'CV90'-pantservoertuigen in gebruik genomen

Gestart door Elzenga, 15/12/2008 | 20:14 uur

44painf

Dat klopt akoena, maar bij de ypr heb je ook een vtg bemanning die bij het vtg blijft. Ik heb het over de niveau 1/2 oefeningen, waarbij het vtg optreden nog niet van belang is. De gewone uitgestegen contactdrills zeg maar.

Gegroet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Akoena

wat ik begreep ging dat volkomen veranderen bij de cv 90 omdat die een aparte bemanning had die constant bij het voertuig moesten blijven.

sgt Rob

#19
Citaat van: 44painf op 30/12/2008 | 19:21 uur
Nee je gaat de opleiding in voor de 35mm. (het boordwapen van de CV90). Bij je parate onderdeel krijg je wat uitgestegen dingen. Maar met de cv90 erbij zal dat wat minder worden waarschijnlijk.

Juist bij 44 doen ze er niet zo moeilijk over als je mee wilt doen met uitgestegen oefeningetjes  :angel:

(ten overvloede: het boordwapen blijft achter)

44painf

Nee je gaat de opleiding in voor de 35mm. (het boordwapen van de CV90). Bij je parate onderdeel krijg je wat uitgestegen dingen. Maar met de cv90 erbij zal dat wat minder worden waarschijnlijk.
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

JoeMann

Dat is inderdaad een goeie. Ik hoop dat ik nog kan switchen, want zou eigenlijk naar de verbindingsdienst gaan.

Stel ik wordt CV-90 schutter, krijg je dan ook een gewone PAINF opleiding? Of hoe gaat dat precies in zijn werk?

44painf

ik zou voor schutter gaan, is de overstap om bakcommandant te worden ook wat makkelijker.

Gegroet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Akoena

uiteindelijk komen ze overal waar er painf zit. Maar mij is verteld dat havelte ze eerst krijgt, daarna gaan ze ook door naar oirschot.

JoeMann

Ik twijfel tussen de functie bestuurder of schutter op de CV9035 ?

Hoe zou ik deze twijfel weg kunnen nemen? Het lijkt me namelijk allebei erg mooi werk!

En worden de CV90's gelegerd in Havelte en Oirschot? Enig idee waar de meeste naartoe gaan?

Elzenga

Citaat van: Diesel op 20/12/2008 | 19:42 uur
Was meer flauw bedoeld, gezien de 'problemen' met nieuwe voertuigen zoals Viking en Fennek...  :P
Ok...ik dacht even dat je inside info had ;) tja het is afwachten...maar de ervaringen lijken tot nu toe goed.

Diesel

Citaat van: Elzenga op 20/12/2008 | 19:04 uur
Citaat van: Diesel op 16/12/2008 | 10:25 uur
Wanneer zullen de eerste berichten komen dat het voertuig toch niet helemaal aan de eisen voldoet?  ::) ;D
Is daar reden voor dan?

Was meer flauw bedoeld, gezien de 'problemen' met nieuwe voertuigen zoals Viking en Fennek...  :P

Elzenga

Citaat van: Diesel op 16/12/2008 | 10:25 uur
Wanneer zullen de eerste berichten komen dat het voertuig toch niet helemaal aan de eisen voldoet?  ::) ;D
Is daar reden voor dan?

44painf

Citaat van: Diesel op 16/12/2008 | 10:25 uur
Wanneer zullen de eerste berichten komen dat het voertuig toch niet helemaal aan de eisen voldoet?  ::) ;D



Dat lijkt me sterk dat hij niet aan de eisen voldoet. Het is zeker een apperaat waar ook nadelen aanzitten. Maar ik denk dat er meer voordelen aanzitten!

Ik vermoed dat het nog wel iets langer gaat duren dan 2010 dat hij helemaal ingewerkt is bij de KL. Maarja meestal duurt het allemaal wat langer. Ik denk een goede aanschaf.
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

hudinie

Mooi ding, alleen jammer dat we geen 300 van hebben gekocht

Diesel

Wanneer zullen de eerste berichten komen dat het voertuig toch niet helemaal aan de eisen voldoet?  ::) ;D


BadMuts

Citaat van: lex op 15/12/2008 | 20:41 uur
Men verwacht dat het trainen van het personeel tot 2010 zal duren.
Daarna heeft het geen nut meer ze naar A. te sturen.

Dat valt ook nog te bezien rond die tijd ;)