Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film

Gestart door -Peter-, 29/02/2008 | 07:28 uur

Lex

Wilders haalt met Fitna Colombiaanse pers

BOGOTA -  Geert Wilders heeft nu ook de Colombiaanse pers gehaald. Het dagblad El Tiempo meldde maandag dat Nederland in opperste staat van paraatheid tegen het terrorisme is gebracht vanwege Wilders' anti-Koranfilm Fitna.

,,En niet alleen Nederland, ook de NAVO en delegaties van de Europese Commissie in de hele wereld'', aldus El Tiempo. ,,De film maakt de veiligheidsdiensten aan het trillen.''
,,Geen enkel televisiestation durft de film uit te zenden en de regering oefent druk uit om het niet te doen, een schandaal in het liberale Nederland, waar de vrijheid van meningsuiting haast geen grenzen kent. Als hij geen kanaal vindt, dreigt de gedeputeerde (sic) de film te verspreiden op het internet.''

El Tiempo verhaalt over de mogelijke gevolgen voor de Nederlandse troepen in Afghanistan, de boycot door islamitische landen van Nederlandse producten én een fundamenteel debat in Europa over de vrijheid van meningsuiting.

anp | Gepubliceerd op 10 maart 2008, 18:44

Mourning

#104
Citaat van: Enforcer op 10/03/2008 | 09:14 uur
Flauw Mourning, als hij niets "aanstootsgevends" doet, staat het niet in de krant, want dan zou de kiezer het wel eens positief op kunnen vatten. Er wordt alleen iets weg gezet als er gedemoniseerd wordt. Daarmee helpt die media mee aan het verspreiden van angst en onrust, zowel in NL als daarbuiten. Of ze zijn te dom om dat in te zien, of ze zijn puur bezig met eigen belang. Er was niks aan de hand geweest als men gewoon gewacht had tot de film uit was. Nu wordt er van alles gespeculeerd. Ik meende dat een goede krant/media feiten versloeg. Dat zie ik al heel lang niet meer. Je moet meerdere media lezen om ergens een kern van waarheid in terug te vinden.

Flauw? Hoor jij hem over onderwerpen die niet controversieel zijn en waar je niet met makkelijke meningen goed kunt scoren (als je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen)? Amper.

Je hoort hem over de immigratieproblematiek, dubbele nationaliteit, de Antillen, over Europa... correctie over de toetreding van Turkije tot Europa. En verder? Zie jij hem een film maken over de bestuurlijke onduidelijkheid tussen gemeente - provincie - nationale overheid? Een nadruk op de OV-chipkaart? De gedoogproblematiek? Grote infrastructurele projecten en de problemen daarin? Iets over onderwijs dat hij met dezelfde woorden op de agenda plaatst?

Wilders is een antagonist. Betekent niet dat hij zijn mening niet mag verkondigen, maar ik vind dat je als politicus van welke kant dan ook wel degelijk goed van tevoren rekening moet houden met de gevolgen van je handelingen en uitingen waarvan de werking verder gaat dan Jan Lul op de hoek.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Enforcer

Flauw Mourning, als hij niets "aanstootsgevends" doet, staat het niet in de krant, want dan zou de kiezer het wel eens positief op kunnen vatten. Er wordt alleen iets weg gezet als er gedemoniseerd wordt. Daarmee helpt die media mee aan het verspreiden van angst en onrust, zowel in NL als daarbuiten. Of ze zijn te dom om dat in te zien, of ze zijn puur bezig met eigen belang. Er was niks aan de hand geweest als men gewoon gewacht had tot de film uit was. Nu wordt er van alles gespeculeerd. Ik meende dat een goede krant/media feiten versloeg. Dat zie ik al heel lang niet meer. Je moet meerdere media lezen om ergens een kern van waarheid in terug te vinden.

Mourning

Citaat van: Ton de Zwart op 09/03/2008 | 14:42 uur
Citaat van: Mourning op 09/03/2008 | 12:06 uur
....zoals het maken van een waarschijnlijk behoorlijk aanstootgevende film.....

Je doet er zelf ook aan mee eigenlijk Mourning!  Je weet helemaal niet wat er in die film staat.  Waarom typeer je 'm dan al bij voorbaat als "waaschijnlijk aanstootgevend"?   Misschien is het wel een film die de feiten weergeeft die bij de Islam horen, dat zo zomaar kunnen. Misschien ook niet.  We weten er nog helemaal niks van.....

Kom nou. Het zou de eerste keer zijn dat Wilders iets niet aanstootgevends doet c.q. van zich laat horen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: NHD op 09/03/2008 | 21:20 uur
Dat de belastingbetaler opdraait voor de beveiligingskosten van 'rasprovocateur' Geert Wilders, stuit hem vreselijk tegen de borst.

Dat de belastingbetaler opdraait voor allerhande culturele activiteiten waar hij als theatermanager in de Noordkop mede z'n brood aan verdient, stuit mij tegen de borst.......  :P

Enforcer

Geef die man een zetel in de 2e kamer. Immers, dit is precies de symptoombestrijdings- en afschuivingspolitiek die daar en in het kabinet gebezigd wordt. Deze man heeft wetteliijk het recht om zijn mening te uiten. Vervolgens doet het er weinig substantieels mee, omdat hij zijn betoog puur op eigen mening onderbouwd en niet op feiten. Tornen aan de beveiliging van Wilders is tornen aan de beveiliging van ale parlementariërs. Dus ook dit is bij voorbaat kansloos.

