Voorzitter Wim van den Burg van de militaire vakbond AFMP

Gestart door maxell, 26/11/2007 | 13:19 uur

rom2007

Ros,

Deze informatie krijg je niet als lid wordt. Als je wat meer interesse krijgt voor het werk van bonden zul dit ontdekken. Bij de AFMP kan je als lid een motie indienen, dit gaat niet rechtsreeks naar de bondsraad, maar langs een aantal commissie. Dus bijvoorbeeld een motie van wantrouwen zal het nooit halen. De gang naar de rechter kost veel geld, dit zullen leden niet kunnen opbrengen.

Volgens mij worden de leden van de bondsraad benoemd door het Hoofdbestuur en de bondsraad kiest het Hoofdbestuur. Dat zit volgens mij niet goed in elkaar. De democratie is weg. Wij als leden hebben helaas geen invloed meer.........



Ros

Citaat van: rom2007 op 11/12/2007 | 13:19 uur
Bij de AFMP kunnen wij als lid het bestuur niet ter verantwoording roepen. Het dus zeer slecht gesteld met de democratie binnen de bond.

En dat is pas na als lid geronseld te zijn boven water gekomen ?. Hoogst merkwaardig. Of het moet zo zijn dat de leden niet op de hoogte zijn van de procedures die gevolgd kunnen/moeten worden om het bestuur te beinvloeden. De gang naar de rechter zou ook eens door een aantal (ontevreden) aan de orde gesteld moeten worden.


rom2007

Maxell,

Het probleem van Wim is m.i. dat hij niet kan worden bijgestuurd door de leden. De verenigingsstructuur leent zich daar niet voor. Normaal gesproken kan je als lid, je stem kwijt in een vereniging. Je kan dan moties indienen e.d. Bij de AFMP kunnen wij als lid het bestuur niet ter verantwoording roepen. Het dus zeer slecht gesteld met de democratie binnen de bond.


maxell

Hoe goed ook, deze stap, ik denk dat "Wim" niet in de lucht zal komen simpel omdat hij een hekel heeft aan de marine en eigenlijk maar een ding wil en dat is rijk, beroemd en machtig worden over de rug van anderen (zijn eigen leden). Hem interesseert het echt niet wat de KM-militair van hem vindt! Dat hij het verhaal van een vrouw met een hele dikke duim zonder degelijk onderzoek heeft gelooft zegt al meer dan genoeg. Hem interesseert de militair en zeer zeker de KM-militair geen moer. Een advies, "Wim" negeren en boycotten!


KapiteinRob

Citaat van: maxell op 30/11/2007 | 10:49 uur
;D dat is toch niet smeuig? Een MAN die niets gedaan heeft? En een vrouw die iets uit haar duim zuigt om daarna met 45.000 euro in de zak de dienst te verlaten is ook niet interessant want zij is geen militair meer en dus niet interessant!

Rare wereld!



Je valt in herhaling......

maxell

 ;D dat is toch niet smeuig? Een MAN die niets gedaan heeft? En een vrouw die iets uit haar duim zuigt om daarna met 45.000 euro in de zak de dienst te verlaten is ook niet interessant want zij is geen militair meer en dus niet interessant!

Rare wereld!


KapiteinRob

Citaat van: maxell op 29/11/2007 | 12:06 uur
Point taken, blijft het feit dat hij wel door zijn naiviteit het spookverhaal van een matroos de wereld in geholpen heeft waardoor de GEHELE Defensie gestraft is!

Daarnaast blijft het heel vreemd dat een vrouw een verhaal uit haar duim zuigt en daarvoor nog 45.000 euro mee krijgt terwijl de "verkrachter"??? enkel van de Admiraal krijgt te horen, nadat hij alweer een jaar thuis gezeten heeft, dat hij weer lekker mag komen werken. Rare wereld!

Jammer dat deze informatie niet op de voorpagina van de grootste krant(en) van Nederland staat.....

KapiteinRob

Citaat van: maxell op 29/11/2007 | 12:06 uur
Daarnaast blijft het heel vreemd dat een vrouw een verhaal uit haar duim zuigt en daarvoor nog 45.000 euro mee krijgt terwijl de "verkrachter"??? enkel van de Admiraal krijgt te horen, nadat hij alweer een jaar thuis gezeten heeft, dat hij weer lekker mag komen werken. Rare wereld!

