Pantserinfanteristen United - 2

Gestart door sgt Rob, 01/09/2008 | 15:36 uur

bennovan

Citaat van: Roeland op 23/09/2008 | 19:54 uur
Dan zeg je toch gewoon, ik ben ypr chauff bij t zoveelste painfbat? Tegen je maten en je broertje. Das je functie, lijkt mij logisch om dat te zeggen. Als je .50 schutter bent dan zeg je dat je .50 schutter bent, als je met de underslug je dingen doet dan zeg je dat. Begrijp niet echt t probleem...

Het gaat er niet om dat je als ypr-chauffeur kunt zéggen dat je (pantser)infanterist bent, maar of je ook écht (pantser)infanterist bent als ypr-chauffeur, aangezien je dan niet altijd met alle uitgestegen dingen mee kunt doen.

Roeland

Dan zeg je toch gewoon, ik ben ypr chauff bij t zoveelste painfbat? Tegen je maten en je broertje. Das je functie, lijkt mij logisch om dat te zeggen. Als je .50 schutter bent dan zeg je dat je .50 schutter bent, als je met de underslug je dingen doet dan zeg je dat. Begrijp niet echt t probleem...
- Catch you on the flip side -

bennovan

Citaat van: Akoena op 23/09/2008 | 18:48 uur
ik denk niet dat je het moet vragen, maar gewoon initiatief tonen en mee gaan als de ypr's achter blijven en niet zo maar in je stoeltje blijft zitten (mits situatie het toestaat natuurlijk) ben zelf ook maar een spijkerbroekje ;)

Ik bedoel met mijn vorige post niet dat ik dan in mijn stoeltje ga hangen als 't niet nodig is, maar dat je je zult moeten gedragen als infanterist om die erkenning te krijgen (als ypr-chauffeur). Oftewel, je maten moeten kunnen zien dat jij ook infanterist ben (lijkt mij).

Akoena

ik denk niet dat je het moet vragen, maar gewoon initiatief tonen en mee gaan als de ypr's achter blijven en niet zo maar in je stoeltje blijft zitten (mits situatie het toestaat natuurlijk) ben zelf ook maar een spijkerbroekje ;)

bennovan

Citaat van: 44painf op 23/09/2008 | 12:46 uur
Niet correct zoals de vorige post al aangeeft. Je krijgt de KL baret na 2/4 weken in de AMO. en je embleem 'krijg' je als je paraat komt. Bij het 44e draagt iedereen die niet ergens anders bij past gewoon het JWF embleem. Dus wat je zegt klopt niet. We zijn geen LUMBL die 'peppi' trots zijn op hun pet

Oke, ben ik weer wat info rijker.
Zoals ik al eerder zei ben ik maar een spijkerbroek en is m'n kennis nog redelijk beperkt ;).
Eigenlijk zou je dus in mijn geval, als ypr-chauffeur, aan m'n maten moeten vragen of ik wel echt infanterist ben of dat ik heel de dag op de stoel in de YPR zit te 'genieten'??

paul1011

Citaat van: Ros op 23/09/2008 | 13:04 uur
Dit betrof een aantal postings m.b.t. het feestgehalte van de 2000e bericht van een der leden. Gelet op de "chat, SMS" gehalte van de berichtjes zijn deze weggepoetst door de beheerders. De regel is ook niet om de "benadeelden" per PM op de hoogte te stellen.

Ben
Forumbeheerder


Ik heb anders heel andere herinneringen aan de inhoud van de berichten die verwijderd zijn ....  :-\
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Ros

#38
Citaat van: BadMuts op 23/09/2008 | 10:21 uur
Citaat van: paul1011 op 23/09/2008 | 09:21 uur
Ik kom zojuist tot de ontdekking dat een aantal posts, waaronder wat van mij, zonder opgaaf van reden is verwijderd

ben ik met je eens.

door hetgeen is verwijdert worden sommige posts/quotes alsnog uit zn verband getrokken en krijgt men een wellicht een verkeerd beeld.

Dit betrof een aantal postings m.b.t. het feestgehalte van de 2000e bericht van een der leden. Gelet op de "chat, SMS" gehalte van de berichtjes zijn deze weggepoetst door de beheerders. De regel is ook niet om de "benadeelden" per PM op de hoogte te stellen.

Ben
Forumbeheerder

44painf

Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 21:45 uur
Citaat van: 44painf op 22/09/2008 | 21:37 uur
Nee je bent geen infanterist, je hoort bij de club. Je draagt immers hetzelfde embleem. En er zijn genoeg chaufs die niet onderdoen voor een soldaat die de TFO heeft gevolgd.

