De sterkste militaire machten

Gestart door Jørgen, 23/04/2003 | 01:19 uur

D819

De militaire taktiek om de VS aan te pakken is al duidelijk...
Laat ze het zelf maar uitzoeken.
De stabilisering van Irak gaat ze veel kruim kosten.
Ondertussen proberen ze wel om Europa zo gek te krijgen bepaalde taken over te nemen, maar daar moeten we maar eens mee ophouden. Dus, Nederlandse troepen uit Afghanistan terugtrekken!

Als de VS in ieder land wat ze bezetten de rommel op mag ruimen, kunnen we ze binnenkort bij het oud vuil zetten..
Waar ze thuis horen!

D819

Citaat van: Jeffrey LID op 23/04/2003 | 19:06 uur
Denk je nou echt dat omdat ze veel soldaten hebben ze net als in de 2e wereldoorlog met z'n allen aankwamen rennen :-\

Beetje gedacht aan d-day zeker ;)

Tja, aan een kogel uit een voorlader ga je ook dood als die verkeerd terecht komt ;)

Vergis je niet in de Chinezen!

Die hadden een simpele strategie..
Om een heuvel te nemen... Stuur 500 man.
Geen succes... Stuur 1000 man.
Geen succes... Stuur 2000 man.
Geen succes... Stuur 4000 man.
Geen succes... Stuur 8000 man.

Get the picture ?




Mourning

#14
CitaatDenk je nou echt dat omdat ze veel soldaten hebben ze net als in de 2e wereldoorlog met z'n allen aankwamen rennen

Nou, eerlijk gezegd ... ja, zulk soort aanvallen zou je denk ik wel mogen verwachten. Is in de Iran-Irak oorlog ook vaak genoeg gepoogd door Iran om het tekort aan modern materieel te niet te doen evenals in Korea. Zelfs in Bosnie een paar keer gebeurt in de strijd om Mt. Guzman in 1994/1995 nabij Sarajewo door de Bosnische regeringstrijdkrachten (uiteraard op een veel kleinschaliger niveau als de andere 2 voorbeelden, maar het soort aanval was zeker vergelijkbaar).

Natuurlijk vooral Noord-korea en China kunnen buigen over enorme hoeveelheden artillerie (net buiten de DMZ in Noord-Korea zouden zeer zware bunkerstellingen voor ingebouwde artillerie zijn gemaakt tijdens dejaren '60-'90) om de infanterie te ondersteunen, typisch kenmerk voor de landen die de Russische doctrine aanhingen om zo'n beetje alles te bewaren en in reserve te houden, hoe oud ook. In 1989 net na het verdrag voor de vermindering van Conventionele wapens in  Europa (CRCE als ik me niet vergis) bevonden zich nog machinegeweren van net na de Revolutie in het Sowjet inventoir, evenals 76mm artillerie van voor en tijdens WOII.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jeffrey LID

Denk je nou echt dat omdat ze veel soldaten hebben ze net als in de 2e wereldoorlog met z'n allen aankwamen rennen :-\

Beetje gedacht aan d-day zeker ;)

D819

Tja, een MOAB is heel wat handiger dan het andere gedoe..
Van een Korea veteraan eens vernomen dat bazooka's ondingen zijn.
Ze verraden je positie als je boven op een tjot in de stelling zit ...
Tegen massa's soldaten zoals de NK's en de Chinezen werkt een machine gun het beste. Niet zaniken, maar doorrammelen..

Toch moet ook gezegd worden, dat gewonde Nederlandse soldaten hun leven te danken hebben aan het feit dat Chinezen hun links lieten liggen, en dat ze niet afgemaakt werden.

Dat schept een band.
Maar het is moeilijk om dat in Nederland uit te leggen...

Jeffrey LID

Citaat van: Cobra4 op 23/04/2003 | 01:26 uur
Ik vraag me af hoe NK op de 4e plaats komt.  :-\





Misschien omdat hun defensiemacht 1 miljoen active-duty en 2 miljoen reserve millitairen heeft

Jørgen

Bedankt Reinaert, Dit is eigenlijk wat ik zocht. En wat betrouwbaarheid betreft, tja dat weet je nooit.

D819

Ik ben dit een keer tegen gekomen, maar hoe waarheidsgetrouw het is weet ik ook niet. (Weet je op internet eigenlijk nooit)
Het kan zijn dat liefhebbers van strategy spellen toch er naar streven om van exacte cijfers uit te gaan.


http://www.strategypage.com/fyeo/howtomakewar/databases/armies/default.asp


Cobra4

Dat wordt lang zoeken denk ik!  :-\
Er zal geen lijstje zijn dat door de meeste landen wordt geaccepteerd.

Wel kan ik mij herrineren dat er een aantal jaar geleden een lijst is geweest met daarin de (gecombineerde) militaire krachten van  een land.

Daarin zou er sprake zijn geweest dat Nederland, militair gezien, in staat zou zijn Canada te kunnen verslaan.  8)

De bron weet ik niet meer, maar misschien dat anderen ons daar bij kunnen helpen?!
Peloton 3 602 Sqn

Jørgen

Citaat van: Cobra4 op 23/04/2003 | 01:53 uur
Tja, wat is belangrijker; kwaliteit of kwantiteit ?!  :-\

Mijn spelling is niet te best zie ik,

Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een zo officieel mogelijke rangorde die dus door de meeste landen wordt geaccepteerd.

Cobra4

Tja, wat is belangrijker; kwaliteit of kwantiteit ?!  :-\
Peloton 3 602 Sqn

Jørgen

Citaat van: Cobra4 op 23/04/2003 | 01:43 uur
Het laatste wat ik heb gehoord/gelezen is dat de KM en KLu een A-status hebben en de KL een B-status.
(Een A-status zou alleen beschikbaar zijn voor max.8 landen in de wereld. Een B-status voor max.16 landen)

Wel moet ik er bij zeggen dat dit een US maatstaf is! ??? :-\

Maar dit is dan weer gebaseerd op qualiteit en niet op quantiteit. Volgens mij moet de rangorde bepaald worden door een kombinatie van die twee.

Cobra4

Het laatste wat ik heb gehoord/gelezen is dat de KM en KLu een A-status hebben en de KL een B-status.
(Een A-status zou alleen beschikbaar zijn voor max.8 landen in de wereld. Een B-status voor max.16 landen)

Wel moet ik er bij zeggen dat dit een US maatstaf is! ??? :-\
Peloton 3 602 Sqn

Mourning

#3
Lijkt me onzin, maar als dat zo is, dan is dat zeer waarschijnlijk een-dimensionaal gebaseerd op aantallen, niet op kwaliteit, etc.

VS, Rusland, China, India zou mij een reelere volgorde zijn?

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Cobra4

Ik vraag me af hoe NK op de 4e plaats komt.  :-\

Voor zo ver ik weet wordt een land "afgerekend" op de verschillende defensie onderdelen?! b.v. Landmacht 6e, Luchtmacht 4e, Marine 2e e.d.

Peloton 3 602 Sqn