Nekaf en Kornwerderzand

Gestart door jeeper40, 24/01/2003 | 13:34 uur

Cor

Hallo Erwin,

Dank voor je reaktie. De Nekaf was de opvolger van de Willys MB/Ford GPW die vanaf 1945 gebruikt was in het Nederlandse leger. De eerste Nekafs (uit de assemblagefabriek in Rotterdam) werden vanaf 1955 ingezet. Er is dus een kans dat Kornwerderzand die jeeps heeft gebruikt in de laatste drie jaar van hun zelfstandig bestaan. Ik denk ook dat dat het geval is geweest en nu zou ik graag fotomateriaal ed willen achterhalen om de registratie uit te kunnen zoeken.
Ik ben zeer in mijn schik met de Nekaf maar heb ook reakties gehoord van mensen die in hun diensttijd een andere mening hebben overgehouden (k#%nekaf en zo). Mag ook, in de winter is het inderdaad koud in zo'n ding.
Ik heb trouwens een foutje gemaakt: mijn geboortejaar is 1958 en dat zou betekenen dat ik ergens in 1976 of 1977 opgeroepen zou zijn geworden. Excuus.

calimero

Ik weet niks specifieks over die afdeling, maar ze zullen ongetwijfeld Nekaf's gehad hebben, of misschien dat het toen de tijd was dat er ook nog Willy's rond reden.

maar 1 ding is zeker, een Nekaf is een zeer gave jeep !!

kijk anders eens hier:
http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=%27NEKAF%27+NEDERLANSE++LEGERJEEP

mzzl,
Erwin
Impossible only takes some minutes longer.

jeeper40

Hallo leden,

Nekaf MD 13387 is sinds 1.5 jaar in mijn bezit en het is (hoe vreemd dat een aantal van jullie ook moge vinden) de auto waar ik het meeste plezier aan beleef. De jeep is op kenteken gekomen op 30 juni 1956. Verder weet ik niets van deze jeep. Wie kan me op het juiste spoor zetten om gegevens te achterhalen?
De Afdeling Lichte Luchtdoelartillerie Kornwerderzand heeft bestaan van 1950 tot 1958. Had deze afdeling Nekafs? Wie weet meer van deze afdeling?
Het punt is dat ik niet in dienst ben geweest, lichting 58 werd voor het minste afgekeurd en ik was brildragend, dus zoek ik mijn toevlucht tot deze manier van informatieverzamelen.

Alvast bedankt,

Cor

Cor Streutjens
1956 M38A1 Nekaf