Lijkt me dat hier wat werk voor een vakbond ligt...... ;)

maxell

Point taken, blijft het feit dat hij wel door zijn naiviteit het spookverhaal van een matroos de wereld in geholpen heeft waardoor de GEHELE Defensie gestraft is!

Daarnaast blijft het heel vreemd dat een vrouw een verhaal uit haar duim zuigt en daarvoor nog 45.000 euro mee krijgt terwijl de "verkrachter"??? enkel van de Admiraal krijgt te horen, nadat hij alweer een jaar thuis gezeten heeft, dat hij weer lekker mag komen werken. Rare wereld!


Mourning

Citaat van: maxell op 29/11/2007 | 08:55 uur
Wel, meneer van den Burg, enige reactie?

U bent de man die de krijgsmacht belachelijk heeft gemaakt! U bent de man die de spookverhalen van een matroos zonder goed onderzoek naar buiten heeft gebracht waarna IEDERE militair in Nederland ineens als een crimineel en verkrachter werd/wordt betitteld!

Het is een schande dat u zichzelf voorzitter mag noemen van een bond. Schande  >:(

Er is miljoenen uitgegeven omdat een enkeling zich verveeld! Schande. Verveling is iets dat je ook zelf kunt oplossen door te gaan sporten of te gaan leren! De jeugd barst van de gadgets waarmee zij zich niet hoeven te vervelen! Er wordt nu voor miljoenen verbouwd. Geld dat voor veel nuttigere dingen gebruikt MOET worden.

WAKE UP!  >:(



Maxell doe is een beetje rustig en gooi niet zo maar iets tendentieus naar iemand toe. Ik ben het niet met dhr. van den Burg eens, maar je kunt in ieder geval een beetje normaal communiceren, zeker als die persoon de moeite en tijd neemt om hier op het forum zijn kant van het verhaal te verduidelijken.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

maxell

Wel, meneer van den Burg, enige reactie?

U bent de man die de krijgsmacht belachelijk heeft gemaakt! U bent de man die de spookverhalen van een matroos zonder goed onderzoek naar buiten heeft gebracht waarna IEDERE militair in Nederland ineens als een crimineel en verkrachter werd/wordt betitteld!

Het is een schande dat u zichzelf voorzitter mag noemen van een bond. Schande  >:(

Er is miljoenen uitgegeven omdat een enkeling zich verveeld! Schande. Verveling is iets dat je ook zelf kunt oplossen door te gaan sporten of te gaan leren! De jeugd barst van de gadgets waarmee zij zich niet hoeven te vervelen! Er wordt nu voor miljoenen verbouwd. Geld dat voor veel nuttigere dingen gebruikt MOET worden.

WAKE UP!  >:(


rom2007

Normaal gesproken reageer ik niet op een forum. Ik ben het niet eens met Wim van der Burg. Maar het siert hem dat hij op dit forum reageert. Hij heeft zich zeer kwetsbaar opgesteld. Dat kan ik waarderen!

De Voorzitter Wim van der Burg stelt:

Tot slot nog kort aandacht voor de besluitvorming binnen onze vakbond, omdat in de media (o.a. Elsevier) het beeld wordt neergezet dat er binnen de AFMP/FNV geen ruimte is voor eerlijke meningsvorming en democratische besluitvorming. Ik durf iedereen uit te dagen om dat hard te maken in de wetenschap dat er binnen onze vakbond een orgaan is dat geen stem heeft in de besluitvorming en dat is het Algemeen Bestuur. Het is ironisch dat nu juist de kritiek zich op dit orgaan richt. Bij de AFMP/FNV bepalen de leden het beleid en de uitkomst van de besluitvorming. En zo hoort het ook!

Beste voorzitter Wim kun je hier, een antwoord geven op de Marine Petitie. Deze Marineleden van de AFMP hebben geen antwoord gehad op de vragen die gesteld zijn in de Petitie. Als lid van de AFMP ben ik benieuwd naar het antwoord.

Elke militair heeft veel laatst gehad van het Anja verhaal, de krijgsmacht is hierdoor ernstig in aanzien beschadigd. U bent degene die dit naar de Media heeft laten leken, zonder dit verhaal op waarheid te controleren. Zonder de IGK, CZSK en de kaderleden van de Marine te raadplegen of te informeren.




