Pantserinfanteristen United - 2

Gestart door sgt Rob, 01/09/2008 | 15:36 uur

sgt Rob

Citaat van: BadMuts op 22/09/2008 | 21:24 uur
Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 20:42 uur
Daarom heb ik ook maar niet in je profiel gekeken voor je weblog :P.

[zwaar off-topic on] nee, dat had je idd niet :P

@sgt.rob, have you forgotten me?[zwaar off-topic off]
Nope, kijk maar effe bij je PB's tussen nu en 5 minuten

BadMuts

Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 20:42 uur
Daarom heb ik ook maar niet in je profiel gekeken voor je weblog :P.

[zwaar off-topic on] nee, dat had je idd niet :P

@sgt.rob, have you forgotten me?[zwaar off-topic off]

sgt Rob

Citaat van: BadMuts op 22/09/2008 | 20:35 uur
Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 19:41 uur
Ik denk dat ik de (zeer) ervaren sergeant Rob beter kan 'geloven' dan KPL1 B.D. (aan de handtekening te zien tenminste). Dus, ik ben gewoon infanterist, en dat vind ik terecht wel iets om trots op te zijn (of het nu chauffeur of minimischutter is) ::) :angel:.

aan iemands handtekening kan je niet zien of je 'm wel of niet moet geloven ;) hehehe


Nee, daarvoor moet je misschien mijn posts eens doorlezen...
Trouwens mijn indruk van de KorporaalMajoor BD is ernstig positief

bennovan

Citaat van: BadMuts op 22/09/2008 | 20:35 uur
Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 19:41 uur
Ik denk dat ik de (zeer) ervaren sergeant Rob beter kan 'geloven' dan KPL1 B.D. (aan de handtekening te zien tenminste). Dus, ik ben gewoon infanterist, en dat vind ik terecht wel iets om trots op te zijn (of het nu chauffeur of minimischutter is) ::) :angel:.

aan iemands handtekening kan je niet zien of je 'm wel of niet moet geloven ;) hehehe


Daarom heb ik ook maar niet in je profiel gekeken voor je weblog :P.

BadMuts

Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 19:41 uur
Ik denk dat ik de (zeer) ervaren sergeant Rob beter kan 'geloven' dan KPL1 B.D. (aan de handtekening te zien tenminste). Dus, ik ben gewoon infanterist, en dat vind ik terecht wel iets om trots op te zijn (of het nu chauffeur of minimischutter is) ::) :angel:.

aan iemands handtekening kan je niet zien of je 'm wel of niet moet geloven ;) hehehe

in mijn, spijkerbroeken, optiek ben je als YPR chauf een onderdeel van de infanterie, dus infanterist.

bennovan

Citaat van: Sgt Rob op 22/09/2008 | 19:25 uur
Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 17:28 uur
Ik denk dat je als chauffeur ypr wel gewoon je (infanterie)baret moet halen, dus of de vergelijking met de commando's klopt weet ik zo net nog niet.

Bovendien draai je met alle oefeningen mee, en de schutter op de ypr is toch ook gewoon een infanterist??


P.S: 'k Vind dit trouwens wel een interressant onderwerp om over te discussieren ;).
Je bén gewoon infanterist!

Ik denk dat ik de (zeer) ervaren sergeant Rob beter kan 'geloven' dan KPL1 B.D. (aan de handtekening te zien tenminste). Dus, ik ben gewoon infanterist, en dat vind ik terecht wel iets om trots op te zijn (of het nu chauffeur of minimischutter is) ::) :angel:.

sgt Rob

Citaat van: bennovan op 22/09/2008 | 17:28 uur
Ik denk dat je als chauffeur ypr wel gewoon je (infanterie)baret moet halen, dus of de vergelijking met de commando's klopt weet ik zo net nog niet.

Bovendien draai je met alle oefeningen mee, en de schutter op de ypr is toch ook gewoon een infanterist??


