De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden - 2

Gestart door bennovan, 17/10/2008 | 16:35 uur

dudge

Citaat van: avisser op 27/09/2013 | 16:38 uur
Ik las het volgende op defensie.nl:

"Alle militairen, van soldaat tot generaal, die bij 11 Luchtmobiele Brigade willen dienen, moeten de rode baret halen. Voor soldaten duurt de opleiding 12 tot 17 weken. Kaderleden doorlopen, naast hun officiers- of onderofficiersopleiding, een aanvullend programma van 7 weken bij de School Luchtmobiel."

Kan je ook na bijvoorbeeld de officiersopleiding logistiek, bevoorrading en transport het aanvullende programma van 7 weken bij de School Luchtmobiel volgen en daarmee de rode baret halen?

Zo ja, hoe kun je hiervoor aanmelden en wat zijn de overige eisen en wat is de selectieprocedure verder? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt.

Op je vraag heb ik geen antwoord, maar luchtmobiel heeft ook gewoon logistieke functies, en daar moet je ook gewoon die rode baret hebben.

avisser

Ik las het volgende op defensie.nl:

"Alle militairen, van soldaat tot generaal, die bij 11 Luchtmobiele Brigade willen dienen, moeten de rode baret halen. Voor soldaten duurt de opleiding 12 tot 17 weken. Kaderleden doorlopen, naast hun officiers- of onderofficiersopleiding, een aanvullend programma van 7 weken bij de School Luchtmobiel."

Kan je ook na bijvoorbeeld de officiersopleiding logistiek, bevoorrading en transport het aanvullende programma van 7 weken bij de School Luchtmobiel volgen en daarmee de rode baret halen?

Zo ja, hoe kun je hiervoor aanmelden en wat zijn de overige eisen en wat is de selectieprocedure verder? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt.

JBrouwer

#1141
Is het alleen mogelijk om je in 2013 op te geven voor de kennismakingsdagen voor de KCT? Of gaan de kennismakingsdagen in 2014 gewoon door? (als burger)

Lex

Volgens mij heb je dat reeds een keer gevraagd en daar ook een antwoord op gekregen.

BadMuts

Citaat van: ZitStuk op 11/08/2013 | 09:43 uur
En ik zie niet wat een verbindelaar of genezerik als vrouw kan wat een man niet kan.

Een vrouw als verbindelaar brengt geen extra voordelen, boven een man als verbindelaar, met zich mee.

En als je denkt dat we niet genoeg vrouwen bij de Verbindingsdienst hebben....er lopen er al heel veel! Dus dat kan ook geen reden zijn.
Toch raar dat er hiermee eigenlijk wel aan discriminatie in sekse gedaan word.

ZitStuk

KCT mogen gewoon vrouwen meesolliciteren en de opleiding in...

En ik zie niet wat een verbindelaar of genezerik als vrouw kan wat een man niet kan.
Moet je een vacature bij de log oid alleen open stellen voor mannen. Dan is de wereld te klein...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

SMI de Boer

Citaat van: ZitStuk op 10/08/2013 | 23:18 uur
Heel bijzonder.... In de burger mag dit dus niet. Discriminatie op basis van sekse??
is gewoon bij def. kct? mariniers?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 20/05/2013 | 22:25 uur
Havo is voor de KL niet voldoende om officier te worden; voor de overige krijgsmachtdelen wel.

Betrokkene geeft aan naar de infanterie te willen dus KL

Mariniers in ook inf
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ZitStuk

Heel bijzonder.... In de burger mag dit dus niet. Discriminatie op basis van sekse??
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig


onderofficier

Handiger was geweest dat je dit meteen met de uitslag gevende arts had besproken.

Het is niet zo dat jij beslist dat je opnieuw voor de keuring komt.  Neem contact op met medische keuringen en leg het voor.  Dan hoor je of je mag terug komen of niet.

ps als je meer weet dat je beter had gekund, waarom niet meteen laten zien?   Bankdrukken (borstspieren) wordt bij een goed schema bij de sportschool altijd meegenomen. Het lijkt me sterk dat je niet je borstspieren hebt getraind als je bij een sportschool met een schema traint.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

mgmaikel


Diesel

Afhankelijk van de score tijdens de keuring kijken ze of je kunt opwerken in 3 of 6 maanden. Na die tijd mag je weer langskomen om het te proberen, dan moet je alleen de sporttest opnieuw afleggen.

mgmaikel

Hey mensen ik ben Maikel,

Heb van de week medische keuring gehad voor de Landmacht en ben niet erg tevreden met mijn resultaat, ik had cluster 1 gehaald. Maar weet van me zelf dat ik wel beter kan. Heb ongeveer 13 minuten gefietst en scoorde niet erg goed met kracht.
Ik heb in de sportschool nooit van met een bankdruk apparaat gewerkt. Dat ben ik nu wel van plan.

Kan iemand mij vertellen of ik die Sportkeuring (fietsen , kracht) over kan doen zonder de rest opnieuw te hoeven doen. En hoelang dit duurt voordat ik weer gekeurd kan worden.

Welke functies zouden bij cluster 1 horen? ik dacht beveiliging en logistiek of  zo.

Bedankt.

Equis Viris

Citaat van: onderofficier op 20/05/2013 | 22:38 uur
Denk je echt dat je tijdens je contract elke dag nieuwe dingen leert in dienst / elke dag met het gevoel in bed duikt je dag nuttig besteed te hebben?   Ik denk weet zeker dat je van de koude kermis thuis komt.....

Als op de KMA ga studeren zal ik dat vast niet die 12 jaar hebben, maar wel een stuk langer. Zeker gedurende de opleiding denk ik, maar goed. Ik heb al veel reacties mogen ontvangen, ook op andere fora(kct.nl) en iedereen zegt het zelfde: VWO afmaken en daarna de KMA doen, als je echt iets degelijks ondertussen wil doen ga dan bij de reservisten.

Als ik jullie ervaringen zo hoor qua doorgroeimogelijkheden lijkt me dat ook de beste oplossing. Bedankt!