Door de marineraad van de AFMP is gevraagd deze petitie verspreiden en te publiceren in Oplinie. Er is blijkbaar meer aan de hand dan alleen Anja.

Mijne heren,

Hierbij zend ik u de petitie die vrijdag 21-09-2007 jl. door ons is voorgelezen tijdens het sectorenoverleg.
Bij het lezen hiervan komt u waarschijnlijk wel achter de reden waarom.
We hebben het overleg opgeschort omdat de stem van de KM niet serieus genomen wordt ( andere actiefdienende van de krijfgsmachtdelen ook niet ).
Verzoeken de petitie te verspreiden over AFMP leden op uw werkplek.
Petitie Sectorraad Koninklijke Marine AFMP / FNV

Opgesteld 20 september 2007

Geachte aanwezigen op het Sectorenberaad 21 september 2007 te Woerden,

De sectorraad KM heeft tot haar teleurstelling moeten constateren dat er een groot aantal problemen zijn binnen de AFMP / FNV die in de afgelopen twee jaar alleen maar toegenomen zijn.

De raad concludeert; op basis van feiten dan ook dat er van een open structuur, eerlijke meningsvorming en democratie binnen de vereniging geen plaats is.

De sectorraad Koninklijke Marine heeft de volgende punten bekeken:

1.   De verenigingsstructuur, wordt door het werkapparaat gedicteerd in plaats dat de leden AFMP/FNV inspraak hebben.

2.   De open discussie; bij herhaling is geconstateerd dat discussies bij de Koninklijke Landmacht, Koninklijke Luchtmacht en Post Actieven door de hoofden van de sectoren wordt gevoerd en niet door de gekozen leden, wij vinden dit kiezersbedrog.

3.   In de laatste Bondsvergadering werden aangekondigde statutenwijzigingen niet doorgevoerd en doorverwezen naar een sectorenvergadering o.i. hoort dit alleen thuis in een Bondsvergadering.

4.   Tijdens de laatste Bondsvergadering van 30 mei 2007 werd de vergadering  een aantal malen geschorst door de sector Koninklijke Landmacht en de sector Koninklijke Luchtmacht, hierbij werd o.a. artikel 1 van de statuten door deze sectoren in twijfel getrokken de sector KM deelt deze mening.
Ook de sector KM heeft geconstateerd dat leden van de MARVER/FNV ongewenste invloed hebben op beslissingen die alleen leden van de AFMP/FNV aangaan.
Reden hiervoor is dat de MARVER/FNV  collectief lid is van de AFMP /FNV, de AFMP/FNV echter geen collectief lid is van de MARVER/FNV.
Omdat de AFMP/FNV sectorleden geen steminvloed bezitten bij de MARVER/FNV wordt dit als onrechtvaardig beschouwd.

5.   De Toetsingscommissie heeft in haar werk betreffende het CV van de secretaris AFMP/FNV en secretaris MARVER/FNV enorme steken laten vallen wat de bond (dus de leden) vele duizenden euro's gaat kosten. Wij zijn dan ook van mening dat de integriteit van de leden van deze commissie in twijfel kan worden getrokken en dat zij al haar werkzaamheden binnen de AFMP/FNV dienen te staken.

6.   Het is de sector KM enorm tegengevallen dat het geplande sectorenoverleg van 17 mei 2007 niet doorging Als reden werd opgegeven dat als de sector KM het rapport aangaande de secretaris AFMP/FNV ter tafel zou brengen de sectoren KL, Klu en PA de vergaderingen zouden boycotten. Men vond dat de privacy van de secretaris in het geding was. Als tegemoetkoming werd er een informeel overleg belegd op 16 mei 2007. Tijdens dit overleg werd de sector KM als het ware in het beklaagdenbankje gedrukt. De wijze waarop het ter tafel gebrachte onderwerp werd behandeld. is als bedreigend en als oncollegiaal ervaren. Tijdens het gesprek bleek dat de afgevaardigden niet of slechts gedeeltelijk op de hoogte waren van de feiten.

