verschillen in opleidingspapieren binnen krijgsmachtdelen

Gestart door vraagteken11, 25/03/2009 | 17:20 uur

KapiteinRob

Citaat van: vraagteken11 op 27/03/2009 | 00:33 uur


Oke, maar ik wou wat meer weten over de verschillen binnen de KL,Kmar,Klu, ben zo eigenlijk geen stap wijzer geworden.

Tja, toe ik stelde als marineman dus maar mijn mond te houden, begon je zelf er op door te gaan......  ;)

vraagteken11



Oke, maar ik wou wat meer weten over de verschillen binnen de KL,Kmar,Klu, ben zo eigenlijk geen stap wijzer geworden.

mikemans

wederom maar weer: De KM korporaal krijgt even veel als de overige krijgsmachtdelen. Er zit een verschil tussen de km en de overige onderdelen op hetzelfde salarisnummer MAAR de km militair krijgt in vergelijk met de andere onderdelen een salarisnummer LAGER dan zijn land, lucht en Kmar collegae van dezelfde leeftijd.  ;)

Het opleidingsniveau hangt aan het wapen/dienstvak.

Bijvoorbeeld binnen de KM:

Met havo kun je officier der mariniers worden maar slechts korporaal der wapentechnische dienst.

KapiteinRob

Citaat van: vraagteken11 op 25/03/2009 | 17:36 uur
Bij de marine is het weer net iets anders. Daar krijg je ook je centen voor.

Je zit op een hellend vlak hier. Weliswaar verdient een militair bij de KM iets meer (echt niet veel) dan zijn rang-/leeftijdsgenoot bij de KL-KLu, maar voor het gemak wordt maar even vergeten dat je bij de KM pas jaren na indiensttreding sergeant wordt. Dit in tegenstelling tot het suysteem bij de KL-KLu.

En zeer ontopic vind ik het van de zotte dat er zo'n groot verschil zit tussen de waardering voor bepaalde (m.n. middelbare) schoolopleidingen bij de KL-KLu enerzijds en de KM anderzijds. Maar ik denk dat daar (door mij) al genoeg over gepost is op het forum......

vraagteken11

Nou, Kapitein Rob.

Bij de marine is het weer net iets anders. Daar krijg je ook je centen voor. En aangezien bij de Klu,Kmar en KL Schalen en stroken hetzelfde zijn. En de rangen cwa vooropleidings niveau anders. Klopt er blijkbaar ergens iets niet, want als ik zo kijk. Krijg ik dus minder centen als dat ik zou moeten hebben.

En de Marine krijgt zijn centen voor zijn daadwerkelijke rang.

Dat is het verschil. En over de KM is er ook op dit onderwerp daarom geen discussie mogelijk.

KapiteinRob

Citaat van: vraagteken11 op 25/03/2009 | 17:20 uur
En Geen antwoorden door elkaars krijgsmachtdelen af te lopen zeiken

Dan hou ik als marineman m'n mond maar........ :-X

vraagteken11


Dames en Heren,

Mij is laatst iets heel vaags opgevallen. Ik kom van de KLu, mijn rang is korporaal en heb VMBO KGBL(Mavo-C) als diploma. Hoe kan het gebeuren dat alle korporaals binnen de Luchtmacht die met hetzelfde vooropleiding binnen komen. Geen onderofficier kunnen worden, maar binnen de Kmar en KL wel? Hoe is dat te verklaren?

Graag zou ik een antwoord terug verwachten.

En Geen antwoorden door elkaars krijgsmachtdelen af te lopen zeiken