Kantlijn: Politieke arrogantie

Gestart door mikemans, 06/06/2008 | 09:15 uur

pewe64

 Lijkt allemaal een beetje op de fabeltjeskrant.
Want"daarin staat precies vermeld hoe het met de dieren is gesteld"
Alleen, wie is de hoofdredacteur? Min. v. def.?
En maar niet luisteren naar de werkvloer.
Als je geen notie hebt van een probleem, is er dus geen probleem.

Citaat van: mikemans op 06/06/2008 | 09:15 uur
bron: acom-cnv.nl
Kantlijn: Politieke arrogantie

Wanneer je op de werkvloer rondloopt hoor je in toenemende mate het ongenoegen van het personeel. De ene keer gaat het over de uitzenddruk, de andere keer over de onnozelheid van de politieke leiding van Defensie en weer een andere keer is het de, terechte, boosheid over de maaltijdprijzen.

Of het personeel een goed gevoel heeft overgehouden aan het optreden van minister Van Middelkoop is ook maar de vraag, - ik durf dat zelfs sterk te betwijfelen. Wanneer je als minister en werkgever niet veel meer kunt zeggen dan: "...daar gaat de politiek over.", dan kom je of zwaar kennis te kort of sla je als bewindsman de plank volledig mis. Het riekt naar politieke arrogantie, die enige naam mag hebben. Het had Van Middelkoop gesierd als hij had durven toegeven dat de uitzenddruk voor sommigen idioot hoog is, zo hoog zelfs dat veel personeel gillend de kazernepoort uit loopt. En wat nog erger is, de militairen durven kennelijk alleen anoniem kritiek te hebben. Ik zou mij als minister doodschamen voor zo'n "transparante" organisatie.

"Normen en Waarden" is het ‘Leitmotiv' van het kabinet en de coalitiepartijen. Op zich is dat goed, maar wanneer je ziet wat daar in de praktijk van terechtkomt, dan moet je als doorsnee Nederlander toch constateren dat het een giller is en de politiek hevig te kort schiet.

Terug naar het NOVA-onderzoek. Ik veronderstel dat de bonden "gelukkig" zijn met de uitkomsten. Als relatieve buitenstaander merk ik op, dat de onderwerpen waarover de geënquêteerden hun opvatting kenbaar hebben gemaakt, met enige regelmaat door de bonden naar buiten worden gebracht. De politieke Defensieleiding is echter DOOF voor deze signalen en gaat onverstoorbaar verder op het ingeslagen, mistige, onduidelijke pad.

Dat de militair het gevoel krijgt door de leiding als roepende in de woestijn te worden genegeerd interesseert de heren Van Middelkoop en De Vries blijkbaar geen ene mallemoer.


Enforcer

Citaat"...daar gaat de politiek over.",

Klinkt als een commandant die alleen nog op basis van ROT's via dienstbevelen nog iets probeert te maken van een tekortkoming in functioneren. Tja, als je door de bomen het Bos (Wouter) niet meer kunt zien, krijg je er zeker geen geld meer bij om tot beter beleid te kunnen komen. En als je die bomen niet meer kunt zien in dat bos, dan zie je zeker die gecamoufleerde werknemers niet meer, of ontken/negeer je dat ze in het bos zitten welke het Ministerie van Defensie heet. Het is maar vanuit welke kant je het B/bos benadert......  :'(

mikemans

bron: acom-cnv.nl
Kantlijn: Politieke arrogantie
Heeft u vorige week ook de uitzending gezien van NOVA, waarin de gevoelens van het Defensiepersoneel over het fenomeen uitzending tot uiting kwamen? Ik keek toevallig ook eens, en ik moet zeggen dat de uitkomsten van het onderzoek mij niet hebben verbaasd.

Wanneer je op de werkvloer rondloopt hoor je in toenemende mate het ongenoegen van het personeel. De ene keer gaat het over de uitzenddruk, de andere keer over de onnozelheid van de politieke leiding van Defensie en weer een andere keer is het de, terechte, boosheid over de maaltijdprijzen.

Of het personeel een goed gevoel heeft overgehouden aan het optreden van minister Van Middelkoop is ook maar de vraag, - ik durf dat zelfs sterk te betwijfelen. Wanneer je als minister en werkgever niet veel meer kunt zeggen dan: "...daar gaat de politiek over.", dan kom je of zwaar kennis te kort of sla je als bewindsman de plank volledig mis. Het riekt naar politieke arrogantie, die enige naam mag hebben. Het had Van Middelkoop gesierd als hij had durven toegeven dat de uitzenddruk voor sommigen idioot hoog is, zo hoog zelfs dat veel personeel gillend de kazernepoort uit loopt. En wat nog erger is, de militairen durven kennelijk alleen anoniem kritiek te hebben. Ik zou mij als minister doodschamen voor zo'n "transparante" organisatie.

Dat het personeel de steun van de politiek mist, - ja dat snap zelfs ik. Zeker na het optreden van Van Middelkoop. Wat dat betreft wijkt de militair niet af van de doorsnee Nederlander. Ook die snapt er af en toe niets meer van en is de betutteling van de regering zwaar beu.
"Normen en Waarden" is het 'Leitmotiv' van het kabinet en de coalitiepartijen. Op zich is dat goed, maar wanneer je ziet wat daar in de praktijk van terechtkomt, dan moet je als doorsnee Nederlander toch constateren dat het een giller is en de politiek hevig te kort schiet.

Terug naar het NOVA-onderzoek. Ik veronderstel dat de bonden "gelukkig" zijn met de uitkomsten. Als relatieve buitenstaander merk ik op, dat de onderwerpen waarover de geënquêteerden hun opvatting kenbaar hebben gemaakt, met enige regelmaat door de bonden naar buiten worden gebracht. De politieke Defensieleiding is echter DOOF voor deze signalen en gaat onverstoorbaar verder op het ingeslagen, mistige, onduidelijke pad.

Dat de militair het gevoel krijgt door de leiding als roepende in de woestijn te worden genegeerd interesseert de heren Van Middelkoop en De Vries blijkbaar geen ene mallemoer. Van Middelkoop is kennelijk al aan het uitfaseren en De Vries is alleen maar bezig met zijn politieke toekomst. Loopjongen van Jan Peter te zijn!