Insigne voor militairen na gevecht

Gestart door KapiteinRob, 14/04/2008 | 16:36 uur

Wicky

Citaat van: A.J. op 08/07/2010 | 10:46 uur
Citaat van: Wicky op 08/07/2010 | 09:50 uur
Gelukkig zijn er ook andere redenen waarom collega's een draaginsigne verdient hebben, en deze reden die je aangeeft Rob valt buiten de geldende criteria van dit moment.  :cute-smile:

Vluchter is geen held

Citaat
Mannen zoeken dekking, mannen vluchten weg. Een paar mannen verlenen direct eerste hulp. Uiteindelijk krijgt iedereen die zich in een cirkel van 75 meter rond de voor Chadli fatale inslag bevindt, de zo eervolle gevechtsinsigne uitgereikt.

Daarom ben ik ook blij dat ze de regels aangepast hebben na dit voorval!

A.J.

Citaat van: Wicky op 08/07/2010 | 09:50 uur
Gelukkig zijn er ook andere redenen waarom collega's een draaginsigne verdient hebben, en deze reden die je aangeeft Rob valt buiten de geldende criteria van dit moment.  :cute-smile:

Vluchter is geen held

Citaat
Mannen zoeken dekking, mannen vluchten weg. Een paar mannen verlenen direct eerste hulp. Uiteindelijk krijgt iedereen die zich in een cirkel van 75 meter rond de voor Chadli fatale inslag bevindt, de zo eervolle gevechtsinsigne uitgereikt.

Wicky

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 20:27 uur
Zo nee, kun je wellicht een draaginsigne gewonde toegekend krijgen. Kan ik een stuk meer respecteren dan lieden die met een bakje koffie in hun handen toevallig min of meer in de buurt van een verdwaalde raketinslag staan.

Gelukkig zijn er ook andere redenen waarom collega's een draaginsigne verdient hebben, en deze reden die je aangeeft Rob valt buiten de geldende criteria van dit moment.  :cute-smile:

KapiteinRob

Citaat van: cabez op 07/07/2010 | 19:57 uur
Citaat van: Enforcer op 07/07/2010 | 14:23 uur
Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 13:59 uur
Welke belachelijk interpretaties van de criteria, en waar was hij dan voor bedoeld?

Het is een gevechtsinsigne. Als je koffie staat te leuten en er valt een granaat vlak bij je, ben je dan daadwerkelijk in gevecht geweest?!

Ligt eraan of de pin er nog in zit
Zoja krijg je niks
Zonee heb je een veel groter probleem en ben je niet echt druk meer met het insigne.

Zo nee, kun je wellicht een draaginsigne gewonde toegekend krijgen. Kan ik een stuk meer respecteren dan lieden die met een bakje koffie in hun handen toevallig min of meer in de buurt van een verdwaalde raketinslag staan.

cabez

Citaat van: Enforcer op 07/07/2010 | 14:23 uur
Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 13:59 uur
Welke belachelijk interpretaties van de criteria, en waar was hij dan voor bedoeld?

Het is een gevechtsinsigne. Als je koffie staat te leuten en er valt een granaat vlak bij je, ben je dan daadwerkelijk in gevecht geweest?!

Ligt eraan of de pin er nog in zit
Zoja krijg je niks
Zonee heb je een veel groter probleem en ben je niet echt druk meer met het insigne.

Wicky

Citaat van: dudge op 07/07/2010 | 14:40 uur
Mijn waardering voor elke militair die zich naar eer en geweten aan zijn taak weid.

Helemaal mee eens, en dat mogen we zeker niet vergeten.

Wicky

Citaat van: Enforcer op 07/07/2010 | 14:23 uur
Het is een gevechtsinsigne. Als je koffie staat te leuten en er valt een granaat vlak bij je, ben je dan daadwerkelijk in gevecht geweest?!

Denk niet dat dit verhaal overeenkomt met de nieuwe criteria die er voor de gevechtsinsigne bestaat. Lees in de volkskrant en op het intranet van defensie toch een andere uitleg, waar er meer eisen aan gesteld worden.
Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die hem onterecht aanvragen, en ik ga er vanuit dat de toetsingscommissie deze eruit filteren.

Dus blijf er bij dat ik mijn waardering uit voor iedereen die hem verdient!