Rudger van Slooten is helaas het slachtoffer geworden van een in NL rondgaand virus wat waanbeelden veroorzaakt en bij een grote epidemie tot massahysterie: geïnfecteerd door een linkse media die feiten en eigen belangen met elkaar vermengen, waarbij dan nog een flinke dosis sensatie bij mag. Ik wens hem een spoedig herstel en veel beterschap. Hij heeft het hard nodig.

Lex

Je hebt ergens wel gelijk, maar zo stond het opgenomen in het krantenbericht. Ik zal een aanpassing maken.

sgt Rob

Ik vind het linken naar de website spam, er worden minder aanstootgevende links door de ops weggehaald. Of mag het als Moderetter ineens wel? Ausradieren dus

Lex

Julianadorper begint actie tegen beveiliging Wilders

JULIANADORP -  Dat de belastingbetaler opdraait voor de beveiligingskosten van 'rasprovocateur' Geert Wilders, stuit hem vreselijk tegen de borst. Dus is Julianadorper Rudger van Slooten (36) een digitale handtekeningenactie gestart.
In zijn ogen heeft PVV-politicus Wilders het (wettelijk vastgelegde) recht op bescherming van bedreigde parlementariërs, betaald uit de schatkist van het rijk, verspeeld. Omdat hij in zijn strijd tegen islamisering 'willens en wetens' de staatsveiligheid in gevaar brengt. En daarmee levens van landgenoten op het spel zet.
Met 40.000 steunbetuigingen via zijn website hoopt Van Sloten het onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. Zaterdagmiddag lanceerde hij zijn stelling, sindsdien druppelen de eerste steunbetuigingen binnen. ,,Het mooiste zou zijn als er meer mensen mijn mening onderstrepen dan er op Wilders hebben gestemd.''

NHD (http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article3243595.ece)
Gepubliceerd op 09 maart 2008, 20:24

Ton de Zwart

Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2008 | 16:46 uur
Inderdaad, ik zou wel eens weten hoe die lijntjes vanuit souflerend Nederland naar een Afghaanse theeparty precies lopen......

Thee party??... Daar zal Job Cohen toch niet meer van weten?.....

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2008 | 17:12 uur
Dat is me toch iets te makkelijk; hoe een paar Afghaanse boeren alle ins & outs weten wat er in Nederland gebeurt zouden ze allemaal via internet weten? Allemaal heel goed in Nederlands en Engels? Ik denk gewoon dat er (zou niet voor het eerst zijn) in Nederland een aantal lieden met belangetjes/idealen rondlopen die soufleren tot hun belangrijkste bezigheid rekenen......

Vergelijk het maar met asielzoekers die precies weten hoe ze hun verblijf in Nederland tot in den treure weten te rekken......

Absoluut ... dat zal zeker het geval zijn. Er zullen inderdaad mensen in Nederland aanwezig zijn die de berichtgevingen volgen en doorsluizen aan hun tegenpolen. Die ruien vervolgens de mensen ter plekke op. Aangezien de geestelijke leiders van Nederlandse moskeën door hun geloofsovertuiging vrijwel carte blanche krijgen om zich in Nederland te vestigen, hebben we de doorgeefluiken zelf binnengehaald. Door de moderne communicatiemiddelen zijn ze in staat om binnen luttele seconden hun boodschap in geuren en kleuren door te geven. Die communicatie werkt natuurlijk ook de andere kant op ... hierdoor zijn we in staat om bij wijze van spreken per seconde de demonstraties te volgen die aan de andere kant van de wereld gehouden worden als reactie op een film die hier getoont zou worden.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

KapiteinRob

Dat is me toch iets te makkelijk; hoe een paar Afghaanse boeren alle ins & outs weten wat er in Nederland gebeurt zouden ze allemaal via internet weten? Allemaal heel goed in Nederlands en Engels? Ik denk gewoon dat er (zou niet voor het eerst zijn) in Nederland een aantal lieden met belangetjes/idealen rondlopen die soufleren tot hun belangrijkste bezigheid rekenen......

Vergelijk het maar met asielzoekers die precies weten hoe ze hun verblijf in Nederland tot in den treure weten te rekken......

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2008 | 16:46 uur
Inderdaad, ik zou wel eens weten hoe die lijntjes vanuit souflerend Nederland naar een Afghaanse theeparty precies lopen......

Da's niet zo moeilijk ... lang leve Internet. De wereld is nou eenmaal verworden tot een "global village". Dat is ook de enige reden waarom een film gemaakt in Nederland zo'n ophef (al dan niet terecht) kan veroorzaken in een ander deel van de wereld. En dat is ook de reden waarom er van de mensheid nieuwe gedragsnormen gevraagd worden. We zijn er nog niet klaar voor omdat we nog steeds in landsgrenzen denken, maar binnen afzienbarende tijd zullen we toch echt globale fatsoensnormen moeten overeenkomen met respect voor de grenzenloze communicatievormen van tegenwoordig. Daar ga ik weer als IT-er  ;)
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

KapiteinRob

Citaat van: paul1011 op 09/03/2008 | 16:44 uur
dat krijg je als je gesouffleert wordt

Inderdaad, ik zou wel eens weten hoe die lijntjes vanuit souflerend Nederland naar een Afghaanse theeparty precies lopen......

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 09/03/2008 | 16:29 uur
Los van het feit dat niemand precies weet wat er in de film te zien zal zijn, is het ook hier weer ontzettend knap van deze mensen dat ze stellen dat hun profeet en geloof beledigd wordt ...

dat krijg je als je gesouffleert wordt
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill