Meerderheid wil aftreden Van Middelkoop

Gestart door Brandon, 16/01/2009 | 21:33 uur

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 21/01/2009 | 23:06 uur
Ik krijg braakneigingen als er wordt gesteld dat militairen nooit negatief waren over minister Kamp. En dan ook nog eens de huidige STASDEF bejubelen is een regelrechte broekafzakker! Zijn deze collega's de slagerspraktijken van Kamp vergeten? Ik heb grote bewondering voor hoe de heer Kamp z'n PR is verzorgd door de jaren heen, ongelooflijk. We liepen met 'm weg, DUHUH..... En wellicht moeten de enthousiaste STASDEF-fans eens de moeite nemen in de CAO-voorstellen te duiken of in zich opnemen wat er aan de hand lijkt te zijn met de afspraken betreffende de anticumulatie? Kijk eens naar het personeelsbeleid waar hij verantwoordelijk voor is! Treurig te constateren dat een vlotte babbel, met name gezellig op lokatie, dat allemaal naar de achtergrond schuift......

Idd, het enige wat we nog van Kamp weten is dat hij destijds wel gezegd heeft dat we onze biezen zouden pakken in Irak. En dat dus ook werkelijk gedaan hebben. Maar ja zo zie je maar weer, het enige wat men onthoudt zijn wsl alleen de weinige positieve punten. Dat de halve krijgsmacht wegbezuinigd is door betrokken persoon is men gemakshalve vergeten.

En dan die de Vries, ja echt een fantastische vent vwb personeelsbeleid...

Sproit

Van Middelkoop heeft inmiddels al zijn nieuwe baan ontdekt:

Minister Van Middelkoop nam vanochtend actief deel aan de start van de Campagne "Nationale Voorleesdagen 2009". Bij honderden dagverblijven en kleuterscholen in het hele land begon deze voorleescampagne die tot 31 januari duurt. De stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) richt zich hiermee op het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog (net) niet kunnen lezen.
Lees verder...

KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

KapiteinRob

Ik krijg braakneigingen als er wordt gesteld dat militairen nooit negatief waren over minister Kamp. En dan ook nog eens de huidige STASDEF bejubelen is een regelrechte broekafzakker! Zijn deze collega's de slagerspraktijken van Kamp vergeten? Ik heb grote bewondering voor hoe de heer Kamp z'n PR is verzorgd door de jaren heen, ongelooflijk. We liepen met 'm weg, DUHUH..... En wellicht moeten de enthousiaste STASDEF-fans eens de moeite nemen in de CAO-voorstellen te duiken of in zich opnemen wat er aan de hand lijkt te zijn met de afspraken betreffende de anticumulatie? Kijk eens naar het personeelsbeleid waar hij verantwoordelijk voor is! Treurig te constateren dat een vlotte babbel, met name gezellig op lokatie, dat allemaal naar de achtergrond schuift......

A.J.

Citaat van: Enforcer op 21/01/2009 | 22:45 uur
Nog niet veel levenservaring en/of mensenkennis?!

Hij weet het wsl beter te verkopen richting de militairen...

En dan kom je er achter dat je toch besodemieterd bent

Enforcer

Citaat van: Sproit op 21/01/2009 | 22:42 uur
Veel militairen zijn daarom wél blij met die andere burger, staatssecretaris Jack de Vries. "Ik ben van mening dat wij een goede staatssecretaris hebben," schrijft een luitenant. Hij straalt dan ook precies wél het enthousiasme uit voor de krijgsmacht,  praat veel met 'de jongens in het veld' en is echt in hen geïnteresseerd, zo schrijven verschillende militairen.


Nog niet veel levenservaring en/of mensenkennis?!

Sproit

Het NOS verslag over de mening van militairen in deze:

Mailen met militairen

"Iedere militair weet dat Defensie op zijn tandvlees loopt en een periode van rust nodig heeft na 2010." De luitenant schrijft dat het pijn doet als de minister van Defensie eerst zegt  dat Nederland weggaat uit Afghanistan en daarna ontkent dat hij dat in een interview gezegd heeft.

Van het weekend heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar al mijn militaire contacten om te vragen wat zij van 'hun' minister vinden. De reacties waren zoals verwacht. Slechts één onderofficier schreef dat hij te veel militair is om zich "negatief uit te laten over onze minister en ons kabinet".  Toch schrijft hij een zin later: "Wat je wel van mij mag weten is dat ik minister Kamp meer op handen droeg".  Alle andere reacties die binnenkwamen waren negatief over de huidige minister.



Henk Kamp. Ik heb nog geen militair gesproken die niet positief was over de voorganger van Eimert van Middelkoop. Voor militairen was Kamp "doortastend, duidelijk en bovenal vasthoudend",  zoals een majoor schrijft. "Kamp is mijn held!" laat een luitenant weten. Niet voor niets heeft het grootste Nederlandse kamp in Uruzgan de naam Kamp Holland gekregen in plaats van het internationaal logischer Camp Holland. Het was een kadootje van de militairen aan de toenmalige minister.

Militairen en hun ministers. De relatie is altijd moeilijk geweest. Wat te denken van Henk Vredeling? Of Relus ter Beek? Joris Voorhoeve of Frank de Grave? Wat dat betreft is de kritiek van militairen op Van Middelkoop niet uitzonderlijk. Ministers zijn burgers en militairen hebben vaak een natuurlijk wantrouwen tegen de 'burgermaatschappij'. Een minister moet daarom het vertrouwen winnen.

De uitspraken van Van Middelkoop dat hij blij was dat hij niet in dienst hoefde, problemen heeft met gezag en dat hij niet de rangen en standen van plan is te leren hebben niet bijgedragen aan meer vertrouwen. Veel militairen zijn daarom wél blij met die andere burger, staatssecretaris Jack de Vries. "Ik ben van mening dat wij een goede staatssecretaris hebben," schrijft een luitenant. Hij straalt dan ook precies wél het enthousiasme uit voor de krijgsmacht,  praat veel met 'de jongens in het veld' en is echt in hen geïnteresseerd, zo schrijven verschillende militairen.

Militairen zouden geen militairen zijn als de mails niet doorspekt zijn met militaire humor. "Wij noemen hem altijd Slijmert van Middelkoop, bekt wat lekkerder", zo staat in een mail. Over Henk Kamp heb ik dat soort grappen nooit gehoord.

KLIK voor filmpje

Bron: NOS.nl
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

A.J.

#41
Citaat van: Lex op 21/01/2009 | 21:39 uur
Nee hoor, maak je daar maar niet druk om. Maar zoals reeds eerder in diverse topics genoemd, houden diverse NL politici nu ineens een slag om de arm over een mogelijke inzet in welke vorm dan ook van de BV-NL eind 2010.

Oh ja, oa Verhagen die in de brief het volgende stelde:

Citaat
Verhagen benadrukte maandag dat hij op de NAVO-raad op 7 december de tijdslijn van Nederland heeft toegelicht en ook nog een brief daarover heeft gestuurd. De brief van De Hoop Scheffer is daar het antwoord op. De NAVO-baas stelt dat hij SACEUR, de bevelhebber van de NAVO in Europa, ook heeft ingelicht. Daar kan dus geen misverstand meer over bestaan, aldus Verhagen.

Nee, het misverstand bestaat alleen bij Verhagen, of is ook hij door een mysterieuze val op het ijs het eea vergeten...

A.J.

Citaat van: Lex op 21/01/2009 | 22:00 uur
Dat het CDA een "mogelijke" verlenging voor ogen heeft is wel erg duidelijk de laatste tijd, gezien de uitspraken van zowel de PM als MINBUZA.
Des te schrijnender is dan de reportage die het NOS-journaal, heden om 20:00 uur had hierover. Misschien dat in het journaal van 22:00 uur het herhaald wordt. Zij toonden oa emails van diverse militairen ter velde in diverse rangen die reageerden over deze zaak. Die mails zijn niet voor de poes.En voordat er reacties komen.. het is de media ... het is het NOS journaal; inderdaad het is de media, maar waar rook is... is vuur.

Ook op Uitzending gemist terug te zien.

Lex

Dat het CDA een "mogelijke" verlenging voor ogen heeft is wel erg duidelijk de laatste tijd, gezien de uitspraken van zowel de PM als MINBUZA.
Des te schrijnender is dan de reportage die het NOS-journaal, heden om 20:00 uur had hierover. Misschien dat in het journaal van 22:00 uur het herhaald wordt. Zij toonden oa emails van diverse militairen ter velde in diverse rangen die reageerden over deze zaak. Die mails zijn niet voor de poes.En voordat er reacties komen.. het is de media ... het is het NOS journaal; inderdaad het is de media, maar waar rook is... is vuur.

Elzenga

Ik denk dat die brief toen een concessie was richting PvdA...maar nu die partij het in de peilingen weer een beetje beter doet en Bos Balkenende heeft overschaduwt bij de kredietcrisis, laten CU en het CDA weer wat meer hun tanden zien...en volgens mij hebben de "missionarissen" bij het CDA een verlenging van de missie altijd al voor ogen gehad.

Lex

Citaat van: A.J. op 21/01/2009 | 21:28 uur
Oh, is de "nieuwe" brief nu ook al zoek bij de NAVO?
Nee hoor, maak je daar maar niet druk om. Maar zoals reeds eerder in diverse topics genoemd, houden diverse NL politici nu ineens een slag om de arm over een mogelijke inzet in welke vorm dan ook van de BV-NL eind 2010.

A.J.

#36
Citaat van: Kapitein Rob op 21/01/2009 | 19:58 uur
Oppositie ontevreden over brief Van Middelkoop 

In de brief stelt de minister dat met het parlement is afgesproken dat Nederland na 1 augustus 2010 zijn leidende rol in Uruzgan zal beëindigen. Of Nederland daarna actief blijft in Afghanistan is niet aan de orde, schrijft Van Middelkoop. Hij herhaalt in de brief niet meer dat er geen missies meer mogelijk zijn.

Ik denk dat ik binnenkort op mijn werk ook maar flexibel met gemaakte afspraken om zal gaan... Eens kijken wat de baas daarvan vindt.

Citaat
In plaats daarvan neemt hij de woorden van premier Jan Peter Balkenende over. Die stelde eerder dat een eventueel verzoek van de NAVO aan Nederland om een bijdrage in Afghanistan na 2010 zal leiden tot een nieuw ,,weegmoment".

Oh, is de "nieuwe" brief nu ook al zoek bij de NAVO?

(Kwijtgeraakte brief, voor de mensen die dat eventueel gemist hebben)

Lex

Voor degenen die eventueel belangstelling hebben om het debat te volgen:
22 januari 2009 16:00 uur - Spoeddebat over de persverklaring van de minister van Defensie over zijn uitspraken tijden het vragenuur van 13 januari. (Plenaire vergadering)
Te volgen via Internet: Tweede Kamer.nl (Live debatten)

Bron: Tweede Kamer.



Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 21/01/2009 | 19:59 uur
Citaat van: Telegraafsite op 21/01/2009 | 19:58 uur
Het spoeddebat zal hem echter niet zijn kop kosten.

Nee, want de regeringspartijen houden deze defensienitwit lekker in het zadel. Altijd makkelijk om onderling wisselgeld te hebben bij de volgende blunder van een van zijn collega's.....

Niet alleen dat, maar de meeste oppositiepartijen zien ook graag een zwakkeling op defensie die er voor zorgt dat defensie nog verder uitgehold wordt.

KapiteinRob

Citaat van: Telegraafsite op 21/01/2009 | 19:58 uur
Het spoeddebat zal hem echter niet zijn kop kosten.

Nee, want de regeringspartijen houden deze defensienitwit lekker in het zadel. Altijd makkelijk om onderling wisselgeld te hebben bij de volgende blunder van een van zijn collega's.....