Enforcer

Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 13:59 uur
Welke belachelijk interpretaties van de criteria, en waar was hij dan voor bedoeld?

Het is een gevechtsinsigne. Als je koffie staat te leuten en er valt een granaat vlak bij je, ben je dan daadwerkelijk in gevecht geweest?!

KapiteinRob

Ik heb er al het nodige over gezegd en ga de handel niet weer herhalen. Gebruik de zoekfunctie en dan komt de riedel weer voorbij (in meerdere topics)....  ;)

Wicky

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 13:36 uur
Ik ken de criteria en heb verder geen zin weer over de m.i. idioterie van dit insigne te gaan discussieren.

Lijkt me niet dat je de huidige criteria kent als ik je voorbeeld zo lees, en met discussiƫren was je al begonnen haha.

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 13:36 uur
Ik heb alleen even aan willen stippen mijn verwondering te hebben over jouw waardering voor "een ieder die 'm ontvangt".

Weet dat in mijn eerst post ontvangt stond, maar net als de verbetring van Laurens die ik beaamde bedoel ik verdienen. En denk dat er toch niets mee is dat je waardering uit aan iemand die een insigne verdient?

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 13:36 uur
Met dit soort belachelijke interpretaties van de criteria verliest het insigne uberhaupt de waarde waarvoor men het bedoeld heeft.

Welke belachelijk interpretaties van de criteria, en waar was hij dan voor bedoeld?

KapiteinRob

Ik ken de criteria en heb verder geen zin weer over de m.i. idioterie van dit insigne te gaan discussieren. Ik heb alleen even aan willen stippen mijn verwondering te hebben over jouw waardering voor "een ieder die 'm ontvangt". Dus ook voornoemde koffiedrinkende collega's die toevallig op 74.20 meter afstand stonden van een raketinslag en helemaal niet aan het vechten waren. Wat trouwens logisch is, hou me ten goede..... Met dit soort belachelijke interpretaties van de criteria verliest het insigne uberhaupt de waarde waarvoor men het bedoeld heeft.

Wicky

Citaat van: Kapitein Rob op 07/07/2010 | 13:10 uur
Oh? Dus ook de collega's die met een kopje koffie in de hand toevallig binnen 75 meter van een raketinslag stonden en op grond daarvan voor dat insigne in aanmerking blijken te (zijn ge)komen.

Ja Rob, iedereen die hem verdient en ontvangt (na toetsing) krijgt daarvoor mijn waardering.

Criteria voor de insigne maar effe voor jou Rob (bron volkskrant):

Een exploderende bermbom tijdens een patrouille is niet genoeg. De aanvrager dient zich in de burstbubble te hebben bevonden. Dat betekent: dicht bij genoeg om dodelijk geraakt te kunnen worden. Hoe zwaarder het explosief, hoe groter de burstbubble. Bij gevechten moet de tegenstander gericht hebben gevuurd op de aanvrager. Met een kalasjnikov of met een mortiergranaat. De projectielen moeten een redelijke kans maken op een treffer. Veel van de aanvragen, stelt een betrokkene, moesten worden nagebeld, om te informeren naar meters en centimeter.

Het belangrijkste criterium, stelt Defensie, is dat de militair professioneel is blijven functioneren, ondanks het levensgevaar. Dat betekent niet alleen terugvechten, maar ook de juiste radiomeldingen doorgeven of medische hulp bieden.

KapiteinRob

Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 10:11 uur
Voor iedereen die een gevechtsinsigne ontvangt, mijn waardering!


Oh? Dus ook de collega's die met een kopje koffie in de hand toevallig binnen 75 meter van een raketinslag stonden en op grond daarvan voor dat insigne in aanmerking blijken te (zijn ge)komen.

Wicky

Citaat van: Laurens op 07/07/2010 | 12:06 uur
Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 10:11 uur
Voor iedereen die een gevechtsinsigne ontvangt verdient, mijn waardering!

fixed...

Ga er vanuit dat de toetsing juist wordt uitgevoerd, maar alsnog bedankt voor de aanvulling.

Laurens

Citaat van: Wicky op 07/07/2010 | 10:11 uur
Voor iedereen die een gevechtsinsigne ontvangt verdient, mijn waardering!

fixed...