Alles omtrent Noord-Korea

Gestart door Cobra4, 16/02/2009 | 09:55 uur

Elzenga

Propaganda?!...maar als de emoties echt zijn...en deze soldaten daadwerkelijk gehersenspoeld zijn...dan zijn ze niet ongevaarlijk...ook al is de kwaliteit van hun wapens achterhaald of oud.


Ros

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2013 | 14:01 uur
Kortom, heerlijk vage berichtgeving. Geen enkele duiding bij zo'n stuk belangrijk informatie. En dus onderschatting van de Noord-Koreaanse uitspraak. Het is nogal wat namelijk, na een oorlog van 60 jaar het staakt-het-vuren beeindigen. Maargoed, .. in welke wei de campina koeien grazen is natuurlijk ook veel belangrijker.

Noord Korea gaat Zuid Korea onder de voet lopen. Uiteraard eerst de VS met een paar nukes lamleggen om te voorkomen dat deze roet in het eten komt gooien. 8)

Volgens mij een kwestie.....zoon volgt vader op en wil/moet zichzelf op de kaart zetten. De N-Koreanen moeten natuurlijk de nieuwe leider wel een paar "wapenfeiten" zien behalen. Het zal misschien wat heen en weer schieten op de grens tot gevolg hebben, wat vaker aan de oirde is, maar tot een grootschalige oorlog......denk het niet. De kans dat andere mogendheden zich met de strijd gaan bemoeien en de nederlaag voor Noord Korea, wat voorspelbaar is, de nieuwe BoBo zal het zo ver niet laten komen.




Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2013 | 14:01 uur
Kortom, heerlijk vage berichtgeving. Geen enkele duiding bij zo'n stuk belangrijk informatie. En dus onderschatting van de Noord-Koreaanse uitspraak. Het is nogal wat namelijk, na een oorlog van 60 jaar het staakt-het-vuren beeindigen. Maargoed, .. in welke wei de campina koeien grazen is natuurlijk ook veel belangrijker.
En ook een actueel scenario voor de aankomende visie...want ik vind dat Nederland niet afzijdig kan blijven als het op het Koreaanse schiereiland weer mis gaat. Er zijn indertijd niet voor niets 120 Nederlandse militairen gesneuveld daar.

Dan moet er m.i. minstens een bataljon grondtroepen, 2-3 marineschepen en squadron gevechtsvliegtuigen (15x) kunnen worden overgebracht.

Huzaar1

Kortom, heerlijk vage berichtgeving. Geen enkele duiding bij zo'n stuk belangrijk informatie. En dus onderschatting van de Noord-Koreaanse uitspraak. Het is nogal wat namelijk, na een oorlog van 60 jaar het staakt-het-vuren beeindigen. Maargoed, .. in welke wei de campina koeien grazen is natuurlijk ook veel belangrijker.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Elzenga op 08/03/2013 | 12:24 uur
http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Armistice_Agreement

Als je dit leest dan wordt nu de DMZ ook niet meer erkend, deze was een onderdeel van het staak-het-vuren-verdrag

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2013 | 12:12 uur
In die hele situatie, wat houd het opgeven van het Niet-aanvalsverdrag nu in? Fijn dat geen enkele media dat ff voor ons uitzoekt en bij hun persberichten zet.. Enorm slecht. Kan iemand hierop antwoorden? Ben wel benieuwd, want hoe ik dit interpreteer zijn beide landen nu weer officieel in oorlog met elkaar.

Tja, das een goede

De onderhandelingen hadden dan wel tot een staakt-het-vuren geleid, maar de vrede tussen Noord- en Zuid-Korea is nooit gesloten, zodat beide landen officieel nog steeds in staat van oorlog verkeren.

Sinds de oorlog staan de legers van de twee landen onafgebroken oog in oog tegenover elkaar bij de gedemilitariseerde zone, een soort IJzeren Gordijn dat de twee landen van elkaar scheidt.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog#Nasleep


Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 08/03/2013 | 12:12 uur
In die hele situatie, wat houd het opgeven van het Niet-aanvalsverdrag nu in? Fijn dat geen enkele media dat ff voor ons uitzoekt en bij hun persberichten zet.. Enorm slecht. Kan iemand hierop antwoorden? Ben wel benieuwd, want hoe ik dit interpreteer zijn beide landen nu weer officieel in oorlog met elkaar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Armistice_Agreement

