Werkzaamheden/taken Kmar

Gestart door Albert1986, 12/02/2008 | 09:10 uur

44painf

Blader eens door de topics en volg een voorlichting dan wordt hoop veel duidelijker.

Mvg
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

dick1990

hallo,

Ik wil me binnekort soliciteren bij de marechaussee, Ik heb een VMBO-T diploma en kan dus kiezen tussen wachtmeester of marechaussee.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nou te werk met de taken proceduren:

Je kan dus kiezen uit wachtmeerster of marechausse
Dan word kies je bijvoorbeeld wachtmeester: Na de opleiding van wachtmeester kun je uit 3 taken kiezen: (kies je zelf? moet je het al weten voordat je soliciteerd?). politiedienst (in de landmacht?), grensbewaking of het mobiel toezicht vreemdelingen. ((  Politie dienst van de functie wachtmeester, is dat het zelfde als MP? of is het op luchthavens of op het water? ))


Of je kiest voor marechaussee: Na opleiding ga je 1,5 jaar bij 1 van de koninklijke huisen werken. Na de 1,5 jaar kan je kiezen uit 3 taken, Militaire politie taak, Hoog Risico Beveiliging en grensbewaking op Schiphol.

als het klopt klinkt het wel duidelijk maar dan heb je nog meer taken zoals: Beveiliging waardetransporten, persoonscontrolle bij de grensen, en als een neven taak de ME en het ondersteunen van de politie. Waar horen deze taken dan bij? Zijn het allemaal neven taken?
Politie dienst van de functie wachtmeester, is dat het zelfde als MP? of is het op luchthavens of op het water?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want op internet kom ik er niet helemaal uit.

Alvast bedankt,
Dick Haerkens

Cheetah

Er is inderdaad grensbewaking voor marechaussees. Vooral Mar1 zitten ook in de balie. Echter op het moment dat zij op iets stuiten wat niet in de haak is zal de zaak voergegeven worden aan een WMR.

Lt.Bozz

Citaat van: Tamerlane op 05/05/2008 | 15:32 uur
Citaat van: martijn l op 14/02/2008 | 18:36 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 14/02/2008 | 12:03 uur
Met niveau 4 zou je wel WMR kunnen worden volgens mij ( WMR= Wachtmeester)
En martijn hoezo kun je niet bij grensbewaking als Marechaussee ?

http://werkenbijdemarechaussee.nl/functies_marechaussee.html

Grensbewaking op schiphol is er ook voor marechaussees.

Mvgr



Top, voor de verbetering.

Volgens mij is het nu ook zo door het personeels tekort dat marechaussee beveiligers ook nu paspoort controle mogen doen, toch?  ???

Helaas wel ja.. maar dit is zowiezo verandert kijk maar eens op de site, grensbewaking is er nu nu ook voor de Marechaussees.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Tamerlane

Citaat van: martijn l op 14/02/2008 | 18:36 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 14/02/2008 | 12:03 uur
Met niveau 4 zou je wel WMR kunnen worden volgens mij ( WMR= Wachtmeester)
En martijn hoezo kun je niet bij grensbewaking als Marechaussee ?

http://werkenbijdemarechaussee.nl/functies_marechaussee.html

Grensbewaking op schiphol is er ook voor marechaussees.

Mvgr



Top, voor de verbetering.

Volgens mij is het nu ook zo door het personeels tekort dat marechaussee beveiligers ook nu paspoort controle mogen doen, toch?  ???
Zonder angst en zonder blaam...

martijn l

Citaat van: Lt.Bozz op 14/02/2008 | 12:03 uur
Met niveau 4 zou je wel WMR kunnen worden volgens mij ( WMR= Wachtmeester)
En martijn hoezo kun je niet bij grensbewaking als Marechaussee ?

http://werkenbijdemarechaussee.nl/functies_marechaussee.html

Grensbewaking op schiphol is er ook voor marechaussees.

Mvgr



Top, voor de verbetering.

Albert1986

Citaat van: Lt.Bozz op 14/02/2008 | 12:03 uur
Met niveau 4 zou je wel WMR kunnen worden volgens mij ( WMR= Wachtmeester)
En martijn hoezo kun je niet bij grensbewaking als Marechaussee ?

http://werkenbijdemarechaussee.nl/functies_marechaussee.html

Grensbewaking op schiphol is er ook voor marechaussees.

Mvgr



Ja tuurlijk nu je het zegt weet ik het gelijk wat WMR betekent:)

Lt.Bozz

Met niveau 4 zou je wel WMR kunnen worden volgens mij ( WMR= Wachtmeester)
En martijn hoezo kun je niet bij grensbewaking als Marechaussee ?

http://werkenbijdemarechaussee.nl/functies_marechaussee.html

Grensbewaking op schiphol is er ook voor marechaussees.

