'Kleedkamerdief' aangehouden op kazerne

Gestart door Lex, 11/07/2008 | 17:21 uur

Kpl1 L-N

Je waardevolle spullen in de kleedkamer achterlaten is natuurlijk dom, op de meeste kazernes kon ik mijn waardevolle spullen achterlaten in een kluisje als ik ze al mee nam. Ik had eigenlijk altijd alleen mijn Smartcard en sleutel bij me en die lag of in de zaal of zaten in mijn zak tijdens een stukje hardlopen...

Diefstal in zijn algemeen is natuurlijk sip, maar stelen van je collega's, mannen en vrouwen die je moet kunnen vertrouwen overal ter wereld in het heetst van de strijd, dat is echt te sip!

Jørgen

#12
Citaat van: Kapitein Rob op 17/07/2008 | 02:46 uur
Citaat van: Jørgen op 17/07/2008 | 01:42 uur
Ik heb wel altijd gevonden dat als je steelt van je collega's, vrienden of familie dan ben je wel super triest bezig.

Dus als je steelt van onbekenden ben je niet super triest bezig? Maar gewoon triest? Of juist niet triest?

Inderdaad gewoon triest of iets minder super triest. Maar triest in ieder geval.

Jatten is inderdaad altijd verkeerd maar wie kan (en dan ook naar waarheid natuurlijk) zeggen dat hij nooit eens iets jat. Bijvoorbeeld balpennen papier paperclips van kantoor. Je belastingpapieren zodanig invullen dat het net even iets gunstiger is voor jezelf of whatever?

Ik bedoel maar, ook in stelen heb je gradaties. Eeen snoepje stelen is wat anders dan een ferrari. En zo vind ik stelen van mensen die nabij je staan, mensen die je vertrouwen echt super triest.

Samen lekker sporten en onderwijl je zakken doorzoeken! Ik blijf erbij super triest!!

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 17/07/2008 | 02:46 uur
Citaat van: Jørgen op 17/07/2008 | 01:42 uur
Ik heb wel altijd gevonden dat als je steelt van je collega's, vrienden of familie dan ben je wel super triest bezig.

Dus als je steelt van onbekenden ben je niet super triest bezig? Maar gewoon triest? Of juist niet triest?

Dan ben je gewoon super zielig  ;)
Jatten, van wie ook, ongeacht het motief is laag bij de gronds. De afgunst druipt er van af en die eigenschap is er eentje waarvan je vaak genoeg intern beseft als je je in/voor de spiegel ziet/staat te scheren, dat je lowlife bent, tenzij je totaal geen normbesef bent, maar dan ben je super ziek  :police: Mijn en dijn, lastige begrippen voor sommigen.

KapiteinRob

Citaat van: Jørgen op 17/07/2008 | 01:42 uur
Ik heb wel altijd gevonden dat als je steelt van je collega's, vrienden of familie dan ben je wel super triest bezig.

Dus als je steelt van onbekenden ben je niet super triest bezig? Maar gewoon triest? Of juist niet triest?

Jørgen

Tja stelen is natuurlijk nooit goed maar het gebeurt overal. Ik heb wel altijd gevonden dat als je steelt van je collega's, vrienden of familie dan ben je wel super triest bezig.

Sgt.Hulka

Iets achter slot en grendel leggen en vervolgens alleen een sleutel overhouden is altijd nog beter dan al je kostbaarheden los achter te laten. Een sleutel daar zit je altijd dan nog mee, maar die kun je meestal wel bij je houden. Zo niet dan is er altijd nog die drempel voor de dief door eerst iemand zijn (kleine) sleutel ongemerkt te moeten stelen om vervolgens zijn PGU-kast onopvallend te plunderen. Heel omslachtig en risicovol voor een gelegenheidsdief.


KPL1 B.D

zoals ik al zei denken in oplossingen en niet in problemen. je gaat op zo'n schip vast niet allemaal tegelijk sporten/douchen dus is er altijd wel ergens iemand die je vertrouwd die de sleutel voor je kan bewaren. daarnaast kun je tijdens het sporten ook je sleutel aan een key koord om je nek hangen.
je kunt tijdens het douchen vast in het douche hok ergens iets ophangen wat in het zicht hangt.
niet te moeilijk denken.
overal is een oplossing voor je moet hem alleen willen vinden.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

KapiteinRob

Citaat van: KPL1 B.D op 13/07/2008 | 10:33 uur
Deze kon je op de kazerne in havelte afgeven bij de sport, op op het kantoor van je pc.
hoe zeggen ze dat ook altijd maar weer??
denken in oplossingen en niet in problemen.

Denk dan even mee; waar laat je je sleutel als je wilt gaan sporten en die ene sportinstructuer op bureau sport is elders of niet eens aanwezig? Of als je op een schip of zelfs kazerne geplaatst bent waar geen bureau sport is, laat staan iemand die er de wacht loopt. Lekker makkelijk antwoord dat er alleen naar problemen gezocht wordt (hoezo zoeken?), maar de oplossingen die er zijn betekenen extra functies en/of taken. Die kosten geld en dan weet je het wel weer.....

O ja, en als je gaat douchen aan boord? Sleutel mee onder de douche?

KPL1 B.D

Deze kon je op de kazerne in havelte afgeven bij de sport, op op het kantoor van je pc.
hoe zeggen ze dat ook altijd maar weer??
denken in oplossingen en niet in problemen.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

KapiteinRob

Citaat van: KPL1 B.D op 12/07/2008 | 15:24 uur
als je gewoon zorgt dat je geen dure spullen meeneemt naar de sport worden ze ook niet gejat. as ik me niet vergis heeft iedere militair een PGU-kast waar een slot op zit.

Alleen jammer dat je dan nog altijd met de sleutel zit..... :D

KPL1 B.D

als je gewoon zorgt dat je geen dure spullen meeneemt naar de sport worden ze ook niet gejat. as ik me niet vergis heeft iedere militair een PGU-kast waar een slot op zit.
stelen is niet goed maar de gelegenheid bieden vraagt om problemen
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

44painf

Het was inderdaad de laatste tijd een probleem. Gelukkig is die aangehouden.
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Lex

HAVELTE - De Koninklijke Marechaussee heeft eerder deze week een 21-jarige militair aangehouden op verdenking van meerdere diefstallen op de Johannes Post Kazerne in Havelte. Dat heeft de Koninklijke Marechaussee vrijdag gemeld.

De Koninklijke Marechaussee kreeg vanaf mei een aantal aangiftes binnen van diefstallen van mobiele telefoons en geld uit de kleedkamers op de kazerne. De verdachte militair viel door de mand toen twee rechercheurs van de Koninklijke Marechaussee, die op dat moment gebruik maakten van sportfaciliteiten op de kazerne, zagen dat iemand zich verdacht ophield bij de kleedkamers.

Toen hij daarop werd aangesproken, ontkende hij iets met de diefstallen te maken te hebben. Verder onderzoek leidde echter toch naar hem. De militair heeft de diefstallen inmiddels bekend.

Telegraaf, vr 11 jul 2008, 16:50