Hyves omgekomen soldaat met één belletje te wissen

Gestart door -Peter-, 07/03/2008 | 14:49 uur

KapiteinRob

Citaat van: HM op 09/03/2008 | 18:22 uur
Stom dat de media inderdaad e.e.a. vergeet over kleding. Maar om daar nou het hele topic aan te wijden?!

Dat de media dit doet kan ik ze niet eens kwalijk nemen. Ik stoor me echter aan de voorlichtingsnono's van defensie die het nog eens bevestigen. Dat zouden professionals moeten zijn die weten waar ze over praten en overal op letten. Jaja, daar sta je dan met je HBO-tje communicatie maar niets of weinig van de hoed en de rand wetend......

KapiteinRob

Citaat van: Jørgen op 09/03/2008 | 18:13 uur
Maar ik zeg toch niks verkeerds als ik er van uitga dat de kans dat marine personeel (ik zei al behoudens mariniers) sneuvelen minder groot is als dat van KL personeel die op patrouille gaan?

Dat zei je niet. En natuurlijk loopt een infanterist op patrouille meer risico dan een vlootbaal of elke andere militair op een kamp. Maar ook die laatste groep verplaatst zich en komt zodoende buiten de poort. En dus loopt iedereen kans slachtoffer te worden van die idioten ter plaatste. Alleen is op patrouille die kans natuurlijk groter (behalve natuurlijk als je de STASDEF bij je hebt......).

Citaat van: Jørgen op 09/03/2008 | 18:13 uur
Maar of iemand nou een baret op heeft of een platte pet dat is toch ook niet belangrijk?

Jij loopt dat verschil te maken met je eerdere veronderstelling.

HM

Stom dat de media inderdaad e.e.a. vergeet over kleding. Maar om daar nou het hele topic aan te wijden?!

Goed dat defensie dit doet moet ik zeggen. Al wordt je er als militair tegewoordig zelf ook op gewezen dat je met bv. je hyves op moet letten wat je "openbaar" maakt.

Zou de media eens moeten doen trouwens.. aan de nabestaanden vragen als ze weer vanalles over een omgekomen militair bekend maken. Al is dit  niet altijd haalbaar.
Alleen berusting kan ons verslaan

Jørgen

Waarom het denigrerend zou zijn dat weet ik niet.

Onnozel (onwetend) misschien wel. Maar ik zeg toch niks verkeerds als ik er van uitga dat de kans dat marine personeel (ik zei al behoudens mariniers) sneuvelen minder groot is als dat van KL personeel die op patrouille gaan?

Maar ik wil de rol van de marine niet baggataliseren  dus wees niet boos op mij. Maar of iemand nou een baret op heeft of een platte pet dat is toch ook niet belangrijk?

KapiteinRob

Citaat van: Jørgen op 09/03/2008 | 17:54 uur
Marine personeel (behoudens misschien mariniers) zullen waarschijnlijk ook niet sneuvelen in Afghanistan.

Je reactie is te onnozel voor woorden. Niet alleen zit/zat er geregeld vlootpersoneel namens de KM in Afghistan, er wordt ook nog eens vlootpersoneel als CDC-er naar Afghanistan (en dus ook Uruzgan) uitgezonden. En als zometeen wellicht mariniers de landmacht in Uruzgan gaan aflossen, zit daar ook een aanzienlijke hoeveelheid vlootpersoneel bij. Dus tenzij je van mening bent dat het vlootpersoneel onsterfelijk is, zou ik eerst maar eens nadenken voordat je zulke denigrerende onzin uitkraamt! Alsof het uitmaakt welk KMD de meeste/minste slachtoffers kan turven..... >:(

Lex

Citaat van: Jørgen op 09/03/2008 | 17:54 uur
Marine personeel (behoudens misschien mariniers) zullen waarschijnlijk ook niet sneuvelen in Afghanistan.
Dat is niet te hopen want elke gesneuvelde van welk KMD dan ook is er een teveel.

Jørgen

Citaat van: Kapitein Rob op 07/03/2008 | 15:16 uur
Citaat van: ANP op 07/03/2008 | 14:59 uur
hun 'dagelijkse tenue', het militaire uniform met das en baret.

