Rusland bombardeert Georgië

Gestart door ThomasDR, 08/08/2008 | 09:45 uur

paul1011

Citaat van: Mourning op 19/09/2008 | 11:54 uur
Ik zou voor ik daar een bittere nasmaak over zou krijgen eerst heel graag weten waar deze site vandaan komt en wat haar doelstelling en insteek is (politiek gezien), want het klinkt mij allemaal wel ERRUG eenzijdig in de oren.

Oeps ... "Russia's daily Online"  :-X
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Mourning

#416
Ik zou voor ik daar een bittere nasmaak over zou krijgen eerst heel graag weten waar deze site vandaan komt en wat haar doelstelling en insteek is (politiek gezien), want het klinkt mij allemaal wel ERRUG eenzijdig in de oren.

Helemaal als je dan nogeens die typische Russische paranoia jegens de "buitenwereld" aan het einde van het stukje leest, iets wat daar historisch is ingebakken ("we zijn omsingeld door vijanden"cq "iedereen is tegen ons"). Ik vermoed sterk dat dit artikel een hoog pulpgehalte bevat.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

paul1011

Citaat van: VandeWiel op 19/09/2008 | 11:18 uur
On the night of August 7, the Georgian army invaded South Ossetia and nearly reduced the capital city Tskhinvali to ruins. The Georgian army killed the elderly, women and children; fired on columns of humanitarian aid and fired on or set fire buildings with civilians in them.

Ik krijg toch een beetje een bittere smaak in de mond als ik dit zo lees. Ik heb de berichtgeving niet zo gevolgd de laatste paar weken moet ik bekennen, maar is dit confirmed? Dan zou het toch wel zeer triest zijn als door de onkunde van die emotioneel gedreven Saakashvili de blijkbaar fragiele verhoudingen tussen Oost en West op scherp gezet worden en mogelijk zelfs escaleren, terwijl recente econimische ontwikkelingen juist laten zien hoe afhankelijk we zijn van elkaar.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

VandeWiel

Rusland kan op een gewelddadige reactie wachten wanneer ze Georgie aanvallen als het lid van de navo is. Wel geven ze nu aan vooral het rustig aan te doen om eerst de EU haar werk te laten doen.

Blijkbaar durven de VS nu weer wat sterkere taal te uiten nu Rusland economisch in grote problemen is beland, mede door deze oorlog.


U.S. Threatens Russia with War

Russia will encounter a violent response, if it attacks Georgia after it joins NATO, U.S. Defense Secretary Robert Gates announced on Thursday. At the same time, Gates urged NATO not to respond provocatively to Russian actions in relation to Georgia, the British television channel Sky News reported. Gates was speaking before an informal meeting of NATO defense chiefs in London, where a response to post-conflict challenges from Russia was discussed.
"I think we need to proceed with some caution because there is clearly a range of views in the alliance about how to respond, from some of our friends in the Baltics and Eastern Europe to some of the countries in Western Europe. I think what is important here is the unity of the United States and Europe in addressing what Russia has done," Gates said.

On the night of August 7, the Georgian army invaded South Ossetia and nearly reduced the capital city Tskhinvali to ruins. The Georgian army killed the elderly, women and children; fired on columns of humanitarian aid and fired on or set fire buildings with civilians in them. Units and subdivisions of the Russian 58th Army came to the aid of the people of South Ossetia and forced the Georgian out. Russia declared a ceasefire on August 12. More than 1500 civilians died as a result of the Georgian aggression. Russia recognized the independence of South Ossetia and Abkhazia on August 26.

After the expulsion of Georgian forces, NATO warships approached Georgian shores. Officially, the member states of the alliance declared that they were carrying out preplanned military exercises and providing the Saakashvili regime with humanitarian aid, but representatives of the Russian General Staff said that the ships were carrying weapons along with the aid shipments and the exercises were only a cover.


http://www.kommersant.com/p-13250/Russian_U.S._relations_NATO/

Piranha

Als ik een kind had mocht Poetin daar toch niet aan komen ... brr.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Dr_pepper

Citaat van: Kapitein Rob op 17/09/2008 | 23:40 uur
Citaat van: Dr_pepper op 17/09/2008 | 22:12 uur
pfff typisch voor de fransen om de vijand te omhelsen  :-X

Volgens mij is de omhelsende Poetin geen Fransman....

stond erbij en hij keek ernaar ;)

paul1011

Citaat van: ThomasDR op 18/09/2008 | 09:27 uur
Of zijn ze (Iran) zieltjes aan het winnen?  ???

