Uitbetaling loonsverhoging in augustus en september?

Gestart door -Peter-, 19/07/2007 | 14:42 uur

Lex

Citaat van: marc66 op 12/08/2007 | 20:10 uur
OH!?......................, van welk dienstvak moet je dan zijn? Meteen verandering van dienstvak/onderdeel aanvragen en met terugwerkende kracht, indien van toepassing natuurlijk, centen vangen! 
Stel je vraag via PM aan Kap Rene

marc66

OH!?......................, van welk dienstvak moet je dan zijn? Meteen verandering van dienstvak/onderdeel aanvragen en met terugwerkende kracht, indien van toepassing natuurlijk, centen vangen!  ;D

Poema



Mikemans

Citaat van: marc66 op 26/07/2007 | 13:24 uur
En............., gaan de bonden accoord?

Kijk eens op VBMNOV.nl of KVMO.nl of FVNO.nl of ACOM.nl enz enz enz. Je wilt toch niet zeggen dat de enige bron van informatie die je bezigt de tamtam en dit forum is? De positie van de bonden is nu al weer geruime tijd bekend alsmede he rpoces wat nu doorlopen wordt. Of de bonden accoord gaan hangt van de ledenraadpleging van de diverse bonden af. Ik voorzie van wel.

Citaat
Voedsel, zo las ik vandaag in de krant, gaat duurder worden. Ergo, Defensie blijft achter de feiten aanlopen?

Economie 101.  loonkosten gaan omhoog - prijzen gaan omhoog - loonkosten gaan omhoog - prijzen gaan omhoog,

Ik hoop toch niet dat dit een verassing is wél ?

En of defensie achter de feiten aan blijft lopen? Defensie is een overheidsorgaan en zal dus nooit echt marktconform betalen. Dat is inherent aan de ambtenarij die wanneer het kabinet een beleid uit zet van matiging en soberheid zelf het goede voorbeeld moeten geven terwijl het bedrijfleven daar naar eigen inzicht van af kan wijken. Ook dat is vrij bekend dacht ik zo.

Citaat
Alles wordt duurder maar het salaris loopt er tien jaren achterna?

Och ja, mischien zelfs 20. Klagen helpt maar een klein beetje. Voor technici en medici zie ik echter een klien lichtpuntje verschijnen, die zijn inmiddels zo schaars dat defensie niet anders kan dan enigsinds dicht bij de markt te gaan zitten. Temeer omdat alle secundaire kadootjes zijn vervallen.

marc66

En............., gaan de bonden accoord? Voedsel, zo las ik vandaag in de krant, gaat duurder worden. Ergo, Defensie blijft achter de feiten aanlopen? Alles wordt duurder maar het salaris loopt er tien jaren achterna?


Mikemans

Dat is te kort door de bocht marc. De loonsverhoging wordt, zodra hij uitbetaald wordt, uiteraard met terugwerkende kracht berekend. Dus ook over deze maand wél loonsverhoging alleen wordt dat geld wat later uitbetaald. Dat is, áls de bonden accoord gaan.

marc66

Deze maand in ieder geval geen loonsverhoging!  :-\

Poema

Rob,


Ik had enige hoop dat er enige democratie was binnen de vakbonden. Het komt er gewoon op neer dat de bonden het CAO heeft geaccepteerd. De raadpleging van de leden lijkt enkel mij nu een formaliteit. Bij de AFMP kan je ook moeilijk je stem laten horen als lid. Ik ben op zoek naar een andere vakbond. Helaas valt nu de VBM nu ook van dit lijstje.


Rene

KapiteinRob

Citaat van: Kap Rene op 23/07/2007 | 00:56 uur
Hoe bedoel je, het lijkt mij aardig democratisch

Je zegt het zelf al, Rene, het lijkt democratisch. Maar dat is het wat mij betreft niet. Ik citeer uit de referendumprocedure :

Het referendum is geldig als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

1. de leden kunnen alléén stemmen door invulling en verzending van de antwoordkaart
(stemkaart) of door invulling van het elektronische stembiljet via internet:
www.vbmnov.nl

2. meer dan 5% van de leden (1500 leden) moet stemmen en het verschil tussen vóór en tegenstemmers
moet minimaal 20% zijn.


Ik kan met de beste wil van de wereld punt 2 niet democratisch vinden. Bij mij is een democratische meerderheid de helft + 1 en gewoon het aantal stemmers. Niets minimaal aantal stemmers. Als aan bovenstaande eisen niet wordt voldaan, geldt de mening van de afdelingen, waarbij elke afdeling 1 stem heeft. Dus de afdeling Den Helder (met duizenden leden) heeft net zoveel steminvloed als bij wijze van spreken de afdeling Lutjebroek waar toevallig maar enkele tientallen leden zijn. Democratisch? Aan me hoela......

Poema

Citaat van: Kapitein Rob op 20/07/2007 | 02:51 uur
Citaat van: -Peter- op 19/07/2007 | 14:42 uur
Als de leden van de verschillende bonden in meerderheid instemmen

Bij de VBMNOV ligt dat "meerderheid" anders niet zo simpel als het klinkt..... :-\

Hoe bedoel je, het lijkt mij aardig democratisch

marc66

Komt er nu een verhoging of blijft Defensiepersoneel gewoon achteraan lopen en zal de inflantie wederom de deflatie inhalen/voor blijven?  :-\


KapiteinRob

Citaat van: -Peter- op 19/07/2007 | 14:42 uur
Als de leden van de verschillende bonden in meerderheid instemmen

Bij de VBMNOV ligt dat "meerderheid" anders niet zo simpel als het klinkt..... :-\

-Peter-

Een maand geleden hebben de bonden en het ministerie van Defensie een arbeidsvoorwaardenresultaat bereikt. Momenteel vindt de achterbanraadpleging plaats. Als de leden van de verschillende bonden in meerderheid instemmen, ligt er begin augustus een definitief akkoord.

Als er inderdaad en akkoord bereikt wordt, kan gestart worden met de uitvoering van een aantal afspraken. De belangrijkste is wel de uitbetaling van de afgesproken loonsverhoging.

Het ministerie van Defensie heeft aangegeven in staat te zijn om de salarissen in de maand augustus met 2.05 % te verhogen. Het actief dienende burger- en militair personeel kan in dat geval eind augustus rekenen op een hoger salaris.

Gewezen medewerkers die een wachtgelduitkering ontvangen van KPMG uit Emmen zien hun stijging ook in augustus op de specificatie en de bank. De UKW-ers die bij het ABP in de betaling zitten, moeten helaas een maand meer geduld hebben.

Nogmaals: Defensie, KPMG en ABP hebben deze planning aangegeven. Hopelijk lukt het ook om de planning te halen.

[bron: www.vbmnov.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...