Actievoerders bezetten masten defensie

Gestart door Lex, 13/02/2009 | 11:12 uur

Ros

Ik heb een ook vooraf aangekondigde "burgerinspectie" mee mogen maken op Volkel. Reguliere Klu bewaking, GLR, Politie en KMAR in grote aantallen aanwezig met als resultaat dat er niemand is gekomen waar hij/zij niet mocht komen.

Lex

Citaat van: Enforcer op 22/03/2009 | 22:54 uur
Niet serieus genoeg genomen?! 
Waarschijnlijk wel.... maar de wetgeving.... is iets totaal anders..... :'(

Enforcer


Lex

Yep, en dat verbaast mij nog steeds.

Ros

Citaat van: Lex op 21/03/2009 | 20:35 uur
Protest bij luchtmachtbasis Nieuw Milligen
Op 13 februari klommen vier actievoerders van Ontwapen! al in een defensiemast bij Nieuw MilligenZij ontvouwden toen een spandoek waarop de actie van zaterdag werd aangekondigd.

:-X

........en dan nog binnen kunnen komen ?.

Piranha

'Verboden toegang'
Art. 461  Wetboek van Strafrecht

Of zoiets ...
moeilijk hoor.

Als ze 60 jaar Navo geen reden voor een feestje vinden kunnen ze toch ook gewoon wegblijven?
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Lex

Protest bij luchtmachtbasis Nieuw Milligen

NIEUW MILLIGEN - 
Enige tientallen demonstranten voeren zaterdagmiddag actie bij het terrein van de luchtmacht in Nieuw Milligen op de Veluwe. Het motto van actiegroep Ontwapen! is '60 jaar Navo is meer dan genoeg'. Rond half vier had de politie in totaal negen actievoerders aangehouden.
Demonstranten proberen van verscheidene kanten over de hekken heen te klimmen waarmee het uitgestrekte terrein wordt afgeschermd. De eveneens aanwezige mensen van politie, ME en marechaussee proberen dat te voorkomen waardoor zich eigenlijk een kat- en muisspel rond de basis afspeelt. Enkele actievoerders slaagden erin over de hekken te klimmen.
De politie en marechaussee waren op de actie voorbereid. Op 13 februari klommen vier actievoerders van Ontwapen! al in een defensiemast bij Nieuw Milligen. Zij ontvouwden toen een spandoek waarop de actie van zaterdag werd aangekondigd.
Waar de aangehouden personen precies van worden verdacht, kon een politiewoordvoerster niet zeggen. Het gaat om zes mannen en drie vrouwen.

ANP | Gepubliceerd op 21 maart 2009, 16:31

Laurens

Ik snap eigenlijk niet wat de KMar daar nu precies te zoeken had(op de aanhoudingen na), Luchtmachtbeveiliging kan toch ook heus wel hiertegen optreden.

Ik zou in ieder geval een paar van de valse honden die de Klu-beveiliging heeft met de lange riem vastmaken aan die toren. "jij wilt zo graag in die toren zitten, dan blijf je er ook maar een dagje zitten"  :angel:

OWMRemco

Voor de duidelijkheid, ik heb het alleen over het uit de mast halen van deze activisten. Ik ben het inderdaad ook niet eens met het feit dat ze weer zijn vrijgelaten. Laat ze zelf die mast uit klimmen na eentijdje, totaal geen noodzaak om ook maar enig middel in te zetten om ze uit die mast te krijgen. Maar als ze dan beneden komen moeten ze Wel gelijk in de boeien geslagen worden en een tijdje het daglicht niet meer zien, voor het inbreken op een militaire basis.

Als ze schade aan de masten waren gaan aan doen dan zou het natuurlijk een heel ander verhaal geweest zijn.

Lex

Citaat van: OWMRemco op 15/02/2009 | 17:31 uur
Ik zou zelf onder die mast hebben gestaan met een warm bakje koffie.
Lijkt me geen fijn plan als je dat letterlijk bedoelt. Er is een "gevarengebied", dus ik neem gevoegelijk aan dat je daar gevolg aan geeft.  ::)

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 15/02/2009 | 22:53 uur
Ben dan toch benieuwd hoe ze dat op de verschillende bases in de VS oplossen, denk niet dat ze daar gaan roepen van "kom naar beneden"......

Ik schat zomaar in dat je daar voor je raap geschoten wordt. Dat mag namelijk ook al als je bij wijze van spreken zonder toestemming door iemands voortuin loopt.... ;)

Tanker

Ben dan toch benieuwd hoe ze dat op de verschillende bases in de VS oplossen, denk niet dat ze daar gaan roepen van "kom naar beneden"......

KapiteinRob

Laten we ons nu weer beperken tot de bezetting van die masten.  ;)

Rob
Forumbeheerder

Sproit

Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2009 | 22:42 uur
Citaat van: Sproit op 15/02/2009 | 22:41 uur
De geur alleen al doet mening hart zwichten.

Je hebt ervaring met PARESTO?  ???

Ze geven mij altijd gratis bakkies. ;)
(omkoperij noemen we dat)

En ik had het over de geur van koffie.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

KapiteinRob

Citaat van: Sproit op 15/02/2009 | 22:41 uur
De geur alleen al doet mening hart zwichten.

Je hebt ervaring met PARESTO?  ???