Mvgr

From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Albert1986

Citaat van: martijn l op 14/02/2008 | 11:15 uur
Citaat van: Albert1986 op 14/02/2008 | 10:19 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 13/02/2008 | 14:17 uur
Albert wat is eigenlijk je motivatie ?
Waarom zou je bij de kmar willen ?

Het lijkt wel een beetje op Douane volgens mij. Maar is wel hele anders dat wel. Maar grensbewaking lijkt me wel leuk om te doen en dan vooral aan de kust/grens.

Verder werk ik graag met mensen en ik kan goed met mensen opschieten en kan ze begrijpen. En het lijkt me afwisselende baan en waar je ook veel bezig bent en echt een resultaat ziet.

En ik zit nu op MBO en daar heb ik wel genoeg van alles is heel vaag enz en als ik jullie opleiding zou doen weet je tenminste precies waar je voor leert en lijkt alles me heel duidelijk en goed/beter geregeld.

Mag ik je aanraden om je eerst is in te schrijven voor een voorlichting, en ook heel goed in je achterhoofd je MBO niveau te onthouden. Douane is ook wel degelijk bij bepaalde in/export bedrijven e.d. niet alleen bij schiphol! Ja schiphol is een groot werkgebied, maar dat is het ook voor de KMar. Voor grensbewaking zul jij WMR moeten zijn, en ik weet niet of jij daar voor gekwalificeerd bent.

Ja je weet waar je voor leert, maar dat laatste deel? Waarom zou dat waarheid zijn? 't is en blijft een school.

Voorlichting ben ik vorig jaar al geweest. Ik zal binnenkort even bellen met het infonummer. Waar staat WMR voor? En ik doe niveau 4 op MBO en als ik klaar ben over paar maanden mag ik ook HBO doen.

Wat dat laatste betreft dat is waar maar zoals het hier gaat is echt drama en dat was op mijn andere opleiding ook. Het lijkt me beter geregeld.

martijn l

Citaat van: Albert1986 op 14/02/2008 | 10:19 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 13/02/2008 | 14:17 uur
Albert wat is eigenlijk je motivatie ?
Waarom zou je bij de kmar willen ?

Het lijkt wel een beetje op Douane volgens mij. Maar is wel hele anders dat wel. Maar grensbewaking lijkt me wel leuk om te doen en dan vooral aan de kust/grens.

Verder werk ik graag met mensen en ik kan goed met mensen opschieten en kan ze begrijpen. En het lijkt me afwisselende baan en waar je ook veel bezig bent en echt een resultaat ziet.

En ik zit nu op MBO en daar heb ik wel genoeg van alles is heel vaag enz en als ik jullie opleiding zou doen weet je tenminste precies waar je voor leert en lijkt alles me heel duidelijk en goed/beter geregeld.

Mag ik je aanraden om je eerst is in te schrijven voor een voorlichting, en ook heel goed in je achterhoofd je MBO niveau te onthouden. Douane is ook wel degelijk bij bepaalde in/export bedrijven e.d. niet alleen bij schiphol! Ja schiphol is een groot werkgebied, maar dat is het ook voor de KMar. Voor grensbewaking zul jij WMR moeten zijn, en ik weet niet of jij daar voor gekwalificeerd bent.

Ja je weet waar je voor leert, maar dat laatste deel? Waarom zou dat waarheid zijn? 't is en blijft een school.

Albert1986

Citaat van: Lt.Bozz op 13/02/2008 | 14:17 uur
Albert wat is eigenlijk je motivatie ?
Waarom zou je bij de kmar willen ?

Het lijkt wel een beetje op Douane volgens mij. Maar is wel hele anders dat wel. Maar grensbewaking lijkt me wel leuk om te doen en dan vooral aan de kust/grens.

Verder werk ik graag met mensen en ik kan goed met mensen opschieten en kan ze begrijpen. En het lijkt me afwisselende baan en waar je ook veel bezig bent en echt een resultaat ziet.

En ik zit nu op MBO en daar heb ik wel genoeg van alles is heel vaag enz en als ik jullie opleiding zou doen weet je tenminste precies waar je voor leert en lijkt alles me heel duidelijk en goed/beter geregeld.

Albert1986

Citaat van: Kapitein Rob op 13/02/2008 | 13:17 uur
Ga dan lekker naar de douane!

Zit geen toekomst in. Alles wordt overgenomen en als je er kunt werken is het op Schiphol

Lt.Bozz

Albert wat is eigenlijk je motivatie ?
Waarom zou je bij de kmar willen ?
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Iris

Of de KNRM. Meestal op de wal, bij alarm uitvaren en mensen helpen bij schipbreuk etc.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

KapiteinRob

Ga dan lekker naar de douane!