Alles omtrent Noord-Korea

Gestart door Cobra4, 16/02/2009 | 09:55 uur

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 14/02/2013 | 10:30 uur
Wij moeten gewoon helpen met F-16's en Apaches...en onderofficier natuurlijk !

Ik beschouw dit als een compliment.  Thanks.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Wij moeten gewoon helpen met F-16's en Apaches...en onderofficier natuurlijk !

StrataNL

Hoeveel strategische belangen heeft NL daar volgens jou dan...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

Citaat van: Strata op 12/02/2013 | 20:45 uurEscalatie betekent dat ze ballistische raketten gaan te lanceren of een grootschalige oorlog tussen Noord en Zuid. Wat wil je doen dan? Ligt letterlijk aan de andere kant van de wereld, het duurt minimaal een maand om daar een LCF te krijgen, F16's naar Zuid Korea sturen zou nog kunnen, maar als het zover is, is het niet meer nodig... want dan ligt NK al plat.

Ik vind dat NL daar totaal niks te zoeken heeft, de landen welke bedreigd worden hebben zelf middelen genoeg om het op te lossen (Zuid Korea, Japan, VS desnoods) dus daar moeten wij ons niet mee willen bemoeien.
Ik denk persoonlijk dat Nederland daar dus wel degelijk bij betrokken moet zijn....door samen met andere EU lidstaten een vlootverband die kant op te sturen als ook een versterkt bataljon (eigenlijk met tanks!!) bij te dragen aan te vormen EUropese of internationale troepenmacht...Net als bij de laatste Koreaanse oorlog. Daarvoor zijn de strategische belangen voor ook Nederland vind ik te groot.

ARM-WAP

Citaat van: Strata op 12/02/2013 | 20:45 uur
Ik vind dat NL daar totaal niks te zoeken heeft, de landen welke bedreigd worden hebben zelf middelen genoeg om het op te lossen (Zuid Korea, Japan, VS desnoods) dus daar moeten wij ons niet mee willen bemoeien.
Ik denk dat de Chinezen ook niet zitten te wachten om in fall out terecht te komen en best wel wat druk zullen uitoefenen op NK.
Of dat veel effect zal hebben is wat anders...

StrataNL


Citaat van: Elzenga op 12/02/2013 | 19:38 uur
En wat gaat Nederland doen als het opeens escaleert op het Koreaanse schiereiland?! toekijken?

Escalatie betekent dat ze ballistische raketten gaan te lanceren of een grootschalige oorlog tussen Noord en Zuid. Wat wil je doen dan? Ligt letterlijk aan de andere kant van de wereld, het duurt minimaal een maand om daar een LCF te krijgen, F16's naar Zuid Korea sturen zou nog kunnen, maar als het zover is, is het niet meer nodig... want dan ligt NK al plat.

Ik vind dat NL daar totaal niks te zoeken heeft, de landen welke bedreigd worden hebben zelf middelen genoeg om het op te lossen (Zuid Korea, Japan, VS desnoods) dus daar moeten wij ons niet mee willen bemoeien.

Citaat van: jurrien visser op 12/02/2013 | 19:39 uur
Een drijvende I-mast stationeren buiten de gevaren zone.
:lol:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

#196
Citaat van: onderofficier op 12/02/2013 | 20:02 uurMoet dat?

Sorry maar NL is maar een speldenknop op deze aardkloot. 

Daarnaast ben ik en blijf ik  van mening: wie beslist wie wel of niet een kernwapen mag hebben.  De VN? 
Daarvan hebben de vijf permanente leden: China, Frankrijk, Rusland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zelf wel kernwapens.....
Eerst hand in eigen boezem voordat je iets van een anders wilt.
Waarom wel toestaan dat bijv. Israël kernwapens heeft... (ondanks Israël het niet bekend of bevestigd) 

Natuurlijk vind ik het vreemd dat een land waar de bevolking om komt van de honger veel geld uitgegeeft aan wapens.   
Daar maken meerdere landen zich schuldig aan: India en Pakistan.  Maar zelfs in de VS is er een grote armoede. 
Het gaat mij niet zozeer om wel of niet moeten...en het wel of niet recht hebben op kernwapens. Wat betreft dat laatste ben ik ook vrij duidelijk geweest.

