flexibel personeelssysteem

Gestart door mamarn, 09/04/2008 | 21:47 uur

Graymarcello

#8
Het personeels beleid!

Ik zit nu vanaf 1975 bij de KM, selectie testen voor KPL en blok bevorderingen SGT. Op een gegeven moment heb ik eindelijk een CVA gesprek met een personeels functionaris, toen nog van het kasteel in Den Helder. Deze wist mij te vertellen dat ik als sergeant nog wel SMJR kon worden, ik had een jasje (Vliegjas) aan en hij zag mijn strepen niet. Voor het einde van zijn verhaal deed ik mijn jasje uit en zag hij dat ik al SMJR was. Dit was mijn eerste en tevens mijn laatste gesprek.

Nu op dit moment is het zo dat ik overgeplaatst ben het Poeple soft systeem werkt zo goed (Enschede) dat ik hierin nog niet overgeplaatst ben en dus ook de bevordering niet rond is, en ik dus ook geen rechten heb op computer shares die ik zou moeten hebben. Dit komt omdat een burger zijn werk niet goed deed, inmiddels weg als medewerker, en niemand maar dan ook niemand die de procedures controleerd. Hier moet je zelf achteraan, en kom je er dus achter dat er bepaalde fouten zijn gemaakt, dit weer door een P medewerker die zo wel willend is om jou te helpen.

Verder kan je ook stellen, je maakt een BRF cq interne sollicitatie op maar je hoort vaak helemaal niets. Officeel is men verplicht bij een interne sollicitatie om een bericht te sturen dat je niet op de functie aangenomen bent, dit gebeurd meer niet als wel. Op een BRF hoor je helemaal niets is ook niet verplicht maar zou wel netjes zijn!

Gek dat er zoveel mensen weglopen, ik ga niet weg omdat ik het inmiddels zonde vindt, omdat ik niet tot mijn 65ste hoef, en ik dus al  ouder ben binnen de KM.

Kortom ik zie het FPS en het huidige personeels systeem niet zo 1 2 3 goed werken. Het is in mijn ogen nu al een drama en dat zie ik overal om mij heen. Wat ik meemaak daar sta ik niet alleen in gelukkig!

>:( >:( >:( >:(

cabez

Citaat van: Kapitein Rob op 10/04/2008 | 12:57 uur
Citaat van: cabez op 10/04/2008 | 02:53 uur
Al ben ik het er personelijk ook niet mee eens met het gevoerde personeelsbeleid t/m okt 2005.

Ik vind anders het personeelsbeleid ook na oktober 2005 nog van een zodanig niveau dat de tranen ergens in schieten.......
Daar kan ik dus niet meer over oordelen aangezien ik toen de marns heb verlaten.

KapiteinRob

Citaat van: cabez op 10/04/2008 | 02:53 uur
Al ben ik het er personelijk ook niet mee eens met het gevoerde personeelsbeleid t/m okt 2005.

Ik vind anders het personeelsbeleid ook na oktober 2005 nog van een zodanig niveau dat de tranen ergens in schieten.......

cabez

De patatbakkers zijn vaak de marns die het of niet trekken of een blessure hebben.
Wat is er mis met een functie van schrijver of chauffeur,als je dat niet bevalt solliciteer je toch om een andere functie?
Maar de meeste geoliede gevechtmachines willen dit uiteraard niet,want dit is beneden hun stand.
Zij willen alleen maar gillend voorwaarts,dat is allemaal heel leuk als je jong bent.
In de functie van schrijver,chauffeur,kok of automonteur leer je toch een vak,en ja daar heb je later toch iets meer aan dan alleen marn.
Als deze marns kwt zijn kunnen ze misschien wel bij Iglo gaan werken,bij de diepvreis pizza etc.
Ik vraag mij alleen af wat u met dit topic wilt bereiken,als moeder van,en dat u reageert  en niet uw zoon,die waarschijnelijk meer van de hoed en de rand weet of zou kunnen weten.
Al ben ik het er personelijk ook niet mee eens met het gevoerde personeelsbeleid t/m okt 2005.


sgt Rob

Ik zou wel Kasbeheerder kunnen worden...

KapiteinRob

Citaat van: mamarn op 09/04/2008 | 21:47 uur
Geoefende mariniers worden aangesteld als chauffeur, patatbakker en schrijver!!!

Schandalig!! Hoe kunnen deze geoliede gevechtsmachines dat nu aan?

Lex

Op het forum zijn reeds de eerste op/aanmerkingen betreffende het FPS binnen gekomen.
Als achtergrond info kan o.a hier gekeken worden.

mamarn

Hoi, ik ben dus moeder van .....
Heeft er iemand al goede ervaringen met het nieuwe FPS? en dan bedoel ik solliciteren naar een functie, een loopbaanbegeleider etc.
Ik hoor alleen maar verhalen als: 'dit gaan ze nooit doen', loopbaanbegeleider?
Is het nog wel mogelijk om eventueel een opleiding/functie te krijgen als je dat aangeeft. Naar mijn idee blijft het allemaal volledige willekeur.
Geoefende mariniers worden aangesteld als chauffeur, patatbakker en schrijver!!!
Geen wonder dat ze direct na einde contract maken dat ze wegkomen.