Krijgsmacht in problemen

Gestart door Lex, 12/07/2008 | 20:04 uur

cabez

gvkka=Geïntegreerde Verplichtingen Kas en Kosten Administratie

dchr= DienstenCentrum Human Resources

Piranha

Kan iemand even ondertitelen?

GVKKA?

Citaat van: Enforcer op 25/07/2008 | 21:49 uur
Dat bestaat toch niet meer sinds het DCHR in Enschede?

Bij voorbaat dank.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

full

1 optie is ook om de sollicitatieprocedure wat te versoepelen. Niet al te soepel natuurlijk maar ze keuren toch veelste snel naar mijn mening veel mensen af.   

Enforcer

Dat bestaat toch niet meer sinds het DCHR in Enschede?

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 25/07/2008 | 19:56 uur
Tja, het GVKKA gaf de daadwerkelijke, actuele stand van zaken.
GVKKA, het is mogelijk dat er leden zijn die zich afvragen wat dat betekent.

KapiteinRob

Tja, het GVKKA gaf de daadwerkelijke, actuele stand van zaken. Trek je conclusies..... ;)

mikemans

Wel dan is ofwel de informatie die de tweede kamer krijgt onjuist, of de cursus en het GVKKA. In het generieke overzicht loopt de kostenpost personele exploitatie op van 2760miljoen in 1998 tot 3346miljoen in 2003, daarna zakt het doordat verschillende diensten geprivatiseerd zijn en niet meer direct op de personele budgetten van defensie drukken.

Het gaat me te ver om de begrotingen erbij te pakken.

KapiteinRob

Citaat van: mikemans op 25/07/2008 | 14:47 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/07/2008 | 13:04 uur
Iets meer dan de helft van de defensiebegroting gaat "op" aan salarissen. Dus ja, bijna 4 miljard euro per jaar!

In 2007 gaf Defensie 3.155.900.000 euro uit aan personeel. Ruim 3 miljard i.p.v. bijna 4 miljard en ook niet iets meer dan de helft van de 8.387.500.000 euro die begroot was voor defensie.

De cijfers van 2007 heb ik niet gezien, maar de jaren daarvoor was het bij de financiële cursussen op OTCLOG standaard dat je een uurtje defensiebegroting kreeg. Dan kwam elke keer weer het standaardverhaal, onderbouwd met schermen in het GVKKA, dat bijna 4 miljard van de ca 7,6-7,7 miljard begroting aan personeelskosten opgaan. Dat het in 2007 plotsklaps anders zou zijn, kan ik niet bestrijden maar ik vind het gezien de jaren daarvoor wat moeilijk te geloven.....

hudinie

Ja dat klopt maar je kan de mensen ook niet minder gaan betalen eerder meer vind ik, samen met een aardig pakket extra voordelen
en een lagere uitzenddruk dat moet genoeg zijn om weer voldoende mensen aan te trekken.
Maar geld moet er inderdaad bij, struktureel maar daar is de politiek niet toe bereid.

mikemans

Citaat van: Kapitein Rob op 21/07/2008 | 13:04 uur
Iets meer dan de helft van de defensiebegroting gaat "op" aan salarissen. Dus ja, bijna 4 miljard euro per jaar!

In 2007 gaf Defensie 3.155.900.000 euro uit aan personeel. Ruim 3 miljard i.p.v. bijna 4 miljard en ook niet iets meer dan de helft van de 8.387.500.000 euro die begroot was voor defensie.

KapiteinRob

Citaat van: Jørgen op 23/07/2008 | 16:40 uur
Verdienen we over het algemeen dan teveel?

Natuurlijk niet; het betekent dat je, om begrotingstechnisch uit te komen en je qua salarissen aan de CAO vastzit, moet bezuinigen op de overige uitgaven daar het budget niet of nauwelijks stijgt. En dan wordt het salarisdeel van de uitgave dientengevolge procentueel steeds groter en gaan er plotsklaps mensen zich afvragen of we bij defensie te veel verdienen.

Jørgen

Citaat van: Kapitein Rob op 21/07/2008 | 13:04 uur
Iets meer dan de helft van de defensiebegroting gaat "op" aan salarissen. Dus ja, bijna 4 miljard euro per jaar!

Dat is wel interessant. Want wat betekend dat? Verdienen we over het algemeen dan teveel?

Als ik naar mezelf kijk vind ik dat wel meevallen (natuurlijk iedereen vind dat). Maar ik kan als ICTer buiten meer verdienen! Waarom dan toch blijven? Omdat er buiten wel meer spraken is van stress en pieken en dalen in de ICT branche en ik heb nou eenmaal affiniteit met het militaire bedrijf.

KPL1 B.D

officieus is defensie al jaren failliet!!!!!
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

Enforcer

Nee, maar het is wel bijna moreel failliet als er zo weinig militairen meer over zijn om de politieke ambities waar te kunnen maken.

KPL1 B.D

gelukkig kan defensie officeel niet failliet gaan.....
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"