Dat is een omtrekkende beweging van de Russen om toch contact te kunnen blijven houden met Georgië nadat formeel de diplomatieke banden zijn verbroken. Niks mis mee lijkt me zo.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

ThomasDR

Of zijn ze (Iran) zieltjes aan het winnen?  ???

georges

Iranian Foreign Minister is visiting Georgia

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken heeft een bezoek aan Georgië gebracht om te discussiëren over
de veiligheid in de regio na de oorlog tussen Rusland en Georgië.

De Georgische ministerie van Buitenlandse Zaken zei in een verklaring dat de minister van Buitenlandse Zaken Manouchehr
Mottaki woensdag met de Georgische president  Mikhail Saakashvili en andere Georgische functionrissen zijn
bijeengekomen  om de bilaterale banden tussen de regionale situatie te bespreken.

De Georgische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft gezegd dat Iran een positieve rol in de regio kan spelen. Zij voegde
hieraan toe dat Georgië en Iran hebben ingestemd met het onderhouden van regelmatige contacten en overleg.

Eerdere contacten tussen  Iraanse officials en Georgië,  een Amerikaanse bondgenoot, zijn zeldzaam.

http://www.iht.com/articles/ap/2008/09/17/europe/EU-Georgia-Iran.php

KapiteinRob

Citaat van: Dr_pepper op 17/09/2008 | 22:12 uur
pfff typisch voor de fransen om de vijand te omhelsen  :-X

Volgens mij is de omhelsende Poetin geen Fransman....

Dr_pepper

pfff typisch voor de fransen om de vijand te omhelsen  :-X

ThomasDR

De andere kant van Poetin  ;D
Bron:Telegraaf



Sarkozy krijgt judoles van Poetin
PARIJS -  De Russische premier Vladimir Poetin gaat judoles geven aan de Franse president Nicolas Sarkozy. Dat zegt Poetin in een interview met de krant Le Figaro. "Hij (Sarkozy) was geïnteresseerd in oosterse vechtkunsten en we hebben besloten om samen wat te gaan trainen", aldus Poetin (55) die een zwarte band in het judo heeft. Een zegsman van de 53-jarige Sarkozy had geen commentaar. De president toonde zich tot dusver vooral sportief actief als jogger.

Poetin omhelst de zoon van Sarkozy, die lachend toekijkt

ThomasDR

Russen verlaten controleposten Georgië
POTI -  Russische militairen hebben zaterdag vijf controleposten in het westen van Georgië bij de Zwarte Zee gesloten, de eerste fase van de terugtrekking. Dat heeft het Georgische ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten.

De Russen verlieten posten in buitenwijken van de strategische havenstad Poti en de nabijgelegen stad Senaki. Volgens getuigen en het Georgische ministerie zijn de Russische militairen naar de afvallige Georgische regio Abchazië gegaan. Rusland zegde maandag toe de bufferzones in Georgië binnen een week te verlaten.

Georgië verwelkomde de stap. Tbilisi hoopt dat de regering in Moskou zich zal houden aan de afspraak om haar troepen op 10 oktober te hebben teruggetrokken van Georgisch grondgebied met uitzondering van de opstandige provincies Zuid-Ossetië en Abchazië.

De terugtrekking was het resultaat van Franse bemiddeling. Daarbij was afgesproken dat de Russen voor 15 september de stellingen rond Poti zouden verlaten. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken verklaarde op zijn website te verwachten dat de Georgische leiders zich even strikt aan het akkoord zullen houden.

Het Kremlin stuurde zijn troepen vorige maand Georgië binnen nadat dat land Zuid-Ossetië was binnengevallen. Daar wonen veel Osseten met een Russisch paspoort

Bron:Telegraaf

georges

By the way, als Medvedev 9-11 vergelijkt met SO dan heeft hij waarschijnlijk ook niet meer gevoel/hersens dan een marmot. Putin is heel slim geweest om hem aan te wijzen als president, nadeel is  hij moet hem wel elke ochtend een grote sleutel in zijn rug aandraaien om hem aan het lopen te krijgen.

Enforcer

Het zou wel een stunt zijn als Rusland op deze manier de NATO opblaast. En zo irreëel is dat niet eens, gezien alle verdeeldheid en gebrek een een duidelijke leidinggevende lijn binnen de NATO. Dat zou gewoon schaakmat betekenen als hen dit lukt.