7.   Het onderzoek naar de CV van de secretaris AFMP/FNV heeft enorme vertraging opgelopen. Het gebrek aan daadkracht in deze geeft aan dat er een enorme minachting is ten aanzien van de sector KM. Wij vinden nog steeds dat hier sprake is van mogelijke fraude om op deze wijze de Bondsvergadering te misleiden om een dik betaalde boterham op te strijken (geld van leden)


8.   Anja, het verhaal is voor 100% geseponeerd echter de voorzitter weigert excuses hierover te maken naar de leden toe. Alle militairen ondervinden elke dag de nadelige effecten van de uitlatingen van de voorzitter AFMP/FNV. Bovendien heeft het Defensie miljoenen gekost ( commissie Staal, project de juiste koers enz. ). Miljoenen die veel beter aan andere projecten konden worden besteed.


9.   De uitlatingen van de voorzitter AFMP/FNV in de media versterken het beeld dat er binnen de AFMP/FNV een hetze wordt gevoerd tegen de Koninklijke Marine. Het betreft uitlatingen over mariniers, Erik O etc.

10.   De uitlatingen over generaal Van Baal heeft de KM raad met stijgende verbazing aangehoord en wij steunen dan ook de motie van afkeuring die door de sector KL werd ingediend en concluderen dat de uitlatingen misplaatst en onnodig grievend waren voor een gewezen militair die zijn werk naar behoren heeft uitgevoerd. Bovendien deelt de Raad de conclusie van de KVMO dat zulke uitlatingen militairen die met FLO zijn zouden kunnen schaden.

11.   Ook over het overleg tijdens de arbeidsvoorwaarden hebben wij als raad vele vraagtekens. Zo bleek dat onderhandelaars in Polen bij een Euromil meeting aanwezig waren en niet bij het overleg AVW, deze werden, zo leerde navraag, gedaan door de ABVA/KABO. 
Echter bij navraag bij deze bond was niemand hiervan op de hoogte.
Dit is toch onmogelijk!

12.   Bij herhaling is door de sector KL aangegeven dat het ouderenbeleid van de grond moet komen. Het ging zelfs zover dat deze sector daar een halszaak van maakte. Echter na jaren van praten is er nog steeds niets bereikt en wordt deze sector met een kluitje het riet ingestuurd. Wij denken dat er van het ouderenbeleid ook dit jaar niets terechtkomt gewoonweg omdat er geen geld is en omdat er te weinig druk is uitgevoerd door de onderhandelaars terwijl ze wisten dat dit voor hun achterban een belangrijk issue was en is.
Harde afspraken (mondeling) zijn wat anders dan schriftelijke afspraken. Wij laten ons niet voor mooie praatjes lijmen.

13.   De sector KM heeft sterke vermoedens/ aanwijzingen dat er binnen het Dagelijkse Bestuur AFMP/FNV wrijvingen zijn die problemen geven in het goed besturen van beiden verenigingen. Ook de MARVER/FNV kwam in een sectorenraad tot dezelfde conclusie. De vereniging gaat van de ene ellende over in de volgende. De KM raad heeft het vermoeden dat er onder het Dagelijks Bestuur een machtsstrijd gaande is, welke de leden niet ten goede komt.
14.   Als klap op de vuurpijl wordt er aangifte gedaan voor smaadschrift, door de voorzitter AFMP / FNV, vanwege publicaties op het internet. Hoewel wij als KM raad hebben aangegeven deze niet te hebben verspreid noch gepubliceerd, wordt de KM raad als enige door de voorzitter op de hoogte gebracht van deze aangifte.
Wat heet discriminatie !!.


Al deze punten geven een weinig hoopgevend beeld van een slagvaardige organisatie die op de bres springt voor haar leden, en waar de stem van de leden wordt gehoord

Wij schorten daarom het overleg in het sectorenberaad,  Euromil,  Toetsingscommissie, Klacht en adviescommissie en de  Bondsvergadering voor onbepaalde tijd op.

In het belang van onze leden zal de raadsman KM zijn werkzaamheden onverminderd voortzetten.

Voorts roepen wij het gehele bestuur op om actie te ondernemen om al deze punten op te lossen. Zodra op deze  punten,  naar mening van de KM raad, voldoende is tegemoet
gekomen / op zijn gelost zal de KM raad weer deelnemen aan het internoverleg

Een afgevaardigde gaat praten met , zijn commandant, de vertrouwenspersoon  Koninklijke Marine en de Inspecteur Generaal der Krijgsmacht om informatie in te winnen, hoe nu verder te gaan, en / of verdere stappen te ondernemen (in het kader van mogelijke fraude)

De sectorraad Koninklijke Marine zal aan alle actief dienende marinemensen die lid zijn van de AFMP/FNV een uittreksel toezenden van deze petitie.
Tevens verzoekt de sectorraad KM deze petitie te publiceren in het eerstvolgende nummer van het verenigingsorgaan "Oplinie ".