Huzaar1

In die hele situatie, wat houd het opgeven van het Niet-aanvalsverdrag nu in? Fijn dat geen enkele media dat ff voor ons uitzoekt en bij hun persberichten zet.. Enorm slecht. Kan iemand hierop antwoorden? Ben wel benieuwd, want hoe ik dit interpreteer zijn beide landen nu weer officieel in oorlog met elkaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 08/03/2013 | 10:24 uurDat kan wel zo zijn, de kans dat het conflict nu uit de hand gaat lopen speelt ook zeker mee.
Al zou het me ook niets verbazen als China achter de schermen een rolletje speelt. Op deze manier de hele regio, en de Amerikanen, verder onder druk zetten tbv hun veroveringsdrang. Ik heb het idee dat de spanningen daar wel richting koude-oorlog gaan.
Ik sluit ook niet uit dat de ontwikkelingen rond Iran een rol spelen hier. Het Noord-Koreaanse regime zal ook "geschrokken" zijn van de geforceerde regime changes in Afghanistan, Irak en Libië en de dreiging daarmee richting Iran...en mogelijk met zo'n scenario rekening houden of daar bang voor zijn...= reactie = extra dreigen om af te schrikken...als ook ontwikkelen kernwapens..

dudge

#222
Citaat van: Elzenga op 08/03/2013 | 10:14 uur
ja...al denk ik dat dit veel meer gericht is op de eigen bevolking dan het "buitenland".  
Dat kan wel zo zijn, de kans dat het conflict nu uit de hand gaat lopen speelt ook zeker mee.
Al zou het me ook niets verbazen als China achter de schermen een rolletje speelt. Op deze manier de hele regio, en de Amerikanen, verder onder druk zetten tbv hun veroveringsdrang. Ik heb het idee dat de spanningen daar wel richting koude-oorlog gaan.

Elzenga

Citaat van: Tanker op 08/03/2013 | 10:11 uur
Wat een dwazen daar.......*Met hoofd schudden doet*
ja...al denk ik dat dit veel meer gericht is op de eigen bevolking dan het "buitenland". 

Tanker

Wat een dwazen daar.......*Met hoofd schudden doet*

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Noord-Korea zegt verdrag op

vrijdag 8 mrt 2013

Noord-Korea zegt het niet-aanvalsverdrag met Zuid-Korea op. Dat heeft het communistische land vannacht laten weten. Noord-Korea reageert hiermee op nieuwe sancties van de VN-Veiligheidsraad.

Gisteren stemde de Veiligheidsraad unaniem in met strengere sancties. Noord-Korea zegt nu dat het ook de hotline met de regering in Zuid-Korea afsluit, net zoals de grensovergang tussen beide landen.

De VN-Veiligheidsraad besprak deze week de verschillende raketproeven en de kernproef die Noord-Korea de afgelopen tijd hield. De Veiligheidsraad heeft nu Noord-Koreaanse bankrekeningen in het buitenland bevroren en reisverboden opgelegd.

Atoomaanval

Net voor de stemming in de Veiligheidsraad dreigde Noord-Korea met een preventieve atoomaanval tegen het Westen, omdat de VS op het punt zou staan Noord-Korea met atoomwapens aan te vallen.

Noord-Korea en Zuid-Korea vochten begin jaren '50 een oorlog uit. Die werd in 1953 beëindigd met een wapenstilstand. Beide landen hebben nooit een vredesverdrag getekend.

Bron: NOS

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Dreiging N-Korea imponeert VS niet

Toegevoegd: donderdag 7 mrt 2013

De Amerikaanse regering is niet onder de indruk van het Noord-Koreaanse dreigement van een preventieve nucleaire aanval. Pyongyang beweert dat de VS op het punt staat om een atoomaanval op Noord-Korea uit te voeren en zegt het recht te hebben om zichzelf te verdedigen.

Washington is naar eigen zeggen volledig in staat om zich te verdedigen tegen een aanval. Het Witte Huis zegt dat het dreigement alleen maar leidt tot een verder isolement van Noord-Korea in de internationale gemeenschap. Noord-Korea bereikt niets met dreigementen en provocaties, benadrukt woordvoerder Jay Carney.

De VN-Veiligheidsraad stemde vandaag unaniem in met nieuwe sancties tegen Noord-Korea. De sancties zijn een reactie op de ondergrondse kernproef die Noord-Korea op 12 februari hield. Het was de derde kernproef van Noord-Korea en de eerste onder de nieuwe leider Kim Jong-un.

Bron: NOS