Malakka

Gestart door reddust, 19/01/2003 | 16:02 uur

Wilco

Beste Ben,
ik ben toevallig bezig met een artikel hierover voor de website www.go2war2.nl. Deze zal binnen enkele weken online komen (het artikel bedoel ik). Ik heb de info vooral van het Instituut voor Militaire Geschiedenis van de Koninklijke Landmacht. Daar hebben ze ook de aktieverslagen van deze eenheden.

Wilco Vermeer, STIWOT

Sven

Reddust,


Ik raad je aan contact op te nemen met het Marechausseemuseum in Buren. Ik denk dat ze je daar wel aan de info kunnen helpen.

Marechausseemuseum
Weeshuiswal 9
4116 BR  Buren
Tel: 0344 57 12 56
Fax: 0344 57 20 09
Email: vvvburen@tref.nl

Suc6!    

Sven

Wout

In de tweede wereldoorlog behoorden de eenheden van de Marechaussee nog tot de landmacht. Ik heb niet de beschikking tot de oorlogsverslagen van de Nederlanders in Azie in de periode 1941-1946 dus ik kan je hier niet verder mee helpen. Veel succes met zoeken

reddust

#1
Goeden dag,

Een vraag,


In januari 1942 werden een aantal eenheden van de Nederlandse marechaussee vanuit Atjeh naar Malakka gestuurd.
Ze moesten daar achter de Japanse linies vetragingsacties uitvoeren om de Britse en Australische troepen te ondersteunen.
 
Wie kan mij helpen aan de preciese eenheden die werden gestuurd en hoeveel manschappen?  
Ook wil ik graag weten wat er met hen is gebeurd.
(gaarne bronvermeldingen erbij)

Alvast bedankt voor uw reactie

Ben
 
When I die, i'll go to heaven.
Because I've spent my time in hell