet dat hij bv. op Curacao op MBPARERA heeft gesnurkt en op Aruba in de VIP-hut op MSKSAV....?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#507
Citaat van: Elzenga op 11/05/2012 | 17:45 uur
En komt de Minister het komend weekend nog op de Landmachtdagen? of is de eigen bevolking minder belangrijk en zit ie liever bij een CDA-vriendje op de veranda daar? (of heeft zelf al een huis daar...).

Ik zou daar lekker blijven... 32 graden, zon, zee en rustig aan.