P.S: 'k Vind dit trouwens wel een interressant onderwerp om over te discussieren ;).
Je bén gewoon infanterist!

sgt Rob

Je zit wel in de goede richting. Maar zoals de KorporaaMajoorBD het brengt: Het KCT krijg op de missie geen voer aangereikt door een chauffeur met een 4tonnertje hoor. dan ben je op jezelf tot je het loodje legt of veilig exfiltreert. De chauffeur YPR zit wel in hetzeflde strijdgewoel en nog wel op de rotste plaats

bennovan

Citaat van: KPL1 B.D op 22/09/2008 | 18:22 uur
ik begrijp uit eerdere postings in dit topic dat je als chauffeur niet de tactische functie opleiding doet dus tja eigenlijk is de vergelijking met de commando's zo gek nog niet.
en ook de chauffeurs bij het kct gaan op oefening, denk bijvoorbeeld aan de logistiek bij het kct. ook het kct moet eten op oefening.

Maar hier gaat het niet om vervoer van eten voor de manschappen, maar om vervoer van de manschappen zelf. Jij zorgt ervoor dat de mannen op de plek des onheils komen en indien nodig vecht je zelf mee. Je hebt dus een minder passieve functie dan van vervoerder van eten.


P.S.: Ik ben natuurlijk geen militair, dus als ik een feit noem dat niet klopt, corrigeer dat dan wel even. En verder, ik weet niet wanneer ik met een ervaren sergeant te maken heb of met een spijkerbroek (wat ik zelf ook nog ben), dus neem me niks kwalijk als ik iets verkeerds zeg :angel: ;).

KPL1 B.D

ik begrijp uit eerdere postings in dit topic dat je als chauffeur niet de tactische functie opleiding doet dus tja eigenlijk is de vergelijking met de commando's zo gek nog niet.
en ook de chauffeurs bij het kct gaan op oefening, denk bijvoorbeeld aan de logistiek bij het kct. ook het kct moet eten op oefening.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

bennovan

#19
Citaat van: KPL1 B.D op 22/09/2008 | 11:42 uur
nog leuker zou het natuurlijk zijn als je ook daadwerkelijk pantserinfanterist was.
kijk als iemand als chauffeur bij de commando's zit en geen groene barret heeft gehaald is hij ook geen commando.


Ik denk dat je als chauffeur ypr wel gewoon je (infanterie)baret moet halen, dus of de vergelijking met de commando's klopt weet ik zo net nog niet.

Bovendien draai je met alle oefeningen mee, en de schutter op de ypr is toch ook gewoon een infanterist??


P.S: 'k Vind dit trouwens wel een interressant onderwerp om over te discussieren ;).

KPL1 B.D

nog leuker zou het natuurlijk zijn als je ook daadwerkelijk pantserinfanterist was.
kijk als iemand als chauffeur bij de commando's zit en geen groene barret heeft gehaald is hij ook geen commando.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

bennovan

Citaat van: Sgt Rob op 20/09/2008 | 23:29 uur
Ook als sjofeur ben je PAINF. anders was je GNK of LOG of CAV of whatever. Je eet uit hetzelfde pannetje, je kan op dezelfde maten rekenen!

Kijk es aan, m'n broertje vind 't stoerder om te vertellen op school dat ik pantserinfanterist ben dan dat ik chauffeur ofzo ben :D.
Zelf vind ik 't natuurlijk ook wel leuker ;).

44painf

Je hoort er gewoon bij als chauf. Zeker ook als je gewoon lkkr meedoet met de uitgestegen dingen als de voertuigen niet meegaan met een oefening. Je hebt alleen de TFO niet gedaan. Maarja ieder zo z'n ding.

Gegroet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Akoena

je hoort bij de PAINF, maar bent geen pantersinfanterist. Met nadruk op het woord infanterist, als dat nog niet duidelijk was in mn vorige post ^^