Paket versturen naar Kirgizië

Gestart door Johan aka 2Rowdy, 15/04/2003 | 22:17 uur

Johan aka 2Rowdy

Bedankt voor de reacties!
We zullen een arme soldaat eens bij maken ;)

Sanne

Hoi Johan,

inderdaad gewoon even een NAPO-adres opvragen, zal hij zelf wel weten. Wat betreft het gewicht en formaat: mijn ervaring is dat je gewoon pakketjes kan versturen, zoals dat altijd kan. Moet je alleen even naar het postkantoor om te vragen hoe je dat het beste aan kan pakken. De kosten houden verband met het formaat en het gewicht. Ik heb bijvoorbeeld eens een paar tijdschriften opgestuurd naar Utrecht (het verzamelpunt voor alle post voor uitzendingen en oefeningen e.d.) en al was dat een klein formaat, het gewicht was net aan de hoge kant, waardoor ik voor een grote envellop met 2 tijdschriften net zo veel betaalde als een doos van 5 kg. Was ook wel erg zware lectuur misschien (playboy etc.  ;D)
Ik ken ook mensen die regelmatig een pakketje met levensmiddelen verstuurden (net als jij dus wilt doen) en dat kan wel gewoon, alleen moet je er goed voor zorgen dat er niks bederfelijks inzit en dat het bij het postkantoor goed geregeld is.

Succes!
Vruuuuger, toen de kratten bier nog van hout waren zodat je door moest zuipen om de kachel aan te houden.

Caspar

Ik neem aan dat ze daar ook post ontvangen op een zgn NAPO nummer.
Bekijk deze link met alle info over Kirgizië
http://www.mindef.nl/nieuws/media/content/270902_napo5.html

Er staat alleen geen maximum gewicht bij.

Johan aka 2Rowdy

Een bekende van mij loopt rond op de basis in Kirgizië. Hij heeft zo zijn eigenaardigheden, wat voedsel betreft dan. We hebben het idee gekregen om hem te verassen met een voedselpakketje van Hollandse makelij, minimale inhoud: één fles met zijn favoriete sinas.
Hoe zouden we zo iets aan moeten pakken?
Suggesties? Ideeën?