Hoe kun je hetzelfde embleem dragen en geen infanterist zijn??
Je baret krijg je pas als je infanterist bent geworden (de lijdende vorm ;)).

Niet correct zoals de vorige post al aangeeft. Je krijgt de KL baret na 2/4 weken in de AMO. en je embleem 'krijg' je als je paraat komt. Bij het 44e draagt iedereen die niet ergens anders bij past gewoon het JWF embleem. Dus wat je zegt klopt niet. We zijn geen LUMBL die 'peppi' trots zijn op hun pet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

BadMuts

Citaat van: paul1011 op 23/09/2008 | 09:21 uur
Ik kom zojuist tot de ontdekking dat een aantal posts, waaronder wat van mij, zonder opgaaf van reden is verwijderd door een forum beheerder. Deze posts zijn gisteravond geplaatst en druisden op geen enkele manier tegen het gestelde in de disclaimer. Aangezien voor mij niet te achterhalen is welke beheerder deze posts verwijderd heeft, en verder ook niet het fatsoen heeft gehad om een een PB te sturen met zijn voornemen, doe ik hierbij dan maar een oproep voor opheldering.

ben ik met je eens.

door hetgeen is verwijdert worden sommige posts/quotes alsnog uit zn verband getrokken en krijgt men een wellicht een verkeerd beeld.

KPL1 B.D

dank sgt rob, voor je compliment.
het embleem op je barret zegt niet alles zo lopen er binnen de gnk ook mensen rond met het gnk embleem, zonder de opleiding gevolgt te hebben, dit komt alleen doordat ze bij de gnk horen en niet tot een ander regiment zoals bijv de logistiek, moeilijk verhaal maar is nou eenmaal zo.
zo loop je als gnker bij een tankeskadron ook met de zwarte barret en met een gnk embleem maar dat maakt je nog geen tanker.
ik denk dat je specifiek nara je functie moet kijken, als je chauffeur bent van een ypr die de troepen naar het front moet brengen ben je al meer infanterist dan als je chauffeur bent van bijv. de battaljonscommandant.
ook denk ik dat je naar de inzet van de persoon zelf moet kijken, als hij dezelfde oefeningen mee draait en zoals bij het 44ste ook loopt voor je blauwe koort ben je in mijn ogen ook iets meer infanterist.
maar als je graag bij de echte infanteristen wil horen denk ik dat je gewoon moet solliciteren als infanterist en de opleiding moet gaan doen, en niet zonder de aanvullende dingen willen gaan strijken met andermans eer.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

paul1011

Ik kom zojuist tot de ontdekking dat een aantal posts, waaronder wat van mij, zonder opgaaf van reden is verwijderd door een forum beheerder. Deze posts zijn gisteravond geplaatst en druisden op geen enkele manier tegen het gestelde in de disclaimer. Aangezien voor mij niet te achterhalen is welke beheerder deze posts verwijderd heeft, en verder ook niet het fatsoen heeft gehad om een een PB te sturen met zijn voornemen, doe ik hierbij dan maar een oproep voor opheldering.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

bennovan

Citaat van: 44painf op 22/09/2008 | 21:37 uur
Nee je bent geen infanterist, je hoort bij de club. Je draagt immers hetzelfde embleem. En er zijn genoeg chaufs die niet onderdoen voor een soldaat die de TFO heeft gevolgd.

Hoe kun je hetzelfde embleem dragen en geen infanterist zijn??
Je baret krijg je pas als je infanterist bent geworden (de lijdende vorm ;)).

sgt Rob

Citaat van: 44painf op 22/09/2008 | 21:37 uur
Nee je bent geen infanterist, je hoort bij de club. Je draagt immers hetzelfde embleem.

Gegroet



Het embleem van het regiment infantrie 

Verklaar de contradictie

44painf

Nee je bent geen infanterist, je hoort bij de club. Je draagt immers hetzelfde embleem. En er zijn genoeg chaufs die niet onderdoen voor een soldaat die de TFO heeft gevolgd.

Gegroet

44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

bennovan

#30
Citaat van: BadMuts op 22/09/2008 | 21:24 uur
Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 20:42 uur
Daarom heb ik ook maar niet in je profiel gekeken voor je weblog :P.

[zwaar off-topic on] nee, dat had je idd niet :P

@sgt.rob, have you forgotten me?[zwaar off-topic off]

Jammer genoeg voor jou heb ik wél in je profiel gekeken, en zelfs je weblog ;).