Saudis create anti-Israel Palestinian "militia" in Gaza to combat Hamas

Gestart door VandeWiel, 18/03/2009 | 13:59 uur

VandeWiel

Citaat van: Elzenga op 18/03/2009 | 16:47 uur
als dit bericht klopt en niet gewoon propaganda is waar debka zich ook wel eens voor leent...wat natuurlijk niet wegneemt dat ik Saudi-Arabiƫ en haar regime en haar radicale variant op de Islam gevaarlijk vind en verbijsterd ben dat veel landen en Regeringen dit regime zien als vrienden en bondgenoot. Terwijl het land juist bijdraagt aan radicalisering en de groei van het zich op de Islam beroepende terrorisme.

Als je Saudi Arabie bent en je ziet Iran als bedreiging en je ziet verder de invloed van Iran in je regio toenemen op een zeer onprettige manier, dan is dit toch eigenlijk een best slimme zet? Ik sta er totaal niet achter, maar begrijp hem wel. Hij is zeer gevaarlijk maar komt neer op het militair versterken van Fatah wat diverse landen ook doen. Alleen is deze groep als je het zo leest wat minder gematigd en dus is het een gevaarlijke zet.

Op termijn zou het kunnen leiden tot een gemeenschappelijk gaza leger met alle groeperingen er in. Dan heb je in ieder geval twee partijen die een macht uit kunnen oefenen in plaats van een enkele waardoor partijen concessies naar elkaar moeten maken. Net zoals dat eigenlijk in Libanon bedoeld was.

Het vervelende is waarschijnlijk wel dat de voorafgaande fase burgeroorlog in Gaza betekent.

VandeWiel

Als je ze niet van buitenaf kunt bestrijden, dan maar van binnen uit? Verdeel en Heers? Hiermee wordt in zekere zin de invloed van Hamas en Hezbollah ondermijnd (of tenminste een poging daartoe gedaan) evenals die van Iran. Dat gedeelte kan ik alleen maar blij mee zijn. Het klinkt misschien wat vreemd, maar het zou me niet verbazen als Israel hier op sommige punten profijt van heeft.

Van de andere kant kan dit alleen maar nog meer problemen opleveren. De puinhoop wordt zo alleen maar erger en dit voor lange termijn. Dus eigenlijk ben ik vooral somber bij dit nieuws.

Mourning

Dit is BIJZONDER gevaarlijk m.i. zeker omdat het hier extremisten betreft aan Hamaszijde. Hamas beschouw ik zelf al als extremisten, maar als de extremisten binnen Hamas nu zich ook gaan roeren ... ook al is dat dan in eerste instantie tegen Hamas dan beschouw ik dat als zeer ongewenst en iets wat direct de kop moet worden ingedrukt door andere inlichtingendiensten.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Elzenga

als dit bericht klopt en niet gewoon propaganda is waar debka zich ook wel eens voor leent...wat natuurlijk niet wegneemt dat ik Saudi-Arabiƫ en haar regime en haar radicale variant op de Islam gevaarlijk vind en verbijsterd ben dat veel landen en Regeringen dit regime zien als vrienden en bondgenoot. Terwijl het land juist bijdraagt aan radicalisering en de groei van het zich op de Islam beroepende terrorisme.

Enforcer

Zou er een Israelische raket naar die prins gestuurd worden?

Piranha

Bij
Citaata new radical Islamist terrorist militia
die onder meer zal worden uitgerust met dit soort
Citaatsophisticated means of war
zie ik geen enkele reden om blij te zijn.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

VandeWiel

Tsja, moet je hier nu blij mee zijn of niet?! I'm very, very much mixed...   :(


Saudis create anti-Israel Palestinian "militia" in Gaza to combat Hamas

DEBKAfile Exclusive Report
March 18, 2009, 9:25 AM (GMT+02:00)


DEBKAfile's military sources disclose that Saudi intelligence services are deep in recruitment for a new radical Islamist terrorist militia in the southern Gaza Strip towns of Deir al Balakh, Khan Younes and Rafah, with Egyptian blessing. More than 1,000 Palestinians have joined up in two weeks, poached from the extreme Hamas fringes and the Salafi sects.

Recruiters promise greater militancy against Israel than Hamas and Jihad Islami combined.

The new Gaza group is intended to complement the pro-Saudi organization established in southern Lebanon in January, part of a new Riyadh project to establish a chain of Islamist, Taliban-style fighting cadres under Saudi control for combating the pro-Iranian and al Qaeda terrorist organizations strung across the Middle East.

The Saudis are pumping into southern Gaza weapons, cash and dozens of military instructors for a strong infrastructure. This flow could not have taken place through Egyptian territory without Cairo's knowledge and approval.

DEBKAfile's Middle East sources disclose the hand behind this grand design is the Saudi intelligence chief Prince Muqrin Abdul Aziz. He has used Hamas leaders' absence and their preoccupation in Cairo with prisoner swap negotiations with Israel and Palestinian unity talks to lay the groundwork for the pro-Saudi Palestinian terror group in the Gaza Strip.

The organization up and running in S. Lebanon, dubbed the Arab Islamic Resistance Organization, soon challenged pro-Iranian Hizballah's domination of South Lebanon by becoming the first non-Hizballah element ever to stage a comprehensive "war game" close to the Israeli border without Iran's proxy interfering.

Exercises included chemical warfare drill, a sign that the Saudis are preparing to arm their new terrorist network with sophisticated means of war.

http://www.debka.com/headline.php?hid=5970