Waar het mij om gaat is als er op het schiereiland een echte oorlog uitbreekt tussen beide Korea's (die officieel nog steeds in staat van oorlog zijn)...en dit invloed gaat hebben op de buurlanden en de daar liggende ook voor ons strategische scheepvaartroutes. Want reken maar dat Noord-Korea daar iets mee gaat doen als de pleuris weer uitbreekt. Hoe meer landen betrokken raken bij het conflict hoe beter het NoordKoreaanse regime namelijk zijn slachtofferrol richting haar eigen bevolking kan onderbouwen (wij tegen de rest).

Dus ik ben benieuwd of hier in Den Haag of elders al draaiboeken voor klaar liggen en of politici hier al wel eens over hebben nagedacht.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 12/02/2013 | 19:38 uur
En wat gaat Nederland doen als het opeens escaleert op het Koreaanse schiereiland?! toekijken?

Moet dat?

Sorry maar NL is maar een speldenknop op deze aardkloot. 

Daarnaast ben ik en blijf ik  van mening: wie beslist wie wel of niet een kernwapen mag hebben.  De VN? 
Daarvan hebben de vijf permanente leden: China, Frankrijk, Rusland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zelf wel kernwapens.....
Eerst hand in eigen boezem voordat je iets van een anders wilt.
Waarom wel toestaan dat bijv. Israël kernwapens heeft... (ondanks Israël het niet bekend of bevestigd) 

Natuurlijk vind ik het vreemd dat een land waar de bevolking om komt van de honger veel geld uitgegeeft aan wapens.   
Daar maken meerdere landen zich schuldig aan: India en Pakistan.  Maar zelfs in de VS is er een grote armoede. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 12/02/2013 | 19:38 uur
En wat gaat Nederland doen als het opeens escaleert op het Koreaanse schiereiland?! toekijken?

Een drijvende I-mast stationeren buiten de gevaren zone.

Elzenga

En wat gaat Nederland doen als het opeens escaleert op het Koreaanse schiereiland?! toekijken?

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 12/02/2013 | 13:32 uur
@lex....ik kan mijn bron niet vermelden....te gevaarlijk  8)

Dan zullen de beide berichten verwijderd worden omdat:
1. niet is voldaan aan de disclaimer;
2. je bron beschermd moet worden.

Lex
Algeheel beheerder

Oorlogsvis

@lex....ik kan mijn bron niet vermelden....te gevaarlijk  8)

Lex

Oorlogsvis, verzoeke bij je laatste 2 postings een bronvermelding te plaatsen.

Lex
Algeheel beheerder

dudge

Citaat van: jurrien visser op 12/02/2013 | 12:43 uur
Aangevuld met met een handjevol B2's die een rondje vliegen.

Kan, maar is niet eens nodig, niet voor het uitschakelen van de vliegvelden. Maar er zijn meer doelen natuurlijk, bruggen, tunnels, spoorlijnen, kazernes.

dudge

Citaat van: Ros op 12/02/2013 | 12:45 uur
WO III lijkt jullie wel wat, geloof ik  :omg:

Als het tot een conflict komt moet je nu eenmaal wat doen. En zelfs als Noord-Korea kernwapens heeft kan het tot een militair conflict komen, alleen dan met nog zwaardere gevolgen.

Waar het mij om gaat is dat de Noord-Koreaanse luchtverdediging niet in staat zal zijn alle 70 vliegvelden goed te verdedigen, en je dus prima in staat zult zijn, als je over de juiste wapens beschikt, om die op dag 1 uit te schakelen.