Weer een woordvoerder van defensie die de tenuevoorschriften niet kent en/of KM-(vloot)personeel maar even vergeet, want een dergelijke foto voor vlootpersoneel is dus niet met baret; daags blauw is met wit hoofddeksel. Daarbij hebben mannelijke matrozen met minder dan 6 dienstjaren, toch geen kleine groep, niet eens een das bij hun daags blauwe tenue.

Ik weet het, kniesoor die er verder op let. Maar het geeft m.i. niet voor het eerst het amateurisme van de defensie-voorlichtingsafdeling weer.

Tja lekker belangrijk?
Marine personeel (behoudens misschien mariniers) zullen waarschijnlijk ook niet sneuvelen in Afghanistan.

Ros

Defensie gaat er van uit dat alleen KL militairen de kans lopen om te komen ?.

Ook de KLu kent geen DT met baret. Alle militairen hebben een platte pet en de dames een hoed die bij de DT past. De baret mag alleen gedragen worden bij het woodland tenue.

Enforcer

Duidelijk een KL verhaal. Bij de KM en de KLu wordt een ander hoofddeksel gedragen.

KapiteinRob

Citaat van: ANP op 07/03/2008 | 14:59 uur
hun 'dagelijkse tenue', het militaire uniform met das en baret.

Weer een woordvoerder van defensie die de tenuevoorschriften niet kent en/of KM-(vloot)personeel maar even vergeet, want een dergelijke foto voor vlootpersoneel is dus niet met baret; daags blauw is met wit hoofddeksel. Daarbij hebben mannelijke matrozen met minder dan 6 dienstjaren, toch geen kleine groep, niet eens een das bij hun daags blauwe tenue.

Ik weet het, kniesoor die er verder op let. Maar het geeft m.i. niet voor het eerst het amateurisme van de defensie-voorlichtingsafdeling weer.

Lex

Militairen voor vertrek naar Uruzgan gefotografeerd

DEN HAAG -  Militairen die naar Uruzgan vertrekken worden vooraf gefotografeerd in hun 'dagelijkse tenue', het militaire uniform met das en baret. Defensie doet dat om te voorkomen dat media van internet geplukte kiekjes gebruiken als er een militair sneuvelt.

Een woordvoerder van Defensie heeft een bericht in de Volkskrant van vrijdag daarover bevestigd. Volgens de woordvoerder is vorig jaar al begonnen met het fotograferen van naar Afghanistan afreizende militairen. Dat gebeurde na het sneuvelen van korporaal Cor Strik, het eerste Nederlandse slachtoffer in Uruzgan. In De Telegraaf werd toen een tijdens een feestje genomen foto afgedrukt.

anp | Gepubliceerd op 07 maart 2008, 08:29

-Peter-

AMSTERDAM - De Hyvespagina van een militair die is omgekomen op missie in Afghanistan, kan met één telefoontje van Defensie worden verwijderd. De familie van de militair beslist of de pagina op het online vriendennetwerk blijft bestaan of niet.

Defensie heeft dat met Hyves afgesproken nadat foto's van de vorig jaar omgekomen Cor Strik van zijn Hyvespagina werden geplukt. Die werden in verschillende kranten gepubliceerd. 

Sommige bezoekers gebruiken Hyvespagina's van overleden militairen ook om tegen de missie in Uruzgan te protesteren, zegt een Defensiewoordvoerder.

Waardige foto

Om toch beeldmateriaal van de militairen te hebben, wordt een 'waardige' foto gemaakt voordat ze worden uitgezonden. "Dat deden we al om voor de familie een aandenken te hebben. Maar nu is daar meer structuur in aangebracht", zegt de woordvoerder. Ook bij deze foto beslist de familie bij overlijden van de soldaat of deze wordt vrijgegeven of niet.

Met de concurrent van Hyves, Myspace, is geen afspraak gemaakt. "Daar zitten niet zo veel mensen op en daar zijn nog geen foto's vanaf gehaald."

(c) Novum
[bron: www.nu.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...