Met vriendelijke groet;


Sectorraad Koninklijke Marine AFMP/FNV


Advies commissie




POC J. Becks AOOTDW NBCD/BV

Heeft u vragen kunt u alleen schriftelijk indienen bij de AOOTDW J.Becks

KapiteinRob

Citaat van: wvdburg op 29/11/2007 | 00:39 uur
Dan de zaak 'Anja'. Het verhaal van Anja, blijft het verhaal van Anja en is niet mijn verhaal. Wat wij hebben gedaan is haar een platform bieden om haar verhaal publiekelijk te maken. En wij hebben dat gedaan om het probleem van het alsmaar toenemende ongewenste gedrag bespreekbaar te maken. Daarbij hebben we zoals dat hoort hoor en wederhoor toegepast. En natuurlijk mag iedereen zijn eigen opvatting hebben over de ernst van het ongewenste gedrag, maar wij vonden en vinden nog steeds dat dit probleem moet worden aangepakt. De sterk veranderde jeugdcultuur en daarmee gepaard gaande vervaging van normen en waarden evenals de lage drempel voor (excessief) alcoholgebruik en drugsgebruik van jongeren is zorgelijk. Temeer daar een deel van die jongeren ook de krijgsmacht instroomt. Dit maakt noodzakelijk dat op een breed terrein (opleiding, vorming, begeleiding) maatregelen worden genomen maar ook dat leegloop en verveling moeten worden tegen gegaan en daarvoor zijn voorzieningen nodig. Of de gelden die daarvoor nu zijn vrijgemaakt is echter nog maar zeer de vraag.

Los van het feit dat ik waardeer dat u zich hier direct tot de forumleden went, vind ik uw reactie iets te gemakkelijk. Als u stelt hoor en wederhoor te hebben toegepast, vraag ik me in de zaak "Anja" af wie dan het wederhoor heeft verwoord. Ik neem aan niet degenen die beschuldigd werden, onder meer de korporaal die een jaar thuis heeft gezeten? Om het bespreekbaar maken van ongewenst gedrag op te hangen aan een onzin uitkramende matroos is niet verstandig te noemen. Misschien dat u aan kunt geven hoe u e.e.a onderzocht heeft voor e.e.a. in de publiciteit te brengen? Als een grote groep forumleden (en ook op de werkvloer) al meteen aangeeft grote vraagtekens bij het een en ander te hebben, zou je juist van iemand als een vakbondsvoorzitter minimaal wat meer inschattingsvermogen hebben mogen verwachten. Te meer omdat u ook nog wel een aantal andere militairen vertegenwoordigt die n.a.v. die hele opgeblazen toestand van alles naar hun hoofd geslingerd hebben gekregen, al dan niet onder de mom van "geintje". En dan hebben we het nog niet eens over de overtrokken reacties van de defensie- en marineleiding mede op basis van hetgeen door Anja "aan de kaak werd gesteld". Ook door uw optreden is m.i. van een mug een olifant gemaakt, waarbij de mug niet eens Anja heette......

In z'n algemeenheid onderschrijf ik verder hetgeen u stelt over de normvervaging van de jeugd. Ik wil u echter, wellicht ten overvloede, er op attenderen dat het ongewenst gedrag in de breedste zin des woords ook inherent is aan het hedendaagse gebrek aan middelen en steun voor het kader om corrigerend op te treden. Want alleen verzoeken om maatregelen op gebied van opleiding, vorming en begeleiding is wat mij betreft volstrekt onvoldoende.

Tot slot blijf ik het jammer vinden dat ook de AFMP (net als de andere vakbonden), niet en plein public de vloer hebben aangeveegd met al de defensiebonzen die ons als militairen geschoffeerd hebben met maatregelen en uitspraken die naar mijn informatie geënt waren op voornamelijk media-idioterie. Wangedrag in Noorwegen, Amsterdam, Appingedam en op Hr.Ms. schepen? Tjonge jonge, een briesje in een glaasje water. Ja, er gebeuren dingen waar je niet echt vrolijk van wordt, net zoals die bij studentenontgroeningen, op 1 april of elders in de maatschappij. Maar ben je militair, dan krijg je de wind van voren. En aangezien de Hiddes daarbij de aanjager was, kunt u wat mij betreft ruiterlijk toegeven dat u als vertegenwoordiger van ook andere militairen dan Anja e.e.a. beter anders aan had moeten pakken.

Wim van den Burg

Hoewel ik het in het algemeen niet zo zinvol vind om te reageren op berichten in een forum en viel liever in een persoonlijk gesprek de degens wil kruisen met collega's die kritiek hebben op de AFMP/FNV in het algemeen of op mijn persoon in het bijzonder wil ik daar nu wel eens een keer een uitzondering op maken. Ten slotte sponsoren we ook dit forum.

Laat ik dan eerst maar eens een einde maken aan de kennelijk niet uit te roeien mythe dat ik een hetze zou voeren tegen de marine. Onze vakbond helpt jaarlijks vele marineleden. Niet alleen behartigen we de collectieve belangen van onze marineleden, maar ook de individuele belangen. Die belangen betreffen zowel het rechtspositionele als het strafrechtelijke terrein. En in de meeste gevallen tot volle tevredenheid van onze leden. Daarbij stellen we ons zonder enige terughoudendheid achter onze leden op, ook in de situatie dat we zowel een klager als een beklaagde in dezelfde zaak bijstaan en er dus tegenstrijdige belangen zijn. Dat lijkt misschien vreemd, maar dat is nu eenmaal onze rol.

Dan de zaak 'Anja'. Het verhaal van Anja, blijft het verhaal van Anja en is niet mijn verhaal. Wat wij hebben gedaan is haar een platform bieden om haar verhaal publiekelijk te maken. En wij hebben dat gedaan om het probleem van het alsmaar toenemende ongewenste gedrag bespreekbaar te maken. Daarbij hebben we zoals dat hoort hoor en wederhoor toegepast. En natuurlijk mag iedereen zijn eigen opvatting hebben over de ernst van het ongewenste gedrag, maar wij vonden en vinden nog steeds dat dit probleem moet worden aangepakt. De sterk veranderde jeugdcultuur en daarmee gepaard gaande vervaging van normen en waarden evenals de lage drempel voor (excessief) alcoholgebruik en drugsgebruik van jongeren is zorgelijk. Temeer daar een deel van die jongeren ook de krijgsmacht instroomt. Dit maakt noodzakelijk dat op een breed terrein (opleiding, vorming, begeleiding) maatregelen worden genomen maar ook dat leegloop en verveling moeten worden tegen gegaan en daarvoor zijn voorzieningen nodig. Of de gelden die daarvoor nu zijn vrijgemaakt is echter nog maar zeer de vraag.

Dan de veronderstelling dat de AFMP/FNV aan de hand loopt van de PvdA. Als de mensen die dit suggereren even de moeite zouden nemen om op onze website te kijken en kennis te nemen van ons oordeel over het Defensieplan van de PvdA zouden ze beter moeten weten. De AFMP/FNV werkt met alle politieke partijen samen van links naar rechts als dit in het belang is van onze leden. Maar we zijn en blijven onafhankelijk. Maar ook laten we waarderende woorden horen als er in de plannen aandacht is voor de positie van het personeel en zeker als dit op de eerste plaats komt. Dus zijn we positief over de PvdA als het gaat om de aandacht voor het personeel zowel op het gebied van de rechtspositie & arbeidsvoorwaarden evenals over de aandacht die er is voor de wankele juridische positie van de uitgezonden militairen.

Tot slot nog kort aandacht voor de besluitvorming binnen onze vakbond, omdat in de media (o.a. Elsevier) het beeld wordt neergezet dat er binnen de AFMP/FNV geen ruimte is voor eerlijke meningsvorming en democratische besluitvorming. Ik durf iedereen uit te dagen om dat hard te maken in de wetenschap dat er binnen onze vakbond een orgaan is dat geen stem heeft in de besluitvorming en dat is het Algemeen Bestuur. Het is ironisch dat nu juist de kritiek zich op dit orgaan richt. Bij de AFMP/FNV bepalen de leden het beleid en de uitkomst van de besluitvorming. En zo hoort het ook!